Gå til innhold

Brukbar reindyrka Spill PC?

Anbefalte innlegg

Jeg har satt sammen en liste over deler jeg kommer til å kjøpe fra komplett og netshop den kommende måneden/ene.

Liste fra komplett:

* 309484 AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte

* 305264 Asus A8N-SLI, nForce4 SLI,Socket-939 ATX,S-ATA, GbLAN,Firewire,DDR, PCI-Ex16

* 308851 Hiper Strømforsyning ATX 580W Blå, Type-R, Dual Fan, Silent, 20/24pin

* 304401 Kingston PC3200 HyperX DDR 1024MB KIT Non-ECC Ultra Low Latency (2-2-2-5-1)

* 307912 Samsung SpinPoint P120S 200GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ

* 314836 XFX GeForce 6800GS 256MB GDDR3 XXX, PCI-Express, 485Mhz/1.1GHz, Retail

Spørsmålet er. Burde jeg også legge til en raskere hdd som bootdisk?

Ram og skjermkort skal jeg kjøpe x2 ved anledning.

Denne pc'n skal ikke ha noe programmer annet en direkte spill relaterte programmer, alt som drar ytelsen ned skal vekk. Hvilket antivirusprogram burde jeg velge? Jeg vet at NIS er veldig sikkert og bra, men det bruker alt for mye ressurser til at det er lønnsomt, dessuten så er jeg lei av sikkerhetsmeldinger som spretter opp når jeg prøver å starte et spill.

Så siden jeg allerede har en pc til "alt det andre" så blir denne nye KUN til spill.

Anbefalinger?

- Magnus

Endret av oberon77
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Unnskyld for at jeg går så langt OT nå. Men, hvorfor ikke bare kjøpe en spillkonsoll? Da slipper du jo alt tullet med oppgradering av hw hele tiden for å kunne spille beste grafikk? :shrug:

5322043[/snapback]

Fordi jeg har en drøss med spillekonsoller, og jeg spiller aldri på dem uansett. Eneste jeg bruker XBoxen min til er dvd spiller. Min chippa PS2 har jeg lånt bort i over et år, og savner den ikke. Så den skal jeg selge. Samme med min Gamecube. Det er PC jeg liker å spille på. Har spilt på PC de siste 20 åra (+- mine Amigadager)

Så derfor gidder jeg ikke kaste bort penger på enda en spillekonsoll som er morsom å spille på i kanskje 2 uker før jeg bruker den som dvd spiller også.

Var det bra nok svar? ;)

Ps. det er over 2 år siden sist jeg oppgraderte PC. så det blir nok nye 3-4 til neste med dette systemet.

Åja.. glemte å si at det er kjipt å dra på LAN med konsoll :p Enda en grunn til at jeg spiller på PC.

Endret av oberon77
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

tja skjermkortet kunne vært bedre. vil anbefalle minst gf 7800gt i dag.

den hardisken er helt kurant når det kommer til boot av maskinen

Lenke til kommentar

Ang. virusprogram - hvis du kun skal bruke maskinen til spill, så trenger du vel strengt tatt ikke noe virusprogram. Kommer selvfølgelig an på om du skal bruke den online eller ikke, men i så fall er du som regel godt hjulpet med en enkel brannmur av typen Kerio Personal Firewall.

Og, hvis du ikke er spesielt bekymret for pris, hadde det antageligvis ikke vært en veldig dårlig ide å øke RAM kapasiteten. Sjelden du får for mye RAM. Men det du har der burde egentlig duge i massevis.

Endret av cetram
Lenke til kommentar

5322426[/snapback]

Så du mener at 2 stykk 6800 GS i SLI ikke klarer å kjøre spill de nærmeste 3 åra?

Tja. Den kommer jo til å være kobla på nettverk med internett. og jeg vet at internett er ynglingsplass for lumske virus og ormer, så sånnsett tar jeg ingen sjanser på å kjøre uten et antivirusprogram.

Endret av oberon77
Lenke til kommentar

Når det kommer til AV program, styr unna resurs sluken Symantec og Norton. Værre resurs stjeler skal du lete lenge etter, og spesielt bra er det heller ikke lengre. Er vel ramma av Microsoft syndromet. Its all about money.

AVG er vel ikke så aller verst, men har ikke testet det helt. Men min far har det på sin bærbare, og det tar ikke mye resurser.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

5322426[/snapback]

Så du mener at 2 stykk 6800 GS i SLI ikke klarer å kjøre spill de nærmeste 3 åra?

5323183[/snapback]

2 stykk 6800GS vil dra de fleste spill de to neste åra men om du først skal bruke over 4K på skjermkort så vil det nok være mye lurere å kjøpe et 700gt eller et 7800 GTX og eventuelt opgradere til SLI når det blir nødvending(og det er lenge til!!)

Lenke til kommentar

5322426[/snapback]

5323183[/snapback]

2 stykk 6800GS vil dra de fleste spill de to neste åra men om du først skal bruke over 4K på skjermkort så vil det nok være mye lurere å kjøpe et 700gt eller et 7800 GTX og eventuelt opgradere til SLI når det blir nødvending(og det er lenge til!!)

5323637[/snapback]

Tja. Men jeg hadde ikke tenkt å bruke mer en 2000 på skjermkort uansett. Og da kan jeg heller kjøpe et til senere om jeg skulle ha behov for det. Har andre ting å bruke penger på en bare pc. så jeg må velge ut ifra lommeboka og ikke etter impulser. Derfor er det mest lønnsomt for meg å velge dette kortet også da heller kjøpe et til når og om jeg har behov/råd til et til. 4000 kr er betraktlig mindre en 6000 kr ikke sant?

Lenke til kommentar

Ikke, IKKE kjøp 2x512MB brikker nå hvis du tenker på å oppgradere til 2GB så fort som mulig. 4x brikker på AMD = problem. 2x1GB brikker er et must.

jeg må også legge meg på anbefalingen om å kjøpe ett Gf7800GT eller GTX nå istedet for GF6800GS såfremt du har råd til det...billigste 7800GT ligger på ca 2800kr...

Strengt tatt trenger du ikke raskere harddisk, men det forblir en personlig preferanse...

Lenke til kommentar
Ikke, IKKE kjøp 2x512MB brikker nå hvis du tenker på å oppgradere til 2GB så fort som mulig. 4x brikker på AMD  = problem. 2x1GB brikker er et must.

jeg må også legge meg på anbefalingen om å kjøpe ett Gf7800GT eller GTX nå istedet for GF6800GS såfremt du har råd til det...billigste 7800GT ligger på ca 2800kr...

Strengt tatt trenger du ikke raskere harddisk, men det forblir en personlig preferanse...

5354659[/snapback]

Okai, noe du har opplevd selv? eller har du hørt flere historier om det? Har du no bekreftelse på dette utsagnet jeg kan lese?

Som du ser så har jeg gått for et 7800 kort til over 3000 kr. Det burde være mer en bra nok synes nå jeg.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe jeg har opplevd, men jeg har lest så mye om, og sett så mange andre poste om det det at det er så godt som fakta. Med 4x512MB brikker på nForce4 må man gå ned til T2 command rate (istedet for T1 - Det er en av tingene som er bra med DFI sitt ATI Radeon Xpress 200 kort, det klarte å kjøre T1 med 4 brikker...), og da mister du en 10% ytelse på minnet i forhold til 2x1GB brikker. (optil 25% i syntetiske minnetester, men ikke stol for mye på disse )

Lenke til kommentar
Det er ikke noe jeg har opplevd, men jeg har lest så mye om, og sett så mange andre poste om det det at det er så godt som fakta. Med 4x512MB brikker på nForce4 må man gå ned til T2 command rate (istedet for T1 - Det er en av tingene som er bra med DFI sitt ATI Radeon Xpress 200 kort, det klarte å kjøre T1 med 4 brikker...), og da mister du en 10% ytelse på minnet i forhold til 2x1GB brikker. (optil 25% i syntetiske minnetester, men ikke stol for mye på disse )

5354731[/snapback]

Oki. Iallefall verdt å ha i bakhodet. Men tror det har noe med tilfeldigheter og forskjellige hardware kombinasjoner. Vet godt at noe som fungerer bra på ett hovedkort ikke nødvendigvis fungerer bra på et annet. (og omvendt) Men det er sånn dataverdenen er. 100% stabilitet er bare mulig med mye trial and error testing av forskjellig maskinvare.

Holder meg iallefall unna billigram. = 90% av alle stabilitetsproblemene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...