Skagen Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Hei. Før noen påstår at dette er feilpost vil jeg avklare at dette gjelder den (stock) ramma som kjøleblokka klipses på - ikke selve kjøleblokka! Skal montere en Zalman 7000B-Cu på et Asus K8N-E Deluxe kort som krever at jeg stripper vekk stock-ramma for CPU-kjøleren (ramma som CPU-kjøleren festes i) som alt er påmontert hovedkortet. Problemet er at når jeg har fjernet skruene og fått av ramma som sitter på oversiden av kortet, så sitter undersiden igjen - og den sitter bom fast! Ser ut som det er noe lim mellom metalplata på baksiden av hovedkortet og selve kortet. Det er ingen skruer som holder bakplata på plass. Noen tips til hvordan jeg kan få av denne plata uten å måtte risikere å bryte i stykker hele hovedkortet? PS. Ifølge Zalman er K8N-E Deluxe ført opp på kompabilitetslista for denne kjøleren, så jeg antar det skal være mulig å få av bakplata på noe vis.. Lenke til kommentar
MrJavalava Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Hvis jeg ikke tar helt feil så er bakplata pålimt. Jeg opplevde noe lignende med det nåværende kortet da jeg byttet til Thermaltake. Det originale bakdekslet satt som juling p.g.a limet (så jeg satt og dillet med den delen i ei halvtime for å ikke gjøre skade). Det du trenger er ett flatt skrujern som du bruker til å løsne forsiktig opp limet mellom hovedkort, plastring med lim og bakdekslet. Det sitter som i en sandwhich, der bakdel av hovedkort / plastdrit med lim / bakdeksel i metall... Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 21. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2005 Takker for svar! Jeg improviserte en løsning med noe eldre skru-greier siden jeg ikke kunne bruke akkurat de skru-duppedittene og bakplata som fulgte med kjøleren. Har løftet og kjent litt på kjøleren, og den sitter godt med min løsning på den stock-bakplata. Så jeg håper den forblir på hovedkortet og ikke faller av en dag Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 (endret) Bare et tips hvis du skulle støte på dette problemet en annen gang. Varm opp bakplaten med en hårføner til den blir skikkelig varm. Da løsner den veldig lett. Endret 21. desember 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå