Gå til innhold

Rpg fan?Skaff deg Gothic 2, NOTR, nå.


Anbefalte innlegg

Rediger man ini-filen fusker man litt. Ikke hvis man legger til blod, men hvis man legger til ht til potions. Jeg gjorde det og alt ble litt for enkelt. Nå kunne jeg heale meg når jeg slåss og det gjorde kampene kjedelige og rutinemessig. Når jeg ikke kunne heale meg i kampens hete ble jeg mye mer forsiktig.

Vet at man kan heale seg med ht i mange andre rpg, men i Gothic syntes jeg det ble feil, men det er vel smak og behag i tillegg til hva man er vant med.

 

En annen ting man kan gjøre i ini-filen er å slå av ting. F.eks den lange introen når spillet begynner. Da starter det fortere. Det er altså masse bra ting man kan gjøre :)

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer også litt på hva jeg burde ta av Paladin eller Merch. Hvilken guild hadde dere mest gøy med? Hva får du mest ut av? Jeg liker fks melee bedre enn våpen og vil ha de beste våpene på spillet. Men har hørt at merc er vanskelig og treig og kansje ikke så gøy? Hva burde jeg ta?

Lenke til kommentar

jeg selv har ikke prøvd noen av guildene.. men jeg er ganske sikker på at jeg vil bli merc.. palading går meg på nervene! =D Det er vel ikke noe å gjøre med "hva er best" det er vel heller hva trivest du selv med? Jeg ser det hvertfall slikt. men såklart det er fullt mulig å få andres meninger inn i vurderingen =D

Lenke til kommentar
Jeg lurer også litt på hva jeg burde ta av Paladin eller Merch. Hvilken guild hadde dere mest gøy med? Hva får du mest ut av? Jeg liker fks melee bedre enn våpen og vil ha de beste våpene på spillet. Men har hørt at merc er vanskelig og treig og kansje ikke så gøy? Hva burde jeg ta?

5371023[/snapback]

Alle guilda har sine fordelar og ulemper. Første gongen spelte eg gjennom som magikar, rett og slett fordi eg generelt foretrekk denne typen karakter i rollespel.

 

Andre gongen skulle eg prøve meg med ein nærkamp-karakter. Valget stod då mellom merc og paladin. Eg valgte paladin fordi eg hadde mest sympati med den gruppa. Trur ikkje du får noko "meir" ut av det eine eller andre guild-et. Begge har eigne quest-ar som kun er tilgjengelege dersom du er medlem. Som paladin vil du kunne få litt sterkare rustning og tilgong på litt magi. Som mercenary vil du kunne få litt sterkare sverd, og kan fokusere utelukkande på nærkamp. Folk vil oppføre seg forskjellig ovanfor deg avhengig av kva guild du tilhøyrer.

 

Sjølv synest eg magikar var klart artigst. :)

 

Kay

Lenke til kommentar
Rediger man ini-filen fusker man litt. Ikke hvis man legger til blod, men hvis man legger til ht til potions. Jeg gjorde det og alt ble litt for enkelt.

5370679[/snapback]

Einig, og det er heller ikkje realistisk at ein berre kan leite fram og drikke ein eliksir mitt i ein kamp og gå attende til full helse, utan at det skal distrahere deg det minste frå gruppa med orkar som er fullt engasjert med å prøve å drepe deg. Følte forsovidt heller ikkje at Gothic 2 trengte meir blod, men det er vel ei smakssak.

 

Eg tuklar generelt ikkje med ini-filene til spel med mindre det er snakk om å fikse ytelses-problem.

 

Kay

Lenke til kommentar
Rediger man ini-filen fusker man litt. Ikke hvis man legger til blod, men hvis man legger til ht til potions. Jeg gjorde det og alt ble litt for enkelt.

5370679[/snapback]

Einig, og det er heller ikkje realistisk at ein berre kan leite fram og drikke ein eliksir mitt i ein kamp og gå attende til full helse, utan at det skal distrahere deg det minste frå gruppa med orkar som er fullt engasjert med å prøve å drepe deg. Følte forsovidt heller ikkje at Gothic 2 trengte meir blod, men det er vel ei smakssak.

 

Eg tuklar generelt ikkje med ini-filene til spel med mindre det er snakk om å fikse ytelses-problem.

 

Kay

5371297[/snapback]

Er sånn høvelig enig egentlig. Men greit å ha muligheten hvis man kjører seg skikkelig fast.

Og det kan aldri bli for mye blod! Morsomt å følge blodspor :thumbup:

Lenke til kommentar

Overraskende tøft spill, så jeg må takke alle dere på denne tråden for å ha gitt et godt tips. Jeg har dessverre et stort problem med spillet, og det er at man ikke kan se hvor sterke motstanderene er. Det er så irriterende å måtte lagre spillet før hver eneste kamp.

 

I tillegg syns jeg man burde få nytt utstyr litt oftere, hvertfall i begynnelsen hvor jeg er (litt uti chapter 2). Begynner å bli drittlei av den lille 30 dmg kniven jeg har. Alle de andre våpnene krever enorme mengder strength, som tar evigheter å skaffe seg (kanskje det bare er jeg som fokuserte litt feil på learning points i starten).

 

Jeg har forresten et spørsmål om herbs. Når man finner herbs som øker f.eks strength eller dex, må man blande dem sammen med en av de andre herb-ene for å få maksimalt uttbytte av dem (syns å huske jeg har lest noe om det)? Eller kan man bare bruke dem alene og få +1? Hvis ikke, hvordan lærer man da å blande dem for å skape en forbedret versjon?

Lenke til kommentar

Er så lenge siden jeg brukte de urtene som økte strength og dexterity at jeg ikke husker om man kunne blande dem med noe.

Det kan hende at det går an å blande en elixir of strength eller noe sånn.

 

Å få mer strength og sånn klarer man lett ved å fortsette å ta fiender. Om de er små og svake gjør ikke det så mye. Om du er svak er det bare å gå løs på de bloodflies'ene du ser. Det vil ta litt tid, men det blir etter hvert verd det.

 

Å utforske mye er også viktig, da du kan finne kraftige våpen som krever lite strength, som for eksempel dragon slayer-sverdet som er veldig kraftig (en av de kraftigste i spillet), og det tror jeg ikke skal være så kravstort.

 

Fint å høre at flere har oppdaget dette spillet. Lykke til med spillinga! :)

Lenke til kommentar
[iC,04/01-2006 : 18:41]King's sorrel er definitivt sjelden. Jeg tror faktisk ikke det er flere enn èn i Vanilla Gothic 2.

5383581[/snapback]

 

Hva er vanilla Gothic 2?

5384477[/snapback]

 

aner ikke.- hehe. Men, det finnes hvertfall 12 kings sorrels i hele spillet. ca.

Lenke til kommentar

Man må vist bruke masse experience points for å skape Strength Potions (King's Sorrel+Dragonroot). I stedet for å få +9 Strength fra bare Dragonroot, kan man få +25 Strength ved å skape Strength Potions. Men siden det koster så mye experience points er jeg ikke helt sikker på hva som er lurest.

Lenke til kommentar
Man må vist bruke masse experience points for å skape Strength Potions (King's Sorrel+Dragonroot). I stedet for å få +9 Strength fra bare Dragonroot, kan man få +25 Strength ved å skape Strength Potions. Men siden det koster så mye experience points er jeg ikke helt sikker på hva som er lurest.

5384671[/snapback]

 

Om man spiller med NOTR, så er det helt klart lurest å lære seg strenghtpotions.

Koster veldig mye å trene styrke etterhvert, og maks styrke er øket fra 100 til 200 i Night of the Raven.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...