Krabba Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Jeg har et aopen maxi tower, HQ08. Jeg har tenkt å sette i kabinett vifter. Har tenkt på en fancy vifte med ledz i front. samt noen papst. Plexiglass og kaldkatode/neon i siden er også på vei.. for at det ikke skal høres ut som et jettfly til alletider, skal jeg ha en spennings regulering av viftene. det jeg lurer på er følgende: Hvilke vifter er det lurt å kjøpe ,størrelser, lurt å plassere i kabinettet osv. Gjærne gi exempler på vifter. sett at det finnes forskjellige papst vifter med samme mål osv... hva er å anbefale ? Er det store forskjellen på neon og kald katode? tenke på kald katode (dual ?) framfor neon som er noe dyrere. Er det store lys forskjeller på disse?? Samt om moteringen er lett, grei, oversiktlig. Til slutt lurer jeg litt på spennings regulering.. har tenkt å lage en selv, tatt en titt på hva som finnes på overklokking.no osv. sett vifter der det følger med trinn løs regulernig. ? men tenke helst å gå for en 3 trinns løsning. 0 / 7 / 12 v elr no.. På forhånd takk for alle svar :smile: Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Koble 12v rett til pluss på vifta. - på vifta, skal til senter på vippebryter. Hver av utgangene på bryteren skal til henholdsvis 0v og 5v. Da har du en regulator for 7v og 12v. Lenke til kommentar
sandman Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Jeg har likt kabinett som deg, og har akkurat montert to vifter i kabinettet. To 80x80-vifter. Den ene har jeg satt i nede i fronten, som suger luft inn i kabinettet. Den andre har jeg montert oppe bak, som blåser luft ut. Om det funker som det skal, gjenstår å se, siden jeg monterte den siste vifta for et kvarter siden. Men meningen med slik plassering av viftene er å få mest mulig gjennomstrømming av kald luft i kabinettet. Kald luft inn nede ved gulvet, varm luft oppe i "skylagene". Jeg satte også på universal-lister rundt viftene for å ta bort eventuelle vibrasjoner. Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Kan være lurt å montere et lite filter på inngående, så ikke du drar maskinen full av hybelkaniner. Lenke til kommentar
Krabba Skrevet 5. september 2002 Forfatter Del Skrevet 5. september 2002 hva med å feste en vifte i topp lokket isteden for oppe bak? blir vel ca samme sak? Lenke til kommentar
sandman Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Jo, skulle tro det. Men da blir det vanskeligere å bruke kabinettet som fotskammel :smile: Lenke til kommentar
Krabba Skrevet 5. september 2002 Forfatter Del Skrevet 5. september 2002 takk for forslag av regulering bisarre :smile: ja et alla vifte filter fra microplex.. men vil det da bråke mer?? Lenke til kommentar
Krabba Skrevet 5. september 2002 Forfatter Del Skrevet 5. september 2002 hehe.. jaja sant nok :smile: me nforslag på vifte da?? størrelser osv ? papst seff? takker for alle innlegg :smile: Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Du bruker litt strømpebukse fra mamma, skjærer det til og teiper foran innsugningspartier! Jeg har to brytere montert, men jeg vet ikke hvordan jeg skal montere viftene på? Leste det dere "Bygg din egen viftestyring" på overklokking.no men det var litt for dårlig forklart for meg! Er det noen som kan gi meg en sjematisk tegning/forklaring på hvordan jeg jeg styrer to 120mm vifter med mine to brytere? De har vanlig drevkontakt til strømmen. Lenke til kommentar
Krabba Skrevet 5. september 2002 Forfatter Del Skrevet 5. september 2002 plz.. start et eget emne.. ikke ta over mitt.. ;P Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Quote: Den 2002-09-05 19:57, Dr.X skrev:Er det noen som kan gi meg en sjematisk tegning/forklaring på hvordan jeg jeg styrer to 120mm vifter med mine to brytere? De har vanlig drevkontakt til strømmen. Sett begge viftene i paralell, og gjør som jeg skrev høyere opp i tråden. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 ok, sorry! Bruk Papst vifter! Dem er av høy kvalitet og bråker lite i forhold til hvor mye luft dem flytter! Kan bare anbefale mors strømpebukse!! Det er ikke et støvkorn inni maskina mi nå! SUPER effektivt!! Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 sette dem i paralell? Skjønnte ingen ting! !? Kan du gi meg en skikkelig newbie forklaring, slik at jeg virkelig kan være sikker på at jeg skjønner alt!? 12v rett til + på vifta? :wink: Lenke til kommentar
Krabba Skrevet 5. september 2002 Forfatter Del Skrevet 5. september 2002 hehe :smile: foretrekker ikke mammas strømpebukse i pcen! kanskje stikke ned på supern å kjøpe et par, får sikkert noen rare blikk Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 :wink: Heldigvis fikk jeg spart meg disse blikka fordi mamma fikk ødelagt en Ultrathin Wolford strømpebukse!! Og den FUNKER!! Lenke til kommentar
Krabba Skrevet 5. september 2002 Forfatter Del Skrevet 5. september 2002 er ikke så vansklig som du tror, prøve deg, tenk på at det skal bli en lukket krets.. eller kanskje det ikke sir så mye... :wink: men hva med neon/kald katode da?? 120/92/80 vifter?? ser at det er forskjellige modeller. forskjellige db osv. vil ikke ha et jettfly heller.. :wink: Lenke til kommentar
Krabba Skrevet 5. september 2002 Forfatter Del Skrevet 5. september 2002 hørt at kald katode rørene har lett for å knuse gå i stykker?? tenkte på dual 30cm erl no Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 For å hjelpe Krabba: sett in to 80mm i fronten, to 80mm bak(under stømsorskyninga) og to 120mm på toppen, i utskærte hull! To blowholes altså! Da blir det g-j-e-n-n-o-m-t-r-e-k-k!! Alle burde være Papst, ikke HELT silent men sånn i midten liksom. Kjøp kald katode! Dem er MYE bedre! Dem lyser sterkere og tar ikke på langt nær så mye plass!! Lenke til kommentar
Krabba Skrevet 5. september 2002 Forfatter Del Skrevet 5. september 2002 okay takk for svaret :smile: jeg går for kald katode Men jeg tenkte en løsning med en 80 vifte med ledz i front, tror det blir kult. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=FAAT005 eller http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=FAAT010 hva er å anbefale lamed denne?? Lenke til kommentar
TangoDown Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Tenker å kjøpe to 80mm papst vifter. En nede foran og en oppe bak. Vil dette fungere tror dere?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå