Eijnar Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Hei! Har en spenningsomformer som gjør 12V likestrøm om til 230V vekselstrøm. Den tåler kontoinuerlig maks 150W. Hva holder det til? Har en bærbar PC, DELL Latitude D510. Vil den klare å lade denne tror dere? Mvh. ZinnX Lenke til kommentar
nilsjohanole Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Har erfaring med 4-5 "150W" vekselrettere. Dess billigere, dess mindre er "150W". Har en som klarer å drive min DELL M70, tre andre jeg har prøvd kutter ut. Har forøvrig en "300W": den orker, men alarmen går: den hyler så stygt at man ikke orker å bruke den. Har inntrykk av at det går bedre med høyere innspenning: i bil, når motoren går har jeg målt ca. 14 volt. Da går alt meget bedere....... Lenke til kommentar
Eijnar Skrevet 21. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2005 Ok... Den jeg har er kjøpt på Clas Ohlson for 500,-. Er vel sikring i den, slik at jeg ikke ødelegger den hvis jeg skal teste med PC'en? Lenke til kommentar
Hevi Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Ok... Den jeg har er kjøpt på Clas Ohlson for 500,-. Er vel sikring i den, slik at jeg ikke ødelegger den hvis jeg skal teste med PC'en? 5321056[/snapback] I tilfelle må det sannsynligvis være en elektronisk-sikkring på den, som jeg tviler da den er så billig.. En vanlig sikkring sikkrer bare mot overspenning.. ikke underspenning som ofte er problemet..... (correct me if I'm wrong) Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 har forøvrig hørt at de billigste omformerene ikke er anbefalt på bærbare. Kan knerte batteriet på pc`en. Det som er anbefalt er en inverter, noe dyrere men ødelegger ikke batteriet. Var ett eller annet med sinus kurven og hvordan spenning den leverte eller no.. Dette var hva jeg fikk anbefalt til min Zepto. Den jeg har, kan belastes til 150w, og den klagere iallefall ikke Lenke til kommentar
Eijnar Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 Ok. Det var jo litt leit.. Men men.. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Jeg vil si at peak-effekten er viktigere når det gjelder å koble bærbare PCer til slike. Med mindre det skal kjøres full lading finner du nok ikke en PC som kan kalles bærbar som bruker mer enn 150W. Problemet jeg har merket er at peaken i starten kan ta knekken på disse inverterene slik at kortsluttings-/overstrømbeskyttelsen slås inn. Lenke til kommentar
Eijnar Skrevet 24. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2005 På pakken er det bilde av ting som kan kjøres på den. Der er det avbildet en bærbar PC, så den skal høre til å klare det, men om den gjør det vil vise seg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå