Gå til innhold

Hvor får jeg tak i trådløs lysbryter?

King-Nothing

Anbefalte innlegg

En kamerat av meg har vært en tur i Sverige, og kom hjem med en stilig sak. Det er en fjernkontroll til å skru lysene av og på, samt tre adaptere som man setter mellom vegguttaket og støpselet fra lampen. Man har da mulighet til å fjernstyre tre stk lys/lamper eller hva det måtte være. Disse adapterene fåes også separat. Dette ble kjøpt på et stort varehus et godt stykke inn i Sverige, og så crazy er jeg ikke at jeg tar den turen bare pga denne dingsen.

Så da er spørsmålet:

Hvor kan jeg finne en makan?

Finner ingenting på nettet, har kikket på Biltema, Clas Ohlsson og kikket MYE på sider jeg har funnet via Google. Noen som vil hjelpe meg? Han betalte 299,- for dette settet, men mulig at det er litt dyrere andre steder, da dette varehset er kjent for å ha meget lave priser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til trådstarter:

Du får en sånn pakke med èn fjernkontroll og tre adaptere til 198,- på Clas Ohlson. Har kjøpt slike selv, funker fett. Kan for eksempel koble pc-skjermen til så skrur du av skjermen når du har sett en film og skal sove.

Søk på clas ohlson på dette nr: 36-1183

Lenke til kommentar

Det er i alle fall dumt å basere seg på IR-system. Da er du avhengig av retning på fjernkontrollen, og kan ikke gruppere enheter på veldig ulike plasseringer i rommet.

Jeg er også på jakt etter noe lignende, men har litt større krav. Jeg skal bl.a. styre en takspot med jernkjernetrafo i skjult anlegg. Det vil si at jeg trenger en intern boks som kan erstatte en lysbryter på vegg. Samtidig skal jeg styre enheter i vanlig stikk ala IKEA-opplegget. Jeg vil også ha mulighet til å programmere profiler som lar meg skru av og på og dimme lygrupper i ulike modi på samme knappen. Etter hva jeg forstår begrenser IKEA-greia seg til samme kommando pr gruppe, ikke å gruppere ulike kommandoer.

PS; PC-styring i tillegg til fjernkontroll er et must :)

Lenke til kommentar
Til trådstarter:

Du får en sånn pakke med èn fjernkontroll og tre adaptere til 198,- på Clas Ohlson. Har kjøpt slike selv, funker fett. Kan for eksempel koble pc-skjermen til så skrur du av skjermen når du har sett en film og skal sove.

Søk på clas ohlson på dette nr: 36-1183

5320757[/snapback]

Tuuusen takk! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...