dan1el Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Alle, som jeg vet, har fått innkallelse til militæret i klassen min og flesteparten har vært på sesjon. Jeg har ikke fått innkallelse.. hva burde jeg gjøre? Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Du burde late som ingenting. Lenke til kommentar
argomara Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 være glad og leve lykkelig resten av dine dager.. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Det kan være at du kommer inn seinere, til neste inntak Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 militæret er 12-månders russetid, ring vernepliktsverket og hør ! Epz. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 21. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2005 Har hørt noen skrekkhistorier om at de henter deg hjemme eller på skolen og lignende. Har også hørt at man kan få et ekstra år som "straff". Det har jeg ikke lyst til Lenke til kommentar
_ART_ Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 (endret) de kommer ikke å henter deg med mindre du ikke møter opp til den tjenesten du er innkalt til. men du kan godt bli kalt inn senere. vernepliktsverket har ingen kvaler med å kalle inn 22 åringer som er godt på vei i utdannelsen. mitt råd er å ringe og melde deg frivillig. da har du sånn nogenlugne kontroll med når du skal inn(jeg fikk velge selv hvor jeg ville) du er ferdig med det og slipper å få en ubehagelig overraskelse om tre år og sist men ikke minst; du treffer mange bra folk fra forskjellige deler av landet(greit hvis man trenger en plass å sove en natt man er på ferie osv) Edit: og du får ikke ekstratid som straff med mindre du ikke møter til f.eks rep øvelser i HV. da får du en uke eller to på cella hos mp'n.(ikke å anbefale) Endret 21. desember 2005 av Quidam Dai Shan Lenke til kommentar
magicus Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 www.dimme.cjb.net IKKE gå inn i militæret før du har sett på den siden. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 hva skjer hvis man IKKE møter opp på sesjon? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 du får vel en eller annen form for straff, og må ta den senere. men det skjer ingenting skummelt eller noe på sesjon Lenke til kommentar
sim Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Det er ikke alle som får innkallelse til tjeneste. Hvis du vil inn så kan du sikkert ringe Vernepliktsverket og sutre litt. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 hva skjer hvis man IKKE møter opp på sesjon? 5321916[/snapback] Min bror ble faktisk hentet av politiet fordi han ikke hadde møtt opp. Nei, han var ikke nekter elns, han hadde bare glemt av hele greia. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Militærnektere kan få litt variert straff, men kan dømmes flere ganger. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Det er satan meg støgt ass!! Jaja, jeg SKAl dimme no matter what:P Lenke til kommentar
cErfik Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Hmm villet bare ikke sagt noe om du ikke vil inn i forsen, men om du vil burde du ta en telefon så ordner det seg.. Glad jeg har en gammel attest på at jeg har migrene som kan fornyes før jeg skal på sesjon Lenke til kommentar
Feh Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Jeg var på sesjon i fjor vinter, og ringte VPV i vår en gang. De sa de ikke hadde gjort noe iforhold til meg, så han sa bare at det var mulig jeg ble kalt inn til neste år (våren/sommeren 2006). Men han sa ikke noe bestemt. En kompis av meg var egentlig kalt inn nå til januar, og hadde begynnt på NTNU, men fått avslått søknad om utsettelse. De hadde ringt han nå for litt over en måned siden og sagt at de ikke trengte han alikevel. Jeg tror militæret nå faktisk har nok folk som VIL inn. Jeg antar at de prioriterer å ta inn de som faktisk ikke har noe imot det, istedenfor å ta inn folk som ikke vil og er potensielle til å skape problemer dersom de må inn mot sin vilje. Men det er bare min teori... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Ring forsvaret og søk deg inn. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Hva er minimumsalderen for å kunne søke seg inn i militæret? Lenke til kommentar
RIP Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 lav, kan gå inn i HV-ungdom. Mye gøy man gjør der, reiser på øvelser til USA, Danmark og andre land Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Brosan fikk panikk da han ikke fikk innkallelse, så han ringte og purret de! Han havnet i Kirkenes:-D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå