Gå til innhold

Kopisperren knekt Xbox360

Gusarov

Anbefalte innlegg

Og forresten til Baltie som holdt Norges kjedeligste foredrag om "Moral Decay; A Pirate's story"

jævlig stereotypisk å komme med sånnt. Akkuratt som om jeg begynner et innlegg om fargede mennesker slik;

"Jeg er på INGEN måte rasist, men hva faen er det med...."

Skjønner du hva jeg vil fram til? Godt. prof.gif

5322483[/snapback]

Heh, jeg skjønner at noen er drittlei denne type diskusjoner. Det er egentlig jeg også, men jeg syntes ikke Maniacs innlegg kunne stå uten motargument. Men du er kanskje enig med Maniac, hva vet jeg.

Forøvrig var det ingen som tvang deg til å lese Norges kjedeligste foredrag. :) Angående stereotypisk.. Så du syntes ikke Maniacs innlegg var litt stereotypisk da? Det var tross alt den klassiske "Jeg har dårlig råd, så jeg kan ikke kjøpe spill. Istedenfor laster jeg ned, for jeg stjeler jo egentlig ikke." Men du synes kanskje det rettferdiggjør dine egne handlinger, hva vet jeg?

I så fall skjønner jeg hva du vil frem til.

Og til slutt, jeg skrev ikke noe sted "Jeg er på ingen måte pirat, ..." For jeg kan ikke påberope meg ren samvittighet på det området, men jeg prøver ikke å lure meg selv til å synes at det er greit allikevel "fordi jeg bare lager en kopi". Det jeg forsøkte gjøre i innlegget mitt var å skape en situasjon han kanskje kunne relatere seg til (lyktes antagelig ikke), og kanskje han da allikevel ikke ville synes det var så enkelt som fysisk gjenstand/bare en kopi? I så fall ville jeg ha oppnådd noe.

Skjønner du hva jeg vil frem til? Fint...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

Jeg har på ingen måte noe peiling på mod og piratspill, men slik jeg har forstått det er det bare dataen 360'en genererer når spilles startet som er hacket. Denne dataen kan jo på ingen måte brukes som piratkopi, da må man jo inn i selve disken og finne og kopiere dataen derfra....?

Endret av qoutor
Lenke til kommentar
Jeg kan trygt si at jeg IKKE skal modde 360'en min.

Skjønner ikke hypen med det i det hele tatt. Er mer enn fornøyd med maskinen som den er.

Kanskje verdt å nevne at jeg har HD opptaker også.

Men over til topic igjen.  Microsoft har jo laget sin egen standard på platene. DVS, at selv om hackere klarer å få ut spill-rådataene fra XBOX'en, så finnes det ingen DVD brenner på markedet idag, som kan brenne de platene.

5321236[/snapback]

.... ikke uttal deg om ting du tydligvis ikke veit noen som helst om.

Microsoft har på ingen måte laget sin egen standard på platene, og alle de brennerne som er i de tusen hjem i dag kan brenne disse helt fint, eneste forskjellen er at man må bruke et program for å lage en xbox360 iso.......

Lenke til kommentar
det første hacka spillet er kommet ut, altså spilla er fult brukanes, det er modchippen som mangler for å kjøre opp spilla da de ikke er på et orginalt media, og denne jobben er godt i gang.

5319999[/snapback]

Det blir helt feil. Spillet er helt ubrukelig. Det er heller overhodet ikke sikkert at disse kopiene vil virke med en eventuell modchip som kommer senere. Det å kopiere et spill er uansett en minimal del av arbeidet med å knekke kopisperren på en konsoll.

5322571[/snapback]

Veeel nei, jeg tar ikke feil! Dette er rådata, ergo blir det ikke noe problem å kjøre det når modchippen kommer, hadde de begynt å relinke div kode osv så kunne det blitt et problem.

Men ja, det er en minimal del, men det andre er godt i gang :)

Lenke til kommentar
Veeel nei, jeg tar ikke feil! Dette er rådata, ergo blir det ikke noe problem å kjøre det når modchippen kommer, hadde de begynt å relinke div kode osv så kunne det blitt et problem.

5323271[/snapback]

Jo, dessverre, så tar du fremdeles feil. Vet ikke helt hvordan du kan trekke den slutningen at rå data alltid kan kjøres.

Det finnes ingen garanti for at de vil virke før det faktisk går an å kjøre dem. For alt vi vet finnes det en del informasjon på de originale trykte spillplatene (i forbindelse med kopisperren) som ikke følger med i disse kopiene. Et godt eksempel på dette er nyere PC-spill med StarForce og lignende beskyttelse, der man må lese platen på en svært spesiell måte, og bruke tredjeparts programvare etterpå for å få spillet til å kjøre. Disse kan ofte heller ikke brennes, men kun leses fra harddisk. Det er altså store sjanser for at x360-spillene må leses på nytt senere, eller isoene modifiseres for at de skal virke.

Nå skal det sies at modchipmakere sikkert vil prøve å gjøre det mulig å brenne de isoene som er sluppet ut, uten modifiseringer, men det finnes overhodet ingen garantier for at det faktisk går. Det er mye mer komplisert å kopiere spill til konsoll enn til pc, ettersom spill til konsoll kan ha kopisperrer både på spillet i seg selv og software/hardware i konsollen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ
Du kan regne med at det kommer en bryter som swithcer on/off pga Live-biten etterhvert.  :D

5320365[/snapback]

For å være fanboy, så har jeg litt samvittighet ovenfor Microsoft. De har lagt en god del penger i et jævla bra produkt, og kjiipt om det skal tryne fordi alle bare kopierer spilla.

Jeg skal nå fortsette med å kjøpe arcadegames og fullversjonsspill, samme om den kan moddes i filler.

Vi får nå se hva tiden bringer av modchips, men min skal forbi ren til så dovre faller - når man får spilldemoer på Marketplace er det desto mindre grunn til å kopiere spilla - for da får man en liten forsmak på hva som er i vente på fullversjonen.

Husk nå at prisene på spilla neppe vil synke om alle leecher driten.

Lenke til kommentar

5323271[/snapback]

Jo, dessverre, så tar du fremdeles feil. Vet ikke helt hvordan du kan trekke den slutningen at rå data alltid kan kjøres.

Det finnes ingen garanti for at de vil virke før det faktisk går an å kjøre dem. For alt vi vet finnes det en del informasjon på de originale trykte spillplatene (i forbindelse med kopisperren) som ikke følger med i disse kopiene. Et godt eksempel på dette er nyere PC-spill med StarForce og lignende beskyttelse, der man må lese platen på en svært spesiell måte, og bruke tredjeparts programvare etterpå for å få spillet til å kjøre. Disse kan ofte heller ikke brennes, men kun leses fra harddisk. Det er altså store sjanser for at x360-spillene må leses på nytt senere, eller isoene modifiseres for at de skal virke.

Nå skal det sies at modchipmakere sikkert vil prøve å gjøre det mulig å brenne de isoene som er sluppet ut, uten modifiseringer, men det finnes overhodet ingen garantier for at det faktisk går. Det er mye mer komplisert å kopiere spill til konsoll enn til pc, ettersom spill til konsoll kan ha kopisperrer både på spillet i seg selv og software/hardware i konsollen.

5325550[/snapback]

En annen ting er jo at M$ har kryptert alle signalene som går inni 360en. Så en modchip må kunne dekryptere signalet, for så å sende det videre kryptert. Det kan bli ei vanskelig nøtt å knekke.

Lenke til kommentar

Altså, de er ikke i noe iso format, alle xbox360 spillene som har havnet på nettet. De er ikke i noe som helst format som per dags dato er mulig å brenne. Det er du inne på selv. Men det er mulig å hente ut all fildata, det faktiske data spillet består av. Så om noen lager et program som kan konstruere et leselig xbox360 filformat som så kan brennes for / lagres på en modifisert konsoll, så vil råkopiene som er spredd kanskje kunne brukes etter mye manipulering. Men det er mye "om", "hvis" og "kanskje".

Jeg er ganske sikker på at den dagen det virkelig går å modifisere xbox360'en så blir det spredd nye piratkopier av spillene som er enklere å ta i bruk, og at det som hittils er i sirkulasjon er ganske så bortkastet båndbredde for de fleste.

Endret av _crs_
Lenke til kommentar

Et program som qwix eller xiso vil nok bli lansert så fort modchippen kommer, og da kan man lage isoer av de som er sluppet nå selv.

Men at det blir sluppet nye isoer når den tid kommer er jeg ikke tvil om, jeg går ut i fra at MS har lagt med demoer osv. på de nye spilla også? (eller har de planlagt at alt skal lastes ned over live?) Så gruppene vil nok fjerne og relinke demoene så størrelsen går litt ned.

Men folk må ikke forveksle det med at MS har laget en helt egen DVD standard, for det har de ikke :)

Lenke til kommentar
Altså, de er ikke i noe iso format, alle xbox360 spillene som har havnet på nettet. De er ikke i noe som helst format som per dags dato er mulig å brenne. Det er du inne på selv. Men det er mulig å hente ut all fildata, det faktiske data spillet består av. Så om noen lager et program som kan konstruere et leselig xbox360 filformat som så kan brennes for / lagres på en modifisert konsoll, så vil råkopiene som er spredd kanskje kunne brukes etter mye manipulering. Men det er mye "om", "hvis" og "kanskje".

5326776[/snapback]

Angående "isoer" så har du helt rett. Burde vel heller ha sagt "dataene" eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Du kan regne med at det kommer en bryter som swithcer on/off pga Live-biten etterhvert.  :D

5320365[/snapback]

For å være fanboy, så har jeg litt samvittighet ovenfor Microsoft. De har lagt en god del penger i et jævla bra produkt, og kjiipt om det skal tryne fordi alle bare kopierer spilla.

Jeg skal nå fortsette med å kjøpe arcadegames og fullversjonsspill, samme om den kan moddes i filler.

Vi får nå se hva tiden bringer av modchips, men min skal forbi ren til så dovre faller - når man får spilldemoer på Marketplace er det desto mindre grunn til å kopiere spilla - for da får man en liten forsmak på hva som er i vente på fullversjonen.

Husk nå at prisene på spilla neppe vil synke om alle leecher driten.

5325615[/snapback]

De går ihvertfall ikke opp av at folk leecher, dette tvinger bare de som lager dette til å gi gode priser på spilla, bare se på nintendo som faktisk dette ikke er noe problem for, de har jo også de dyreste spilla så det argumentet ditt faller vel litt i grus.

Og hvis man skal bruke on/off switchen så resulterer dette uansett i at folk faktisk kjøper de spilla som er bra, da de gjerne vil spille disse live. Jeg tror faktisk også at folk flest kjøper de spilla de synes er bra uansett. Kanskje litt naivt av meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...