Gå til innhold

Hvor mye kan jeg overklokke T-bird 1.33 GHz??

Typhon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo avhengig av en rekke forskjellige forutsetninger.

Forutsetning nr.1 må jo bli hvor godt du klarer å kjøle CPU´n. Kliner du til med peltier / vannkjøling, kan du oppnå ganske "hyggelige" resultater!

Deretter forutsetningene i tur og orden; "snill" CPU, god RAM, minimalt med PCI-kort, og en smule dyktighet / kunnskaper i BIOS.

Har nettopp sendt fra meg en AXIA "Y" 1333 og et ABIT KT7A-R, og klarte i gode stunder 1540Mhz (140x11), vannkjølt. Ikke så voldsomt imponerende kanskje, men greit nok :smile:

Sjekk forøvrig overclockers.com / CPU database. Der har endel oppnådd (mistenkelig?) gode resultater.

Har du tenkt å kjøre kun luftkjølt, bør du allikevel klare oppimot 1500Mhz stabilt, med litt flaks! Og GOD kjøling!!

Lenke til kommentar

kor varm vart processoren din når den kjørte på 1333MHZ og kor varm vart den på 1500MHZ rekna me at du brukte asus probe som følge med asus a7a266

har 1333mhz og asus a7a266 sjøl og den bir varm som bare f*n ca 60 grader bruka super orb opptil 1.5ghz men d blir varmt likka vell

[ Denne Melding var redigert av: EddIe på 2001-12-05 18:28 ]

Lenke til kommentar

Jeg har òg 1.33 og ASUS A7A 266. Ligger stabilt på 1.406 GHz og 47grader full load på vanlig rom temp.

Jeg har CAK 38 og snart kliner jeg til med litt Artic Silver II, den ligger bare å venter på å smurt på. Håper da at temperaturen da faller enda mer. Snart kommer den 5. kabinettvifta!! :eek:

[ Denne Melding var redigert av: Nissen på 2001-12-05 21:52 ]

Lenke til kommentar

Hmm.....

Kanskje jeg skal kjøpe meg Epox?

Men du med den orb'en. De kjølerene der suger som bare f... Kjøp deg orntli' kjøling du...

har du et forslag te kjøling so e brubar ¿ å i såfall kor kan eg kjøpe det helst ik over 600kr meir e d ik verdt

Lenke til kommentar

er egntlig zalman flower gold nåke å ha ?

eg kar ik sett den i aksjon so eg har ik peiling

men eg lure litt på Taisol CGK760 ca280kr men som sagt so hakje eg so exremt me peiling

[ Denne Melding var redigert av: EddIe på 2001-12-06 22:25 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...