Gå til innhold

lyddemping av hardisk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

no vibes på http://www.microplex.no men den trenger litt kjøling hvis det er en stor/rask harddisk.

Ellers så kan du gjøre slik som jeg har gjort. Heng den opp i syltestrikk. Funker fett som f. Hører ikke det døyt. Men be aware! strikk morkner etter ett år eller noe sånn, så følg med og bytt en gang i blandt.

[email protected]

Intel or AMD - who cares?! Nvidia or ATI - who cares?! Windows or Linux - who cares?! It's about the experience. The technology. It's the journey, not the destination.

[ Denne Melding var redigert av: DrErling på 2002-09-05 19:25 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-08 10:43, andreas76 skrev:

Jeg har to Maxtor D740 80 GB BB. De bråker mye, dvs. de lager en vinende høyfrekvent lyd som går gjennom alt. Har støydempet kabinettet, hengt HDene i strikk, men likevel bråker de så mye at jeg ikke kan sove i rommet ved siden av
:mad:

Det er kun én løsning for deg. Bytt ut harddiskene med Western Digital eller Seagate. Jeg har 3 WD disker (40GB+80GB+80GB SE) og da jeg prøvde å starte maskinen uten harddisker en gang hørte jeg ikke forskjell... dvs. at de overdøves av mine stillegående vifter (Silent Twin 16db + noen Papst 12db).

Har også hørt at Seagate er rolige disker, men har ikke testet de selv. WD vet jeg at er rolige og stillegående og utrolig driftssikre (har kun hatt WD siden 1993 og har aldri hatt problemer).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

har 5x120 Gb, 3xMaxtor + 2xWD

De 3 Maxtor diskene var siste utvidelse og de medførte et stort hopp i lydnivå! Hadde jeg visst det jeg vet nå, så hadde jeg kjøpt WD disker istedet!

Er det noen som har erfaring med lyddempende matter? slik du får på microplex? Jeg har et Chieftec kabinett, men er redd for at det blir for varmt og at det ikke hjelper noe likevel...

Lenke til kommentar

Quote:

Det er kun én løsning for deg. Bytt ut harddiskene med Western Digital eller Seagate.

DEt var da voldsomt. Det finnes mange andre løsninger. Vil ikke si at å bytte til WD er det beste forslaget, de bråker desverre mye. HAr en WD selv.

Kikk litt på "no vibes" http://www.microplex.no eller 5400 disker, de bråker mindre. Seagate barracuda skal bråke mindre enn andre disker.

Also kikk under ok.no delen av forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...