King-Nothing Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 En kamerat av meg har vært en tur i Sverige, og kom hjem med en stilig sak. Det er en fjernkontroll til å skru lysene av og på, samt tre adaptere som man setter mellom vegguttaket og støpselet fra lampen. Man har da mulighet til å fjernstyre tre stk lys/lamper eller hva det måtte være. Disse adapterene fåes også separat. Dette ble kjøpt på et stort varehus et godt stykke inn i Sverige, og så crazy er jeg ikke at jeg tar den turen bare pga denne dingsen. Så da er spørsmålet: Hvor kan jeg finne en makan? Finner ingenting på nettet, har kikket på Biltema, Clas Ohlsson og kikket MYE på sider jeg har funnet via Google. Noen som vil hjelpe meg? Han betalte 299,- for dette settet, men mulig at det er litt dyrere andre steder, da dette varehset er kjent for å ha meget lave priser. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 (endret) Clas ohlson EDIT: JA, det selges på clas, har kjøpt det selv der. Jeg hadde sånn greier i veggen, med dimme. Kunne dimme med + knappen på fjernkontrollen, denne var da innebygd Endret 21. desember 2005 av Bundy Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 21. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2005 (endret) Husker du hva den het? Denne du mener? Den var dyr da...og funker vel bare til en lampe? Endret 21. desember 2005 av King-Nothing Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Var en sånn med en kontroll greier, så kunne du kjøpe 3 ekstra. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Noe sånt da? 5320622[/snapback] Noe sånt ja. Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Skal du ha noe dyrt og bra, kjøp x-comfort. Det er luksus det, lim denna hærsens bryteren hvor du vil, alt går trådløs, og det er kvalitet, og selvsagt dyrt :O Har installert en del av de ja.. og det vart bra, skulle ønske vi hadde sånn hjemme Lenke til kommentar
Timur Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Til trådstarter: Du får en sånn pakke med èn fjernkontroll og tre adaptere til 198,- på Clas Ohlson. Har kjøpt slike selv, funker fett. Kan for eksempel koble pc-skjermen til så skrur du av skjermen når du har sett en film og skal sove. Søk på clas ohlson på dette nr: 36-1183 Lenke til kommentar
enden Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Det er i alle fall dumt å basere seg på IR-system. Da er du avhengig av retning på fjernkontrollen, og kan ikke gruppere enheter på veldig ulike plasseringer i rommet. Jeg er også på jakt etter noe lignende, men har litt større krav. Jeg skal bl.a. styre en takspot med jernkjernetrafo i skjult anlegg. Det vil si at jeg trenger en intern boks som kan erstatte en lysbryter på vegg. Samtidig skal jeg styre enheter i vanlig stikk ala IKEA-opplegget. Jeg vil også ha mulighet til å programmere profiler som lar meg skru av og på og dimme lygrupper i ulike modi på samme knappen. Etter hva jeg forstår begrenser IKEA-greia seg til samme kommando pr gruppe, ikke å gruppere ulike kommandoer. PS; PC-styring i tillegg til fjernkontroll er et must Lenke til kommentar
jaha Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Moeller X-comfort er det eneste som er skikkelig bra! Installerer en del av det systemet om dagen og det er stort sett bare fantasien din som setter grenser for hva du kan gjøre.. og pengepungen da litt dyrt system Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 21. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2005 Til trådstarter:Du får en sånn pakke med èn fjernkontroll og tre adaptere til 198,- på Clas Ohlson. Har kjøpt slike selv, funker fett. Kan for eksempel koble pc-skjermen til så skrur du av skjermen når du har sett en film og skal sove. Søk på clas ohlson på dette nr: 36-1183 5320757[/snapback] Tuuusen takk! Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 IKEA har også det samme! Har ikke testa verken settet fra Clasern eller fra IKEA, men men.. Må også legge til at sånt selger billig på QXL! Lenke til kommentar
reds Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Anbefaler den fra IKEA. Har den i stua, kjempekjekk sak. Mvh. Marius E Lenke til kommentar
DoNotWant Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Har noe sånt i stua... Tror det ble kjøpt på Jernia eller Clahs Olson for 200. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Anbefaler den fra IKEA. Har den i stua, kjempekjekk sak. Mvh. Marius E 5321439[/snapback] Har den jeg også. Fin fin liten sak det! Med akkurat passe programeringsmuligheter og stilig lys i displayet. Lenke til kommentar
larstdahl Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Den saken fra clas ohlson, bruker den ir, eller radiosender, Lurer på om jeg må sikte rett på den med fjernkontrollen for at den skal virke. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 22. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2005 Anbefaler den fra IKEA. Har den i stua, kjempekjekk sak. Mvh. Marius E 5321439[/snapback] Har den jeg også. Fin fin liten sak det! Med akkurat passe programeringsmuligheter og stilig lys i displayet. 5322165[/snapback] Så fin ut den, men kan man kjøpe løse adaptere? Lenke til kommentar
reds Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Ja, det kan du. Mvh. Marius E Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 22. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2005 (endret) Etter det jeg har skjønt kan man kun skru av/på med den fra Clas Ohlson, hva mer kan man med den fra IKEA? Dersom den har flere muligheter, er det jo kanskje verdt 200,- extra. Og hvor mye koster en adapter ved siden? Fant ikke noe på IKEA`s sider... Endret 22. desember 2005 av King-Nothing Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 IKEA-produktet har dimmer, timer og tilfeldig av/på og så videre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå