Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

VPN problemer

Anbefalte innlegg

Hei.

Fikk så god hjelp her i går at jeg prøver igjen.

Jeg har NGT gjennom Universitetet i Bergen. (meget god deal, delta for 398.- i mmd. :smile:) Problemet er at jeg ikke får tilgang til katalogen min på UiB sin server. Jeg har fått til å lage en egen VPN oppkobling mot UiB, og når jeg bruker den så blir min IP lik de som brukes der. Dvs. 129.177.***.***

Jeg har vært i kontakt med IT avdelingen, men det ser ikke ut som om de gidder å hjelpe meg. Det eneste jeg fikk var en mail der det stod at jeg skulle lese om en fil som heter MLHOSTS og at det ville løse mine problemer. Vel, jeg har lest om den, og får det fremdeles ikke til å funke. Skikkelig frustrerende ettersom jeg godt kunne tenke meg å veksle mellom å jobbe på UiB og hjemme.

Feilmeldingen jeg får når jeg prøver å tilkoble nettverksstasjonen er: "the network connection could not be reached"

Jeg bruker XP viss det har noe å si.

Jeg har nå to seperate oppkoplinger under nettverk. En til NGT, som er delt, og en til UIB som er den med VPN. I tillegg så har jeg en LAN oppkobling til en laptop.

Jeg kan pinge selve serveren.

Jeg kan ikke pinge viss jeg bruker hele adressen frem til katalogen, men jeg vet ikke om det skal gå an uansett.

Jeg kjører windows firewall.

Jeg har prøvd å slå på igjen alle "services" som har vært avslåtte men det hadde ingen effekt.

Viss dere trenger flere opplysninger så si i fra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm.. har du prøvd å gå inn på instillinger for oppkoblingstingen din.. og enable "client for microsoft network" elle rnoe sånn? .. Jeg slet også med å koble til hjemmekatalogen min (ntnu) .. men etter at jeg la til det der funka det veldig greit. Vet ikke omd et var det som var problemet i utgangspunktet, men det funker nå iallfall.. :smile:

Lenke til kommentar

Takk

Det er en mailing liste. Jeg har prøvd den, men det nevnes ingenting om å koble til nettverksstajoner. Fatktisk så står det på IT avdelingen sine sider at det mangler info om dette på nettet. Jeg har prøvd mailing listen, men når jeg får et svar til dagen så strekker ikke min tolmodighet til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...