Thelle Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Hei, Jeg var nå ute og kjøpte meg en ny SATA-disk. Jeg VET jeg trenger satakabel og dette skal jeg kjøpe hos datakjeden i morgen. Men det som da er spm. Disken har følgende kontakter på baksiden: -Molex (noe som hvertfall ser ut som det) -Jumper settings (og da med en advarsel om at dette ikke er nødvendig) -Sata hdd-hk kontakt -Sata power Er det da behov for en overgang fra molex til sata på strømmen? Disken er en WD 250gb 16mb cache "SATA II" (som jeg har fått vite at ikke finnes og er altså en 3 gb/s disk). Håper noen kan svare meg på dette. -Thelle- Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Har den molex og SATA-strøm, så skal du kunne velge hva du vil bruke. Husk at dagens disker ikke utnytter ATA100 en gang, så sånn sett er det ikke ytelsesforbedring med SATA. Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 21. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2005 Takker og bukker for hjelpen har ikke flere ledige pata kanaler. Eller har, men får ikke alle kanalene mine til å virke 100%. Noe driver feil, uten nye drivere. Da de ikke produseres mer. Så har jeg en ledig plass i 3,5" brønn og jeg har en ledig sata sokkel på hk. Derfor jeg valgte å kjøpe en slik en. -Thelle- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå