Skurupu Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Jeg har ett svært merkelig problem. Noen ganger når jeg skrur på PCen så er det ikke noe signal på skjermen. Dvs at skjermen er påskrudd, men lampen som skal lyse grønt når skjermen er på lyser orange (= skjerm på, PC av). Andre ganger fungerer det helt smertefritt. Jeg har ikke peiling på hva som kan forårsake denne merkelig feilen. Jeg finner ingen tegn til ett mønster på når den fungerer/ikke fungerer. Sikkert litt krunglete forklart, men det var det beste jeg fikk til så seint på kvelden. Lenke til kommentar
knaill Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Kanskje strømforsyningen din ikke er til å stole på? Hvor mange watt er den, og hvilket merke? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 22. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2005 Thermaltake 560W. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 22. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2005 Det virker som problemet har noen med POST og gjøre. Jeg aner ikke hva dette er, og har null peiling på sånt. Men det er fire lysende lamper koblet til hovedkortet mitt. Når alle lyser grønt er alt slik det skal være, men når noen lyser grønt er det noe galt. Noen ganger under oppstart lyser alle grønt, og skjermen skrur seg på. Andre ganger er to al lysene røde, og da skrur ikke skjermen seg på. Håper det hjelper dere i å hjelpe meg. Lenke til kommentar
knutivarr Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Sjekk i instruksjonsboka til hovedkortet. Der står det sikkert en tabell over de forskjellige feilkodene som disse lysene viser. MSI-kort? Har 4 sånne LED-lamper på et gammelt MSI 6330 (K7T Turbo tror jeg det heter). Har hjulpet med ved et par tryninger i starten å kunne se hva som var feil. Gammel BIOS? Kanskje en ny BIOS-flashing hjelper. Sjekk med hovedkortleverandøren ang. dette. Kan være et kjent problem de har fått bukt med i nyere BIOS-oppdateringer. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 RTFM! Det du gjør da er å finne frem manualen til hovedkortet, leter frem feilkoder som vises av diagnoselysene, og leser deg til hva som er feilen. Dermed vil du da kunne finne ut hva som hindrer maskinen i å starte som normalt. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 22. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2005 (endret) Jeg har ingen manual til hovedkortet mitt. Komplett byttet hovedkortet mitt med at nyere et på et av mine mange reperasjoner. De sendte aldri noen manual. Endret 22. desember 2005 av Skurupu Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Så trist. Hva med å laste ned en manual fra hjemmesiden til hovedkortprodusenten da? Trur den funker like bra som papirutgaven Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 (endret) Hei Skurupu! Jeg har akkurat samme problem, post code error er "video card failed to initialize" eller "video card error". Det er ikke et problem med grafikkortet da jeg har hatt det på to kort, et X800 og nå på X1800XT. Tipset på PSU virker plausibelt, da jeg også har Thermaltake 480w. TT er for øvrig for min del kjent for elendig-møkk-kvalitet på alt de lager. Har PSU, kabinett og viftestyring og er ikke fornøyd med noen av delene. Mitt mønster er typisk at det ikke fungerer ved kaldstart hver morgen, da må jeg slå av og på en gang før kortet starter. I tillegg får jeg feil ved å slå strømmen på PCen av og på rett etter hverandre, dvs f.eks. når jeg overklokker til PCen henger. Slår jeg PCen av for å gjøre noe annet og slår den på en stund etterpå, fungerer det som regel helt fint. Endret 23. desember 2005 av cybirg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå