SimDaDim Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Har en Dell PC som har en sata disk som windows ligger på. Nå har den plutselig begynnt å få blåskjerm med meldingen "unmountable boot device". Når jeg prøver å sette i Windows CDen som fulgte med Dell PCen (winxp sp1), så får jeg beskjed om at det ikke finnes no harddisk til å instalere eller reparere windows på. Hva gjør jeg galt? Ja, jeg har sjekka at PCen finner hardisken i bios. Den starter til og med opp som vanlig, men får blåskjerm ca mitt i loadina av windows. Hjelp! Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Det kan virke som det er en dårlig disk. Prøv en annen. Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 21. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2005 Men det rare er jo at den faktisk starter opp, og finner hardisken hvis jeg ikke setter i XP CDen. Den booter jo fra hardisken, men får en blåskjerm. Altså finner den hardisken greit.... Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 22. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2005 Bump, trenger fortsatt hjelp, får det ikke til Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Du kan kjøre diagnoseprogrammer fra Ultimate Boot CD. (test minnet, prosessoren, harddisken osv.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå