Gå til innhold

Rpg fan?Skaff deg Gothic 2, NOTR, nå.


Anbefalte innlegg

NoTR er en slags episode midt i originalspillet så det er fint mulig å spille begge første gangen. Handlingen/målet er den samme, bare utvidet, og slutten er den samme. Det er derimot lettere å avansere med NoTR og dette vil frarøve deg endel ting. Grunnen er at NoTR er ment som en oppfølger for de som har rundet G2, og siden man ikke kan "importere" helten fra G2 med all hans styrke må man begynne på nytt med NoTR, så det er en bra løsning.

 

Jeg vil, som andre her, sterkt anbefale å spille gjennom uten NoTR første gangen, gjerne andre gangen også :). Da vil opplevelsen bli mye bedre.

5347814[/snapback]

 

Hva om jeg planlegger spille bare en gang, burde jeg da spille ren gothic 2, eller rett på notr?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
NoTR er en slags episode midt i originalspillet så det er fint mulig å spille begge første gangen. Handlingen/målet er den samme, bare utvidet, og slutten er den samme. Det er derimot lettere å avansere med NoTR og dette vil frarøve deg endel ting. Grunnen er at NoTR er ment som en oppfølger for de som har rundet G2, og siden man ikke kan "importere" helten fra G2 med all hans styrke må man begynne på nytt med NoTR, så det er en bra løsning.

 

Jeg vil, som andre her, sterkt anbefale å spille gjennom uten NoTR første gangen, gjerne andre gangen også :). Da vil opplevelsen bli mye bedre.

5347814[/snapback]

 

Hva om jeg planlegger spille bare en gang, burde jeg da spille ren gothic 2, eller rett på notr?

5357897[/snapback]

 

 

Hvis du velger å kun spille en gang ( no jeg synes blit litt "bortkasta", siden jeg har fått mye mer ut av spillet ved å runde det flere ganger , og det har vært kjempe morro ) så kjør på med Notr. Da får du en del mer spilletid :) Uansett hva du gjør så bør du glede deg, its all good baby.

Lenke til kommentar

hmm.. etter å ha vandre i skogen i flere dager nå har jeg endelig funnet veien tilbake til byen.. Å leve på planter og sopp er ikke noe gøy.. Jeg tror jeg går litt for fort fram.. Jeg har klart å få alle selgeerene til å hate meg, altså ingen vil selge ting til meg. For å rette opp ryktet må jeg betale 500 spenn! det er mye det! og så fikk jeg en fyr til å ta meg med til noen watermages, i en eller annen gruve.. var en smule vanskelig rundt der kan du sei.. Heldigvis fekk eg et kart av ein mage der nede, så jeg klarte å komme meg hjem, men det var ikke lett!

 

Fant forresten et nais 2hånds sverd, det er lengre enn de fleste, så når jeg svinger frem og tilbake er det ingen som kommer nær meg! Jeg hadde et ganske bra piratsverd, men da var det helt andre metoder for å sloss! En field raider f.eks (Field raider er ikke de vanskligste dyrene, bare et eksempel).måtte først hoppe bak for å ikke få deng.. slå 1, kansje 2 ganger etter hverandre for å så hoppe bak igjen for å komme vekk fra motangrep. Dette var myye presisjon og timing. stresset fingrene av meg! treffer de en gang får jeg så mye deng at jeg klarer maks 3 slag til. Så det hente flere ganger at jeg loada hvis jeg ble truffet 2 ganger. Digger 2 håndssverd! Da bare fyrer du løs og ser på beistet springe inn i døden. hah! Tok forresten en ork alene med det sverdet!

 

Rett utenfor Khorinis er det en hule med en Ork i. (det er en ulv og en teleporter og) Fikk han så lite som et slag mot meg var jeg død. Men jeg ville inn i teleporten! Jeg stillte meg midt i huletunellen, slik at han ikke kunne springe runt meg. Svinge frem og tilbake med sverdet og etter hundrevis av slag klarte jeg å drepe han! woooha. Tror ikke det skal være slik i den levelen jeg er i. Det skal ikke være lett, men jeg klarte det.

 

Nå får eg komme meg inn i byen å gjøre / finne oppdrag jeg har gått glipp av.

Lenke til kommentar
Snart i postkassa di? Det tar nå som oftest mellom to og tre uker før man får pakker fra USA da, med mindre man har betalt veldig mye ekstra for express shipping.

5340923[/snapback]

Det er litt situasjons-avhengig kva eg legg i begrepet "snart". Når eg har venta på NOTR i fleire månader utan å vite noko om når eg kan få det, er 2-3 veker ganske "snart". :)

 

Kay

Lenke til kommentar
Dette er litt vanskelig.. Jeg har lest at den nyeste verisjonen er 1.31 .. Og jeg vil ha den til den engelske verisjonen! Jeg ser bare dem til den tyske.. Skulle gjerne likt å få en link til verisjon 1.30  eller 1.31 til engelsk!

5362179[/snapback]

Eg meiner å ha lest at den engelske versjonen kom ut etter den tyske, og allereie hadde ein del bugfix-ar og slikt. Derfor tvilar eg på at versjonsnummera er dei samme på den engelske som på den tyske. Dersom du ikkje finn nokon engelsk patch på dei store Gothic 2-sidene, er det nok fordi der ikkje finst nokon. Eg gjekk òg på leiting etter patchar når eg fekk tak i Gothic 2, men kom til at eg allereie hadde siste versjon.

 

Kay

Lenke til kommentar

Høh? Er ikke NOTR et eget kapittel for seg selv? Man må spille gjennom hele Gothic 2 på nytt igjen om man skal spile NOTR?

Farsken, jeg som går igjennom det på nytt igjen nå. Får se om jeg orker å gå gjennom det en gang til da, bare for å spille NOTR (har allerede gått gjennom det så fryktelig mange ganger).

 

Hva skjer om jeg installerer NOTR nå da? Jeg har så vidt kommet til kapittel 2, men har ikke vært i minene enda, og har ikke gjort noen av hoved-oppdragene for dette kapittelet. Vil det være mulig å installere NOTR og fortsette i det samme gamet? .dontgetit:

Lenke til kommentar
Høh? Er ikke NOTR et eget kapittel for seg selv? Man må spille gjennom hele Gothic 2 på nytt igjen om man skal spile NOTR?

Farsken, jeg som går igjennom det på nytt igjen nå. Får se om jeg orker å gå gjennom det en gang til da, bare for å spille NOTR (har allerede gått gjennom det så fryktelig mange ganger).

 

Hva skjer om jeg installerer NOTR nå da? Jeg har så vidt kommet til kapittel 2, men har ikke vært i minene enda, og har ikke gjort noen av hoved-oppdragene for dette kapittelet. Vil det være mulig å installere NOTR og fortsette i det samme gamet? .dontgetit:

5363356[/snapback]

 

 

Nei, du må nok starte på nytt. Men du er ikke såå langt inn i spillet da ( med mindre du brukte 25 timer på chapter 1 som meg ), så jeg vil anbefalle å begynne å nytt med notr.

Lenke til kommentar
Ok da er det bare å fyre opp med spillet.. Noen tips før jeg starter?

5362467[/snapback]

Ha det gøy? ;)

 

Berre prøv å ikkje tenke for mykje på å gjere ting på "riktig måte". Det er mange måtar å gjere ting på i Gothic 2, gjer det du ville gjort i den situasjonen du er i i spelet. Det er i alle fall det eg synest er mest moro. :)

 

Kay

Lenke til kommentar
Ok da er det bare å fyre opp med spillet.. Noen tips før jeg starter?

5362467[/snapback]

Ha det gøy? ;)

 

Det er mange måtar å gjere ting på i Gothic 2, gjer det du ville gjort i den situasjonen du er i i spelet.

 

Kay

5363448[/snapback]

 

 

Et eksempel på det kan være: å rapportere en tjuv for å få få ett godt rykte innen "millitia", eller be tjuven "å ikke gjøre dette igjen" da får du (kan få) godt rykte hos "thives guild"

 

Det er mange slike eksemper.. jeg vet jeg har gått forbi mange, og drete på draget på noen. Men spillet går videre. Det viktigste er å ha det gøy de dagene (ukene?) man spiller =D

Lenke til kommentar

..det som jeg lurer på er egentlig med fiender og banditter og slikt..

 

Jeg har hørt at spillet er vanskelig i starten.. men, jeg vet også med meg selv at jeg kanskje ikke er den BESTE "gameren", liksom.. Slik at når jeg sliter med en banditt, eller et dyr/ork av noe slag, så vet jeg ikke om jeg "har mulighet" til å slå ham, men klarer det bare ikke.. Eller om fienden er "for kraftig" på det stadiet jeg er nå.. At jeg da bør "gå videre" å komme tilbake når jeg er "større og sterkere" .. Akkurat nå har jeg har jeg brukt evigheter på en banditt som vokter et stort tårn som står utenfor et stup (fyrtårnet??) .. Det er 2 stykker som står der, og når jeg kom mot dem så begynte de å skyte piler på meg.. Men, så gikk jeg rundt, og nå har jeg fått "lurt" dem slik at jeg har bare EN jeg trenger å slåss mot, og det går alltid i sverdkamp.. Men.. Jeg sliter noe så jækla mye! ..men, av og til så får jeg inn et par slag, og klarer å blokkere litt, men klarer aldri å få noe særlig mer enn rundt toppen 20% av livet hans, før han kapper meg rett ned.. Ikke så langt bak meg så er det ei hule med et slags djeveldyr som slår med rett i bakken, klin død.. Det er "masse" blodspor utenfor .. Men.. De bandittene.. Er det mulig å ta dem? Jeg er level 3, eller 4, tror jeg.. Husker ikke helt akkurat nå.. Bruker en Pirates Cutlass med 30, eller noe i damage.. :dontgetit:

Lenke til kommentar
..det som jeg lurer på er egentlig med fiender og banditter og slikt..

 

Jeg har hørt at spillet er vanskelig i starten.. men, jeg vet også med meg selv at jeg kanskje ikke er den BESTE "gameren", liksom.. Slik at når jeg sliter med en banditt, eller et dyr/ork av noe slag, så vet jeg ikke om jeg "har mulighet" til å slå ham, men klarer det bare ikke.. Eller om fienden er "for kraftig" på det stadiet jeg er nå.. At jeg da bør "gå videre" å komme tilbake når jeg er "større og sterkere" .. Akkurat nå har jeg har jeg brukt evigheter på en banditt som vokter et stort tårn som står utenfor et stup (fyrtårnet??) .. Det er 2 stykker som står der, og når jeg kom mot dem så begynte de å skyte piler på meg.. Men, så gikk jeg rundt, og nå har jeg fått "lurt" dem slik at jeg har bare EN jeg trenger å slåss mot, og det går alltid i sverdkamp.. Men.. Jeg sliter noe så jækla mye! ..men, av og til så får jeg inn et par slag, og klarer å blokkere litt, men klarer aldri å få noe særlig mer enn rundt toppen 20% av livet hans, før han kapper meg rett ned.. Ikke så langt bak meg så er det ei hule med et slags djeveldyr som slår med rett i bakken, klin død.. Det er "masse" blodspor utenfor .. Men.. De bandittene.. Er det mulig å ta dem? Jeg er level 3, eller 4, tror jeg.. Husker ikke helt akkurat nå.. Bruker en Pirates Cutlass med 30, eller noe i  damage.. :dontgetit:

5364176[/snapback]

Akkurat som i det verkelege livet veit ein ikkje alltid kva ein kan klare. Dersom du har prøvd veldig mange gongar utan å lukkast, er det nok best å ta det att seinare. I motsetning til spel som t.d. Neverwinter Nights (som òg er bra), er det ikkje slik at du vil finne gradvis litt og litt vanskelegare utfordringar etter kvart som du aukar i nivå. Det meste du finn i Gothic er der heile tida, og nokon ting vil vere langt utanfor rekkevidde i byrjinga. Ellers vil eg anbefale å ikkje tenke slik at du må "få med deg alt" i første gjennomspeling. Berre lev i Gothic-verda. :)

 

Når det gjeld akkurat dei bandittane i fyrtårnet, klarte ikkje eg heller å ta dei første gongen eg møtte dei i første gjennomspeling. Og eg er ein brukbart god spelar ;). Eg kom attende seinare som eldmagikar og gjorde det fullstendig klart at ein ikkje køddar med Innos. :D

 

Kay

Lenke til kommentar

Heh.. du sier du klarer å lure en av dem med deg slik at du bare har han å bry deg om.. det er bra =D Selv sliter jeg med disse bandittene (jeg gjorde vertfall,, lenge siden jeg prøvde å ta dem) Ikke for å ta gleden fra deg.. men jeg tror det venter ett par stykker inni fyrtårnet itilleg til vaktene =D

 

Men lenger oppi fjellet, mot dead harpie tavernen, er det en gjeng med (5-6) banditter. Å gud så jeg sleit rompa av meg her! Etter jeg hadde tatt dem merket jeg at jeg bare kunne sprige under broa.. haha!

 

å det dyret i hula ved fyrtårnet.. woha! husker jeg sprang mot den hula og tenkte "endelig noen møkka goblins!" Jeg stakk hodet inn i hulen "Noen hjemme?" og så var det som at verden svartnet runt meg .. "å faen!"

Lenke til kommentar
Heh.. du sier du klarer å lure en av dem med deg slik at du bare har han å bry deg om.. det er bra =D Selv sliter jeg med disse bandittene (jeg gjorde vertfall,, lenge siden jeg prøvde å ta dem) Ikke for å ta gleden fra deg.. men jeg tror det venter ett par stykker inni fyrtårnet itilleg til vaktene =D

5367192[/snapback]

 

hehe.. Jepp.. Det venter nok noen til ja, fant jeg ut..

 

Klarte å knerte han ene som jeg snakket om da! :) ..men, måtte jo ha hjelp! Jeg fikk han til å løpe hakk i hel etter meg, så løp jeg inn i hula, fikk lurt beistet ut, og løp forbi banditten igjen, og så braste banditten og beistet sammen.. Beistet vant! :p ..hehe.. men, nå får jeg ikke plukka opp godsakene til banditten, da det dumme dyret står og gomler bandittkjøtt, og når jeg skal ta den neste tullingen, så kommer jo resten av "Løk & CO" og tar meg.. Så jeg forlot hele greia, for now.. Det ble litt for vanskelig!

 

Fant et par ulver i nærheten da! :w00t:

Lenke til kommentar
Høh? Er ikke NOTR et eget kapittel for seg selv? Man må spille gjennom hele Gothic 2 på nytt igjen om man skal spile NOTR?

Farsken, jeg som går igjennom det på nytt igjen nå. Får se om jeg orker å gå gjennom det en gang til da, bare for å spille NOTR (har allerede gått gjennom det så fryktelig mange ganger).

 

Hva skjer om jeg installerer NOTR nå da? Jeg har så vidt kommet til kapittel 2, men har ikke vært i minene enda, og har ikke gjort noen av hoved-oppdragene for dette kapittelet. Vil det være mulig å installere NOTR og fortsette i det samme gamet? .dontgetit:

5363356[/snapback]

 

Du må begynne på nytt med NOTR, men det er lagt inn noen snarveier slik at man trenger ikke å gjøre alt i begynnelsen hvis man ikke vil. Det er mulig å joine milita\fire magicians eller merceneries uten å gjøre alle de de oppdragene man vanligvis må. Men det anbefales å ikke gjøre det slik, for det er ganske greit å ha levlet litt før man stikker til addon verdenen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...