Fallingwater Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 <odin>Hallay! Kåssn står de te?</odin> Jeg har et lite problem. Skal nå gå over fra kabelmodem til telenor adsl, og får ikke routeren til å virke når jeg gjør dette. Mot routeren er det koblet 3 pcer og ingen av dem får seg på nett nå jeg har koblet på adsl modemet, konfigurert routeren med pppoe, brukernavn, passord, nummer osv. Med kabelmodem funker alt glimrende. Jeg har ikke pppoe installert på noen av maskinene og nettverket funker fortsatt bra. Routeren får ikke noe ip fra wan og dhcp client er den heller ikke. (det står 0 på begge.) Mot lan er den dhcp server og gir alle fin ip pluss dens egne defaulte ip. Hva i alle dager må jeg gjør for å få dette til å funke Jeg har denne routeren: ZyXEL P314 Help? Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 6. september 2002 Forfatter Del Skrevet 6. september 2002 Noen med Telenor ADSL og router som har peiling på hva man må gjøre? Det telefon nummeret man får med...hva skal man med det? Lenke til kommentar
ponke Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Er du sikker på at Telenor har aktivert din linje? Spør om du er oppført i "Management" og om du har et ADSL abb. hos dem. Ikke si at du har det. Spør. Jeg ble sjokkert en gang ;P Om ikke det fungerer med bare 1 data med modemet da. Da er det noen konf. feil/routerfeil. Prøv å restarte routeren, mange ganger. Minst 5. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Har du Telenor, så skal du IKKE fylle inn telefonnummeret ditt :wink: Husk å velge at routern skal koble til ved PPPoE, brukernavnet du skal bruke er [email protected] og riktig passord ... Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 6. september 2002 Forfatter Del Skrevet 6. september 2002 -Jeg vet at jeg har abb. hos dem. Det funker når jeg bruker PPPoE på ei maskin og kobler den rett til modemet uten router. -Telefonnummeret jeg fikk med er ikke det vanlige hustelefonnummeret mitt :razz: På en guide ZyXEL hadde sto det at Telenor ADSL abb. skulle skrive inn dette nummeret de fikk med. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 6. september 2002 Forfatter Del Skrevet 6. september 2002 Jess! Nå fungerer det! I papirene fra telenor står det ingenting som at brukernavnet er hele mailadressen. Dårlig av Telenor. Testet linja hos itavisen, Resultat: 720 kbps :smile: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Quote: PanzerFaust skrev (2002-09-06 17:00):Jess! Nå fungerer det! I papirene fra telenor står det ingenting som at brukernavnet er hele mailadressen. Dårlig av Telenor. Det står det i mine papirer fra telenor at brukernavnet er hele mailadressen. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 6. september 2002 Forfatter Del Skrevet 6. september 2002 Ok, jeg kan ikke huske det ihvertfall :wink: og dessuten står det ikke i brukerveiledningen fra ZyXEL om tilkobling av Telenor ADSL. Anyway Kjetil...kan ikke bare du holde kjeften litt? :wink: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Quote: PanzerFaust skrev (2002-09-06 20:27):Anyway Kjetil...kan ikke bare du holde kjeften litt? :wink: Nei det kan eg nok ikke, Hvorfor skulle eg gjøre det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå