Zappza Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 (endret) Hei! I forbindelse med kabinettet jeg skal bygge, lurte jeg på hvilken måte som er best og feste hardiskene på? Noen krav: - Sitte godt fast (ikke falle ut ved transport) - Vibrasjonsdempet - Plass til over 5 hdder - Mulighet for vifte Jeg har tenkt på 2 forskjellige løsninger: - Ta 4 gummistropper, feste de i drev hylla, og borre hull til hardiskene i disse og feste med "vanlige" skruer Fordeler/Ulemper: - Veldig lydisolerende, - Holder hardiskene ganske kalde / - Litt løst undertransport, - Ser ikke så ekstremt fint ut - Lage egen boks til hardiskene i tynn x-finer legge gummi lister mellom hardiskene og treet og lage hull til vifter foran og ha en tykk planke under som jeg fester med skruer fra undersiden Fordeler/Ulemper: - Ser mye finere ut, - Mye mer stabilt med tanke på transport / - Varmere enn den forrige, - krever mye mer arbeid enn den andre Kom gjerne med andre løsninger, og forslag på forslag på forbedringer Endret 21. desember 2005 av Zappza Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Vel, funker helt greit med en 5.25" brønnstativ og noen o-ringer..! Detter ikke ut heller.. Lenke til kommentar
reds Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Heisann! Du kan ta en titt på min tråd om Harddiskoppheng med syltestrikker. Det er vibrasjonsdempet, og hvis du legger litt arbeid i det, kan du få plass til flere disker. Det funker fett, skal jeg si deg. Du kan også bruke O-ringer hvis du har tilgang på dette. Mvh. Marius E Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 21. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2005 (endret) Vel, funker helt greit med en 5.25" brønnstativ og noen o-ringer..! Detter ikke ut heller.. 5319449[/snapback] Joda, men vil helst ha plass til flere hardisker Heisann! Du kan ta en titt på min tråd om Harddiskoppheng med syltestrikker. Det er vibrasjonsdempet, og hvis du legger litt arbeid i det, kan du få plass til flere disker. Det funker fett, skal jeg si deg. Du kan også bruke O-ringer hvis du har tilgang på dette. Mvh. Marius E Joda, hvis jeg kommer til å gjøre det sånn skal jeg bruke O-ringer (er lat ), eneste problemet er at jeg bare har ett 5.25 stativ og det er det bare plass til 2 drev i... Dere hadde egentlig samme løsninger begge to, noen forslag på hvordan jeg kan forlenge stativet og samtidig holde det stivt? Edit: Skrev litt mer Endret 21. desember 2005 av Zappza Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Lag et "eksternt" hus da vel! Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 22. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2005 Hva mener du med eksternt Sikkert bare jeg som er trøtt, men mener du at jeg skal bygge en hdd kasse som jeg skal ha løst på utsiden av kabinettet? Eller mener du at jeg skal bygge en kasse som jeg skur fast på innsiden? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 En boks med harddisker som du forøvrig kan feste både ute og inne.. Det var vel noe sånt jeg tenkte på! Forresten så hører denne tråden til i "Støydemping". Men men.. Skal lage HD-holder for en harddisk selv! Har bare en, men skal vel skaffe meg en til innen den nærmeste tida. Så da blir det 2 eller 4 O-ringer til en harddisk osv.. Pluss ei vifte forran juggelet! Enkelt og greit.. Lenke til kommentar
reds Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 (endret) En boks med harddisker som du forøvrig kan feste både ute og inne.. Det var vel noe sånt jeg tenkte på! Forresten så hører denne tråden til i "Støydemping". Men men.. Skal lage HD-holder for en harddisk selv! Har bare en, men skal vel skaffe meg en til innen den nærmeste tida. Så da blir det 2 eller 4 O-ringer til en harddisk osv.. Pluss ei vifte forran juggelet! Enkelt og greit.. 5322502[/snapback] Ikke enkelt og greit, men genialt.... Mvh. Marius E Endret 22. desember 2005 av Marius E Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Diskholderen min, laget av to kobberplater, to alustriper som holder sidene sammen og fester den i kabinettet, og noen rør for vannkjøling. Se her, så ser du hvordan den er satt sammen. Har festet den på noen vibrasjonsdempende puter. Rørene kan du bytte ut med en vifte. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Stenges grunnet brudd på tre-ords-regelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg