Gå til innhold

Hvilket harddisk feste?

Anbefalte innlegg

Hei!

I forbindelse med kabinettet jeg skal bygge, lurte jeg på hvilken måte som er best og feste hardiskene på?

Noen krav:

- Sitte godt fast (ikke falle ut ved transport)

- Vibrasjonsdempet

- Plass til over 5 hdder

- Mulighet for vifte

Jeg har tenkt på 2 forskjellige løsninger:

- Ta 4 gummistropper, feste de i drev hylla, og borre hull til hardiskene i disse og feste med "vanlige" skruer

post-75617-1135180089_thumb.jpg

Fordeler/Ulemper: - Veldig lydisolerende, - Holder hardiskene ganske kalde / - Litt løst undertransport, - Ser ikke så ekstremt fint ut

- Lage egen boks til hardiskene i tynn x-finer legge gummi lister mellom hardiskene og treet og lage hull til vifter foran og ha en tykk planke under som jeg fester med skruer fra undersiden

post-75617-1135180498_thumb.jpg

Fordeler/Ulemper: - Ser mye finere ut, - Mye mer stabilt med tanke på transport / - Varmere enn den forrige, - krever mye mer arbeid enn den andre :tease:

Kom gjerne med andre løsninger, og forslag på forslag på forbedringer :thumbup:

Endret av Zappza
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, funker helt greit med en 5.25" brønnstativ og noen o-ringer..! Detter ikke ut heller..

5319449[/snapback]

Joda, men vil helst ha plass til flere hardisker :hrm:

Heisann!

Du kan ta en titt på min tråd om Harddiskoppheng med syltestrikker. Det er vibrasjonsdempet, og hvis du legger litt arbeid i det, kan du få plass til flere disker. Det funker fett, skal jeg si deg. Du kan også bruke O-ringer hvis du har tilgang på dette.

Mvh. Marius E

Joda, hvis jeg kommer til å gjøre det sånn skal jeg bruke O-ringer (er lat :whistle: ), eneste problemet er at jeg bare har ett 5.25 stativ og det er det bare plass til 2 drev i...

Dere hadde egentlig samme løsninger begge to, noen forslag på hvordan jeg kan forlenge stativet og samtidig holde det stivt?

Edit: Skrev litt mer

Endret av Zappza
Lenke til kommentar

En boks med harddisker som du forøvrig kan feste både ute og inne.. Det var vel noe sånt jeg tenkte på!

Forresten så hører denne tråden til i "Støydemping". Men men.. Skal lage HD-holder for en harddisk selv! :p Har bare en, men skal vel skaffe meg en til innen den nærmeste tida. Så da blir det 2 eller 4 O-ringer til en harddisk osv.. Pluss ei vifte forran juggelet! Enkelt og greit..

Lenke til kommentar
En boks med harddisker som du forøvrig kan feste både ute og inne.. Det var vel noe sånt jeg tenkte på!

Forresten så hører denne tråden til i "Støydemping". Men men.. Skal lage HD-holder for en harddisk selv! :p Har bare en, men skal vel skaffe meg en til innen den nærmeste tida. Så da blir det 2 eller 4 O-ringer til en harddisk osv.. Pluss ei vifte forran juggelet! Enkelt og greit..

5322502[/snapback]

Ikke enkelt og greit, men genialt.... :dribble:

Mvh. Marius E

Endret av Marius E
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...