Gå til innhold

Skal kjøpe ny AMD pc til ca. 20k med dagens system

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe ny pc for 20k alt inkludert helst 21tommer lcd skjerm og AMD oppsett!!

Jeg skal ikke vente til di nye socketene til AMD er her så det er det ikke noe vits i og tipse meg om!!

Takk for alle svar!! :thumbup:

Det er en gamming pc jeg skal ha!

:hmm:

Endret av shadow of darknes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke helt vitsen i å kjøpe så dyr ram og bare 1GB, da flere spill i dag drar nytte av mer. 2GB er derfor å anbefale til en spillpc.

X1800XT er et ATI-kort, som ikke kan brukes i Crossfire-oppsett på det SLI-hovedkortet. Kanskje bedre å se på et Crossfire-hovedkort når man skal ha ATI, for mulige fremtidige oppgraderinger :)

EDIT: Så ikke at det stod 2x (2x 512MB) :blush: ... Men mener alikevel at 2x 1GB er bedre, da de som oftest kan kjøres på command rate 1T. (Skyt meg om jeg sier noe feil, er ikke ekspert på området)

Se på OCZ Platinum Edition 2GB, eller Patriot sitt sett.

Endret av Enthralled
Lenke til kommentar

Det er faktisk 2x1GB om du ser etter.

Selv om jeg har valgt et SLI-hovedkort så må ikke du kjøre SLI. Finner du et hovedkort som støtter Crossfire så gjerne kjøp det. Jeg valgte kortet fordi det ser OK ut, ikke på grunn av SLI. Men velg gjerne GeForce 7800GTX om du vil.

Lenke til kommentar

Gå heller for Premium utgaven av Asus A8N SLI ettersom det har heatpipekjøling og dermed er lydløst i motsetning til Deluxe kortet sitt bråkete vifte. Du bør og gå for 2*250 GB disker ettersom det blir billigere og gir 100 gb mer lagringsplass. Dessuten er Raidmax kabinettet gyselig men smaken er som baken...

Endret av lovehater
Lenke til kommentar
Gå heller for Premium utgaven av Asus A8N SLI ettersom det har heatpipekjøling og dermed er lydløst i motsetning til Deluxe kortet sitt bråkete vifte. Du bør og gå for 2*250 GB disker ettersom det blir billigere og gir 100 gb mer lagringsplass. Dessuten er Raidmax kabinettet gyselig men smaken er som baken...

5321237[/snapback]

2x250GB er både raskere og sikrere enn 1x400GB.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Tror du burde ha en litt kraftigere PSU til det oppsettet der!

5324483[/snapback]

tror ikke det, nei... det er i dag veldig få pcer som benytter så mye watt, en pc med feks. 580 watt psu, i det oppsettet vil aldri psuen bli presset til det ytterste (med mindre du har et hav av harddisker og slike ting da, da trenger du mye watt...)

hvis du foreksempel ser på datakjedens pc tilbud så har den "bare" 400watt... og det på en pc som er ganske så kraftig...

EDIT: han leif var innom... :nei:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...