Gjest medlem-82119 Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Har funnet flere kamera som tar gode bilder i relativt godt lys. De aller fleste kameraene sliter med iso over 200, unntaket er fuji`s f10 kamera. Finnes det andre kamera til rundt 3-3,5 tusen som gir gode bilder selv ved iso 400 og kanskje 800? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Tror det står dårlig til med utvalg av støyfrie kameraer med liten sensor, sett bort fra Fuji. Bildestabilisator vil kunne gi deg samme effekt, så lenge motivet holder seg i ro. Ellers kjenner jeg til mange som har gode erfaringer med bruk av Noise Ninja og lignende støyreduksjon. Husk at det går på bekostning av detaljene i bildet. Du må også huske på at det er forskjell på støy og støy. Noen kameraer har en tilforlatelig støy, dvs at korn-strukturen er pen å se på. Er ikke så godt kjent med de siste generasjoner kompakt-modeller. Derfor overlater jeg til andre å gi råd om hvilke som har "fin" og hvilke som har "stygg" støy. Lenke til kommentar
kawak Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 (endret) Etter hva jeg har fått ut av tester på siste canon (a620 eller noe i den duren, 7 mp), skal den takle iso 400 relativt bra. Generelt sett vil nyere modeller ofte være bedre.... Endret 22. desember 2005 av kawak Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Helt riktig. Har sett noen bra bilde-eksempler på høy iso m Ricoh GR Digital, men det er et kamera m mye smalere bruksområde enn det trådstarter er tjent med. Dessuten er prisen i klasse med dslr i Norge. Huff. Hvis trådstarter kan strekke seg opp til 4000 bør det etterhvert finnes brukte Eos 300D til denne prisen. Har sett noen forsøke å selge sine 300D m 18-55 for 5000. Glem den prisen, folkens. Med dagens 6000-tilbud er ikke 300D verdt en krone over 4000, uansett hvor fint behandlet det er. Skal man beregne bruktverdi på et kamera må man gå ut fra sist kjente ny-pris (ca 5500), ikke prisen da det var nytt. Litt off-topic: Henviser forøvrig til min egen tråd om GR Digital. Noen som er enig i at Ricoh kan kåres som Norges desidert grådigste importør foto-utstyr? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå