eternal Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Oppnår man noen funksjonalitet som kan være praktisk i det daglige ved å plugge i WOL kabelen mellom NIC og HK? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 tja...kommer vel helt ann på hva du vil bruke maskinen din til. jeg kunne godt tenkt meg en server som skrudde seg på automatisk når man prøvde å remote desktoppe inn til den fra jobb/ferie f.eks... Lenke til kommentar
eternal Skrevet 21. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2005 så er det å slå på maskinen når det blir aktivitet på lan som WOL gjør? Trodde det var å vekke opp maskinen fra hvilemodus ol? Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 (endret) så er det å slå på maskinen når det blir aktivitet på lan som WOL gjør? Trodde det var å vekke opp maskinen fra hvilemodus ol? 5321116[/snapback] Wol kan slå på maskinen selv om den er slått helt av om den er konfigurert riktig til dette. Jeg selv bruker det til å slå på maskinen min hjemme når jeg har bruk for å nå den og jeg ikke er hjemme. Veldi kjekt. Noe som nok er problem for en del er at dere må ha en maskin og sende wol fra som er på samme lokalnett som maskinen du vil slå på. Jeg er heldig med at jeg har noen linux servere som jeg logger meg inn på og sender wake on lan melding fra. Wake on lan er derimot mer nyttig i større bedriftsnettverk til å slå på maskiner for programvare oppdateringer og lignende. Da jeg jobbet som lærling på en videregående skole laget jeg mulighet for å slå på alle maskine på et rom via wake on lan sånn at de var klare til elevene kommer. Jeg hadde også et program som kan slå av maskinene. Disse to tingene integrerte jeg i en web grensesnitt sånn at jeg hadde full kontroll på maskinene. Endret 21. desember 2005 av TheBoz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå