hockey500 Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 (endret) 1: jeg har installert Pypanel via apt-get, men når jeg kjører det får jeg denne feilmeldingen: hakon@ubuntu:~$ pypanel Traceback (most recent call last): File "/usr/bin/pypanel", line 923, in ? PyPanel(display.Display()) File "/usr/lib/python2.4/site-packages/Xlib/display.py", line 80, in __init__ self.display = _BaseDisplay(display) File "/usr/lib/python2.4/site-packages/Xlib/display.py", line 67, in __init__ apply(protocol.display.Display.__init__, (self, ) + args, keys) File "/usr/lib/python2.4/site-packages/Xlib/protocol/display.py", line 122, in __init__ self.default_screen = min(self.default_screen, len(self.info.roots) - 1) File "/usr/lib/python2.4/site-packages/Xlib/protocol/rq.py", line 1371, in __getattr__ raise AttributeError(attr) AttributeError: roots Hva er galt? 2: Jeg prøver å installere Openbox menu editor som skal gjøre redigeringa av menyer litt lettere, men heller ikke dette funka. Jeg laster ned en .tar.gz fil. Følgende feilmelding: running install error: invalid Python installation: unable to open /usr/lib/python2.4/config/Makefile (No such file or directory) 3: Heller ikke iDeskTool funker som forventet. Jeg laster ned en del tekst, legger den i en blank tekstil og kjører denne: sudo sh /usr/share/idesktool/idesktool Da starter programmet (idesktool 1.36).Jeg velger at jeg vil lage et nytt ikon, jeg gir ikonet caption "Opera" og trykket "Neste". Da kommer jeg til "Usage for Xdialog". Ifølge litt bilder jeg har sett rundt om på nettet var det hvertfall ikke dette som skulle skje. 4: noen anbefalinger til file manager? nå bruker jeg ROX, men lurer på om det finnes noen bedre alternativer. Endret 22. desember 2005 av hockey500 Lenke til kommentar
Klette Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Har du python 2.4 inne da? Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 21. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2005 ja tekst for å oppfylle 11-ordsregelen Lenke til kommentar
olear Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Tips: Glem idesk, møkk i forhold til ROX. Andre alternativer til filbehandler kan være MC, Nautilus, Konqueror. Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 21. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2005 (endret) og hvordan får jeg ROX til å lage skrivebordsikoner? Endret 21. desember 2005 av hockey500 Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 21. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2005 greit, da blir det Rox til ikoner da. Må bare få fiksa pypanel og menu editor'n til openbox da. Der syns jeg Fluxbox var litt bedre, hadde ikke menu editor, men var enklere å konfigurere. Tar sjansen på å slenge inn enda et lite problem jeg: i Openbox minimeres alle gdesklets applets når jeg trykker Ctrl + Alt + D. Kan jeg få gjort noe med det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå