jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 jeg har nå tatt ut alle kabinettviftter utenom en skrudd ned på alle viftene osv... Men det som bråker allermest nå det er min 60 gb maxtor hdd Noen som har noen glupe forslag om hvordan å dempe denne? NB: ikke matter (Alt for varmt :wink:) Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 no vibes på http://www.microplex.no men den trenger litt kjøling hvis det er en stor/rask harddisk. Ellers så kan du gjøre slik som jeg har gjort. Heng den opp i syltestrikk. Funker fett som f. Hører ikke det døyt. Men be aware! strikk morkner etter ett år eller noe sånn, så følg med og bytt en gang i blandt. _________________ [email protected] _____________________________________ Intel or AMD - who cares?! Nvidia or ATI - who cares?! Windows or Linux - who cares?! It's about the experience. The technology. It's the journey, not the destination. [ Denne Melding var redigert av: DrErling på 2002-09-05 19:25 ] Lenke til kommentar
andreas76 Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Jeg har to Maxtor D740 80 GB BB. De bråker mye, dvs. de lager en vinende høyfrekvent lyd som går gjennom alt. Har støydempet kabinettet, hengt HDene i strikk, men likevel bråker de så mye at jeg ikke kan sove i rommet ved siden av Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Quote: Den 2002-09-08 10:43, andreas76 skrev:Jeg har to Maxtor D740 80 GB BB. De bråker mye, dvs. de lager en vinende høyfrekvent lyd som går gjennom alt. Har støydempet kabinettet, hengt HDene i strikk, men likevel bråker de så mye at jeg ikke kan sove i rommet ved siden av Det er kun én løsning for deg. Bytt ut harddiskene med Western Digital eller Seagate. Jeg har 3 WD disker (40GB+80GB+80GB SE) og da jeg prøvde å starte maskinen uten harddisker en gang hørte jeg ikke forskjell... dvs. at de overdøves av mine stillegående vifter (Silent Twin 16db + noen Papst 12db). Har også hørt at Seagate er rolige disker, men har ikke testet de selv. WD vet jeg at er rolige og stillegående og utrolig driftssikre (har kun hatt WD siden 1993 og har aldri hatt problemer). Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 har 2ibm disker 120gxp, hører dem ikke i d hele tatt. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 har 5x120 Gb, 3xMaxtor + 2xWD De 3 Maxtor diskene var siste utvidelse og de medførte et stort hopp i lydnivå! Hadde jeg visst det jeg vet nå, så hadde jeg kjøpt WD disker istedet! Er det noen som har erfaring med lyddempende matter? slik du får på microplex? Jeg har et Chieftec kabinett, men er redd for at det blir for varmt og at det ikke hjelper noe likevel... Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Quote: Det er kun én løsning for deg. Bytt ut harddiskene med Western Digital eller Seagate. DEt var da voldsomt. Det finnes mange andre løsninger. Vil ikke si at å bytte til WD er det beste forslaget, de bråker desverre mye. HAr en WD selv. Kikk litt på "no vibes" http://www.microplex.no eller 5400 disker, de bråker mindre. Seagate barracuda skal bråke mindre enn andre disker. Also kikk under ok.no delen av forumet. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Når jeg hører på min egen "bråk-maker" så har jeg vanskelig for å tro at det er vibrasjoner i kabinett som gir lyden, det virker som om harddiskene i seg selv er istand til å holde koken oppe ganske så greit. Gummistrikk vil vel bare stanse vibrajsonene i kabinett. Lenke til kommentar
stud3315 Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 de nyeste Maxtor diskene har oljelager. de lager nesten ikke lyd. iallefall ikke min 60 GB 7200. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 faktisk strømforsyninga så bråker som et hel*** så meg Lenke til kommentar
pcfreak Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Bruker selv en NoiceControl NoVibes på min Western Digital Caviar 80GB hdd. Og det funker bra, hører så vidt maskinen, det eneste er strømforsyningsvifta, hører den blåser, men den er ikke skjenerende. Funker i alle fall for meg... Lenke til kommentar
propel Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 bytta ut vifta po PSU på min gamle P90 og den er helt lydstille....kjekk kjøkken pc det:) brukern til å lese nyheter under frokosten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå