Gå til innhold

Rpg fan?Skaff deg Gothic 2, NOTR, nå.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spillte Gothic 2 for noen år siden, da slutta jeg på grunn av grafikken. Starta opp for litt siden og må si dettte tar helt av =D Jeg er ikke kresen på grafikken, så dette duger for meg. spiller expansion, dette er utrolig vanskelig! Å sloss mot monstre er jo UMULIG i begynnelsen. De store fluene flyr runt deg, og du kan ikke blocke dem. Ulvene springer deg ned.. dette er utrolig vanskelig! Har da fått tak i en armor, og en fin øks. Så det går bedre nå. Men å sloss mot folk er litt lettere (hvis det bare er en) for dem kan du blocke slagene. Er du kjapp med fingrene og god raksjon klarer du å drepe folk som dreper deg på to slag.

 

Nå fullførte jeg ikke gothic 2 i sin tid, så jeg vet ikke hvordan dette spillet er utover. Men jeg føler jeg ikke kan gjøre noe i byen, og går jeg videre (mot landowner) er det nesten umulig pga. stygge insekter, monster mulvarper, og banditter. Jeg må smyge meg rundt og forbi folk.. Skal det være slik at en må komme tilbake til byen senere? Eller skal en kunne klare å kjempe seg videre inn i spillet?

Lenke til kommentar

G2 er vanskelig i begynnelsen, ingen tvil om det. Spiller man med tilleggspakken er spillet lagt opp litt lettere, og man stiger fortere i gradene.

 

Dyr kan man ikke blokke, man må rygge. De svarte (wargs) er sinnsyke og der må man høyt opp før man klarer det. Ha god rustning osv. Du må ta jobb i byen, bli lærling, da får man et mål. Deretter bør du ta de fiendene du vet du kan klare for å samle xp og fordele disse etterhvert som du tiger i gradene. Du kan ikke løpe ut i skogen å tro at du overlever med en gang. Slikt sett er det ganske realistisk og man vil senere bli nostalgisk når man banker de som før banket deg osv.

 

Nøkkelordet er god tid.

Lenke til kommentar
Spillte Gothic 2 for noen år siden, da slutta jeg på grunn av grafikken. Starta opp for litt siden og må si dettte tar helt av =D Jeg er ikke kresen på grafikken, så dette duger for meg. spiller expansion, dette er utrolig vanskelig! Å sloss mot monstre er jo UMULIG i begynnelsen. De store fluene flyr runt deg, og du kan ikke blocke dem. Ulvene springer deg ned.. dette er utrolig vanskelig! Har da fått tak i en armor, og en fin øks. Så det går bedre nå. Men å sloss mot folk er litt lettere (hvis det bare er en) for dem kan du blocke slagene. Er du kjapp med fingrene og god raksjon klarer du å drepe folk som dreper deg på to slag.

 

Nå fullførte jeg ikke gothic 2 i sin tid, så jeg vet ikke hvordan dette spillet er utover. Men jeg føler jeg ikke kan gjøre noe i byen, og går jeg videre (mot landowner) er det nesten umulig pga. stygge insekter, monster mulvarper, og banditter. Jeg må smyge meg rundt og forbi folk.. Skal det være slik at en må komme tilbake til byen senere? Eller skal en kunne klare å kjempe seg videre inn i spillet?

5327715[/snapback]

 

Ulvane er faktisk enkle når du har lært deg korleis dei bevegar seg, uavhengig av kva utstyr og evner du har. Dei har det med å storme rett på deg uansett. Lær deg følgjande teknikk:

1. Gå ei skritt til sida.

2. Slå sidelengs med ein gong.

3. Trekk deg raskt bakover.

4. Gå til 1.

 

Dette funkar på mange av dei mindre begava fiendane. Der er fleire som har angrepsmønster som kan lærast og utnyttast. Til dømes dei vanlegvis svært tøffe trolla (svarte og vanlege). Men den teknikken får du heller lære deg sjølv...;)

 

Når det gjeld byen, kjem du attende til den seinare, men der er masse å gjere allereie frå starten. Ikkje gløym hovudmålet ditt: Å få tak i "The Eye of Innos". For å gjere det må du komme deg inn i den finare bydelen. Snakk med folk om korleis du kan gjere det. Gothic 2 har veldig mange quests, du må berre ha ei litt utforskande innstilling.

 

Ellers må eg seie at eg ikkje er einig med dei som påstår at G2 skal vere so frykteleg vanskeleg. Eg synest det var passeleg i byrjinga, og litt lett mot slutten. Det blir spennande å sjå korleis vanskegrada er justert i NOTR. :)

 

Kay

Lenke til kommentar

heh.. uten å ha lest her så har jeg faktisk funne flere slike "bevegelser" monstrene gjør. Det er genialt, men samtidig utorlig vanskelig. Treffer de deg to-tre ganger er du dau, har du flere dyr på deg er det umulig. Dumt at ulvene som oftest angriper i flokk (det gjør vel de fleste?) Da er det bare å utnytte terenget i fordel for deg. Klatre opp på en stein å skyte ned, få en av ulvene til å sette seg fast bak et tre osv. Dette er vanskelig for de har sine metoder for å komme seg løs. men da er som regel den første død og du har nokk tid til å ta den andre.

 

Fant ut at det ble hart utover mot "landowners farm" og gikk tilbake til byen for å leite etter quests. Ved å gå på oppdagelsesferd fant jeg også en sjørøver på en strand. Koselig fyr, som hadde mye gøy i kista si. Men en annen kiste var låst (som de fleste andre) er det lurt å få tak i lockpicking? Det må det jo verr.. så mange kister der ute som bare venter på meg =D Hmm.. Han deren Thorben(?) er gnien på å lære vekk lockpickskillen.. må finne ut en måte å få han på godsiden med meg.

 

IKKJE SEI DET! vil finna det ut sjøl =D

Lenke til kommentar

Kan seie sopass som at det å dirke opp låsar er ei svært nyttig ferdigheit, uavhengig av kva slags karakter du spelar. Eg brukar alltid aldri å spele som tjuv, eller noko anna som kan oppfattast som umoralsk eller ondt når eg spelar rollespel, men i Gothic 2 fekk eg god bruk for denne ferdigheita. Det er jo mange kjeltringar som har låsar på kistene sine òg. ;)

 

Høyrast ut som du har komt skikkeleg inn i det no, so du har mange herlege timar foran deg. Det er enkelte som treng litt tid på å omstille seg til å "tenke" Gothic, sidan det er litt annleis enn andre rollespel. Men når ein først er inne, er det vanskeleg å rive seg laus.

 

Ser fram til endeleg få kloa i NOTR :D.

 

@H4ngm4N

 

Jupp, det er ute som "Best Price"-spel no. Såg det seinast i går på ein Spiderman-butikk.

 

Kay

Lenke til kommentar

Wolfs er enkle, men de sorte wargs er verre. De gjør stor skade, men det er ikke så mange av de.

 

NoTR er veldig bra. Det som er bra er at uforklarlige ting (steder og annet) i Gothic 2 blir forklart og brukt når man spiller NoTR. Det gjør at alt henger sammen med hverandre. NoTR blir på den måten ikke noe som bare er "hengt på", men en historie som er naturlig og som passer inn i hele verdenen.

Ved siden av lockpicking er pickpocking og sniking noe man bør vurdere å bruke xp på. Det koster litt, men er veldig greit å kunne.

 

Igjen, bruk god tid.

Lenke til kommentar
Er det slik at Night of the Raven bare finnes på tysk? :huh:

 

Edit: Ser at Gold edition finnes her. Selges den i Norge?

5335357[/snapback]

 

Amazon.com sender ikke spill til internasjonale adresser.

Med mindre noen har spesialimportert det fra langtvekkistan, må du belage deg på å ikke finne NOTR noe sted i norske butikker.

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Ok, men EBGames.com sender til Norge?

 

Ellers har jeg jo sett Gothic II uten addon pakken i norske nettbutikker til under 70 kr. Er NOTR verdt en tredobling i pris?

5339968[/snapback]

 

EBGames sender til Norge, ja. Eg fekk nettopp ein epost frå dei der dei spurte etter kva banken min heitte, dei sa det var standard prosedyre på ordre frå utlandet. So då reknar eg med det snart er ein Gothic 2 Gold i postkassa mi. :)

 

Eg hadde veldig lyst på meir etter å ha spelt igjennom G2 eit par gongar, so eg betalar gladleg nokre kroner for å få NOTR. Om eg hadde komt over det i ein butikk til 600 kroner, hadde eg truleg kjøpt det på flekken. Gothic 2 er ei perle av dei sjeldne. :love:

 

Kay

Lenke til kommentar

..spør her jeg, i stedet for å lage en ny tråd..

 

Nå har jeg akkurat installert Gothic 2, og tenkte jeg skulle prøve det! Og jeg er egentlig allerede blitt hektet! Synes egentlig grafikken var "super" jeg.. Ble positivt overasket, i hvert fall.. anyway..

 

Helt, helt i starten, så er det noen banditter som vil ta livet ditt. Det står en utenfor en hule, også venter det 2 stykk til inne.. Han prøver først å lure deg inn.. (jeg har hørt dere har sagt at starten er vanskelig), men; Det er jo klin umulig å ta disse to folka som er i hula?! Har jo nubbesjags! :cry: ..hva skal jeg gjøre? Han ene heter Brago, eller noe lignende..

 

Også snakker dere om å blokkere? Det har jeg ikke fått til!?! Må jeg ha skjold, eller noe, for å klare det, eller?

 

Og, hvordan blir jeg sterkere? Har bare en "stor kjepp" til våpen!? Med 10 i damage.. Klarer ikke å bruke ei øks jeg fant, eller noe annet.. Og dagger har bare 5 i damage.. hmm.. Er visst veldig svak!

 

Ellers så fikk jeg "farmers clothes" til 40 spenn, til slutt.. Lurte på om jeg fikk dem billigere hvis jeg utryddet bandittene, men det har jeg ikke klart.. Også sa jeg "Nei" til han som ville gi meg "pass" inn til byen, mot for en tjeneste! ..riktig valg?

 

Håper jeg ikke "spoilet" noe for dere, men dette er jo helt, helt i starten så..

 

Takk for svar!!

 

Knallspill, foreløpig!! :w00t:

Lenke til kommentar

Det finnes ingen riktige eller gale valg i Gothic 2. Historien stopper ikke opp, men det du velger å takke ja eller nei vil igjen avgjøre hvordan du spiller spillet, hvor lett du tilegner deg info, og hvordan folk forholder seg til deg.

 

Det du gjør og sier er det som skaper spillet. Noen hindringer det jo, men du vil merke og de, vil de ikke ødelegge opplevelsen din. Det finnes en wt, men den må kunne sjekkes hvis alt går til h****.

Lenke til kommentar

Blokkeringa er enkel.

Som du kanskje vet, angriper du hovedsaklig ved å holde inn venstre museknapp, og trykker på piltast opp flere ganger (ikke for raskt!).

For å blokkere trykker du ganske enkelt på piltast NED istedet for opp. Da parrerer du, men kun en liten stund. Det nytter ikke å holde inn bakover-knappen mens de hugger løs på deg. Du må trykke bakover slik at du parrerer til akkurat rett tid. Etter hvert som du blir god med det, merker du kjapt at du faktisk kan ta på flere fiender samtidig uten å ta noe skade!

 

Et tips angående bandittene: "Hopp over" dem. Løp rundt dem og dra ned til gården litt lenger nede på stien. Etter hvert som du blir litt kraftigere kan du alltids komme tilbake og drepe bandittene.

 

På den annen side, synes det er snodig at du ikke klarer å ta bandittene. Jeg klarer det da fint.

Kan hende det er noe med angrepet ditt som ikke er helt rett da. :hmm:

Lenke til kommentar

Var helt sikkert noe med angrepet mitt ja! Jeg bare trykka vilt jeg! :blush:

 

Jeg klarte det nå.. Eller; Jeg måtte løpe ut og lure dem, så jeg fikk tatt dem en og en.. Da gikk det.. Klarte ikke når de var 2..

 

Men, nå har jeg skjønnt litt mer.. Møtte en Lizard-jævel i Harbour'n i Khorinis(?), og etter x antall forsøk så klarte jeg å ta'n! :w00t: ..var litt stolt da! hehe.. Med "rusty sword"!

 

Nå møtte jeg en fyr (fra 1'ern tydligvis) som jeg kunne betale litt for å få mer "dexterity", eller hva det heter.. Er ikke helt sikker på hva det er, men jeg kjøpte alt jeg kunne få tak i!!

 

Dette spillet er noe av det beste jeg har spilt på lenge! :thumbup:

 

 

EDIT: Fant akkurat ut at jeg betalte med LEARNING POINTS for å "betale" for DEX .. hmm.. Var DET noe lurt da? ..hva er Learning Points, og hva bruker jeg dem til?

 

EDIT2: :blush: hmm.. Learning Point = Lære poeng!? .. Poeng som jeg bruker for å lære ting med.. f.eks DEX!? :blush: ..hmm.. jaja.. Kanskje jeg ikke skal bruke ALT på DEX da! :hmm:

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...