Gå til innhold

Rpg fan?Skaff deg Gothic 2, NOTR, nå.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Learning points (eller LP, som noen sier) får du når du går opp i karakter-nivå, Gas. Du går opp i karakter-nivå ved å få experience, som du får ved å drepe fiender og gjøre quests, som Asad sier. Har du ikke spilt rollespill før? :)

 

Asad, tro det eller ei, men Magician er jeg ikke noe god på. Egentlig kan jeg nesten ingen ting, annet enn grunnstoffet, som du allerede har full peiling på. Gikk aldri gjennom spillet som trollmann, jeg (så en del på at bruttern gikk gjennom som Mage, tho). :)

5344936[/snapback]

 

 

ok, skjønner :)

 

Da lurer jeg på om noen andre her har et tips om hvordan jeg slakter ild-dragen. Får jo nesten ikke skada han i det hele tatt. Tok han på første forsøk forrige gang husker jeg...men ikke nå. Jeg summona en del ulver, zombier, skeletons, men de blir bare drept. Lyn/fireballs funker ikke på han. hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar

Du trenger bare å bevise at du "er en av dem" , ved å gjøre noen qs for gutta i kampen. Det er faktisk raskere å joine militaen. Men det er jo gøy å bruke lang tid på dette spillet!

 

 

 

:mad:

Nei fy faen. Dette var noe lok. Har hold på med isdragen i 30 min n, uten å få han ned til under 60% liv. Sykt vanskelig det skulle være for mages da?!

 

Hvordan i helsike slåss man med drager?Jeg summoner bare en HAUG med zombies og hjelper til litt, alt annet funker ikke, siden dragen får tilbake livet sitt mens han slåss :S

Endret av asad
Lenke til kommentar
:mad:

Nei fy faen. Dette var noe lok. Har hold på med isdragen i 30 min n, uten å få han ned til under 60% liv. Sykt vanskelig det skulle være for mages da?!

 

Hvordan i helsike slåss man med drager?Jeg summoner bare en HAUG med zombies og hjelper til litt, alt annet funker ikke, siden dragen får tilbake livet sitt mens han slåss :S

5345819[/snapback]

 

SPAM ulver, lag en 10-15 stykker.

 

Jeg spilte gjennom som mage, og dragene var altfor lette.

Lenke til kommentar
:mad:

Nei fy faen. Dette var noe lok. Har hold på med isdragen i 30 min n, uten å få han ned til under 60% liv. Sykt vanskelig det skulle være for mages da?!

 

Hvordan i helsike slåss man med drager?Jeg summoner bare en HAUG med zombies og hjelper til litt, alt annet funker ikke, siden dragen får tilbake livet sitt mens han slåss :S

5345819[/snapback]

 

SPAM ulver, lag en 10-15 stykker.

 

Jeg spilte gjennom som mage, og dragene var altfor lette.

5346834[/snapback]

 

Da må de ha fiksa litt på vanskelighetsgraden i NOTR , fordi dragene var alt annet enn lette!Mekka 10-15 ulver, og de gjorde ikke noe skade. Klarte det til slutt. brukte en blanding av store fireballs , og 8 zombies.

Lenke til kommentar
Hvis man får tak i Gothic II + NotR, bør man først installere Gothic II - gå igjennom det - så installere NotR? Eller bare smelle alt inn med en gang?

5347130[/snapback]

 

 

Hvis du ikke har spilt gothic 2 før, ville jeg rundet den først, uten notr. Det er nok en god ide for nybegynnere :)

Lenke til kommentar

NoTR er en slags episode midt i originalspillet så det er fint mulig å spille begge første gangen. Handlingen/målet er den samme, bare utvidet, og slutten er den samme. Det er derimot lettere å avansere med NoTR og dette vil frarøve deg endel ting. Grunnen er at NoTR er ment som en oppfølger for de som har rundet G2, og siden man ikke kan "importere" helten fra G2 med all hans styrke må man begynne på nytt med NoTR, så det er en bra løsning.

 

Jeg vil, som andre her, sterkt anbefale å spille gjennom uten NoTR første gangen, gjerne andre gangen også :). Da vil opplevelsen bli mye bedre.

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar
:mad:

Nei fy faen. Dette var noe lok. Har hold på med isdragen i 30 min n, uten å få han ned til under 60% liv. Sykt vanskelig det skulle være for mages da?!

 

Hvordan i helsike slåss man med drager?Jeg summoner bare en HAUG med zombies og hjelper til litt, alt annet funker ikke, siden dragen får tilbake livet sitt mens han slåss :S

5345819[/snapback]

 

SPAM ulver, lag en 10-15 stykker.

 

Jeg spilte gjennom som mage, og dragene var altfor lette.

5346834[/snapback]

 

Da må de ha fiksa litt på vanskelighetsgraden i NOTR , fordi dragene var alt annet enn lette!Mekka 10-15 ulver, og de gjorde ikke noe skade. Klarte det til slutt. brukte en blanding av store fireballs , og 8 zombies.

5347113[/snapback]

 

 

Godt å høre, fordi det var ALTFOR lett tidligere =)

Lenke til kommentar

hmm.. Han Bosper fyr'n sa at jeg kunne prøve hos han, og se hvordan jeg likte meg!? Men, det er kanskje "opptaksprøvene" som jeg driver med, som han snakker om..

 

Jeg ville nå prøve meg, og nå er jeg sendt ut for å finne 6 ulver som jeg skal skinne! ..problemet mitt er; Jeg finner jo ikke en jævla ulv! Jeg har jo gått rundt, og rundt og drept alt jeg har sett (med en del unntak).. I hvert fall ulver! ..og nå kan jeg ikke finne en eneste en! :cry: ..er det et sted hvor ulver respawner, mot tro!? :dontgetit:

Lenke til kommentar
[iC,28/12-2005 : 18:31]*Kremt*

Vel, ulver finnes overalt i spillet da. Gå litt i skogen vest for byen (i nærheten av fyrtårnet), men vær forsiktig! Det vandrer orker der. ;)

5348922[/snapback]

 

hehe.. det gjør det sikkert! :) Men akkurat nå, så finner jeg ikke en eneste en! :(

5348967[/snapback]

 

Det er faktisk ikke nødvendig med Skinning for å gjøre ferdig det questet der heller. Selv var jeg ikke interessert i å punge ut 5 LP bare for å lære å skinne, når jeg likevel ikke hadde tenkt å bli lærling hos han. Får sikkert bra penger av skins om man er lærling, men om man ikke er det så er det bare bortkasta LP.

Anyways, du finner masse wolf skins inni forskjellige lavoer. er f.ex 4 skins ved han fyren som sitter ved Inn'et et stykke ut fra byen så vidt jeg kan huske.

Lenke til kommentar

Ok. da var gothic 2 notr rundet, som mage, etter en 72 timers fantastisk reise. :D

 

Livet som mage ble plutselig lettere da jeg lærte meg 6 sirkel. det ble så lett at det er helt utrolig!Jeg slakta hver eneste fiende i hele verden av khorinis, tok meg ca 3 timer. Endte opp på lvl 46, med nesten 900 i liv, og 250mana. Fire rain og Massdestruction wave er stikkorda her. Jeg kjørte på med en speedpotion, løp bland en masse mobs, gjerne 10-15 stk ( der det var mulig ) og kasta Fire rain. Fikk en gang 6000Xp på EN GANG, siden alle ble slakta samtidig.

 

Tok ikke lang tid å levle med den spellen der gitt! Bossen gikk ned med 3 massdestruction spells. ALtfor lett , men men, han møtte vel sin overmann :D Kongespill! Nå tar jeg en gothic pause fram til 3`ern kommer ut. Gleder meg virkelig. Verden skal visst være 5 ganger større også. Oblivion og Gothic 3 blir garantert årets spill.

 

Godt nyttåer yall!

 

edit: sjekk denne nye gothic 3 ingame videon. dårlig kvalitet, men de nevner en masse kule ting. Det skal være mulig å joine orcene i neste gothic, og slåss mot menneskene! :D så fett!

 

http://worldofgothic.com/?go=dlfile&fileid=53

Endret av asad
Lenke til kommentar
Det med at man kan bli med orkene er old news. Forøvrig synes jeg dette høres ganske så teit. Joda, kult at det er mulig, men liksom...

Hvorfor skulle orkene ta med seg et menneske på lasset for å utslette menneskeheten? :huh:

5353293[/snapback]

 

De gjør vel det de kan for å vinne krigen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...