int20h Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Når Intel introduserer sin "Yonah"-prosessor rett etter nyttår kommer Pentium M-navnet til å bli faset ut til fordel for Duo og Solo. Les mer Lenke til kommentar
mandela Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 noen som har en oversikt over effektforbruk for disse i forhold til pentium m & celeron m serien? Lenke til kommentar
Quasam Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Er det bare jeg som synes at det høres ut som om de skal fortsette å bruke pentium M bare med nytt navn? Det var iallefall sånn det hørtes ut på det som sto på forsiden av HW. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Vil de nye CPUene være tilbakekompitale med eldre s479 hovedkort, eller bytter de designet på prosessoren? (Har lyst til å kjøpe meg en Shuttle med s479, men det er lite aktuelt hvis pentium m blir faset ut allerede i starten av 2006) Lenke til kommentar
type_o_negative Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Vil de nye CPUene være tilbakekompitale med eldre s479 hovedkort, eller bytter de designet på prosessoren? (Har lyst til å kjøpe meg en Shuttle med s479, men det er lite aktuelt hvis pentium m blir faset ut allerede i starten av 2006) 5322728[/snapback] Yonah vil ha et 479-pin interface, men vil likevel IKKE være kompatibel med 479-pin interfacet beregnet for Dothan/Pentium M. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Er det bare jeg som synes at det høres ut som om de skal fortsette å bruke pentium M bare med nytt navn? Det var iallefall sånn det hørtes ut på det som sto på forsiden av HW. 5322378[/snapback] Pentium M er jo et merkenavn så jeg er ganske sikker på at de ikke fortsetter med merkenavnet Pentium M hvis de bytter navn Jeg tror det blir omentrent slik: CPUens Kodenavn -> Produktnavn Banias -> Pentium M Dothan -> Pentium M Yonah (enkelkjerne) -> Solo Core Yonah (dobbeltkjerne) -> Duo Core Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Hørtes rart ut at de skal kalle cpuene for Solo- og Dual Core da Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Det høres ut som en del spennende fra Intel for bærbare og stasjonære pcer neste år, mens AMD har "bare" noe spennende for bærbare pcer. Det er ivertfall min oppfatning. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Når er det Yonah skal ut i butikkene, og hva er sansynligheten for at dette blir en papirlansering? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå