Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Særoppgave, 10. Klasse: Madagaskar!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg driver med en særoppgave i Krl og Samfunnsfag, der vi skal skrive om to land:

Land 1:

*Fakta

*Geografi og Befolkning

*Historie

*Politikk

*Kultur

*Religion

Land 2:

(Akkurat det samme)

Sammenligning:

*Land 1 og Land 2 skal sammenlignes

*Religioner skal sammenlignes

Konklusjon

Kilder

Jeg har valgt Australia og Madagaskar, med religionene Kristendommen og Katolismen, og har kommet meg over på Madagaskar (mangler religion på Australia), helt til politikk. Da stoppet det opp, fant INGENTING om det på nettet (Ikke mye vertfall!)

Så mitt spørsmål er:

*Har dere noen forslag til sider det står om Madagaskar på? Med noen/flere av de punktene ovenfor, helst politikk og kultur (I disposisjonen)? Ville blitt utrolig glad hadde noen funnet det til meg! :D Kan godt legge med noen sider om religionene generelt, og i de landene det gjelder :)

Takk for svar!

Øyvind

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ikke det ferie nå?  :p

5318990[/snapback]

Jo, det er deT;p Men vi skulle egentlig ha levert den før skoleslutt, men vi fikk til første skoledag etter nyttår. Og jeg hadde vel skrevet 1 side på 5 uker tror jeg, ikke så aktiv i timene som jeg burde :p

Lenke til kommentar

Takker for svar :D

Skal ta en titt på de sidene der, men det er non på engelsk da;p Men får bare oversette;p hehe

Har non andre sider jeg har sett på og, www.globalis.no og www.cia.gov/cia/publications/factbook/

Det er mye der!

Øyvind

EDIT: Har også sett på Wikipedia

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar
Velg heller Eritrea og Italia, så kan du få min oppgave fra i fjor.  :p

5319575[/snapback]

Hehe, det er sånn at jeg har valgt for lenge sia, og kan ikke bytte;p Men takk for tilbudet;P

Nå må du legge fra deg dremelen og begynne med skolen, Øyvind. :p

5319918[/snapback]

Hehe :lol: Skal gjøre det;p Men kan ikke bare gjøre skole heller, det blir for mye. Da må man slappe av litt med no modding :dremel:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da var den ferdig! (den delen jeg lurte på her vertfall!) Vil takke for linkene dere ga :) Reddet livet mitt;p

Mangler bare religionene nå, Kristendommen (Australia) og Katolismen (Madagaskar) så hvis dere har noen som ehlst linker til det så ROP ut! Let me know! Har bare 4-5 dager på meg! :)

Øyvind

Lenke til kommentar
Da var den ferdig! (den delen jeg lurte på her vertfall!) Vil takke for linkene dere ga :) Reddet livet mitt;p

Mangler bare religionene nå, Kristendommen (Australia) og Katolismen (Madagaskar) så hvis dere har noen som ehlst linker til det så ROP ut! Let me know! Har bare 4-5 dager på meg! :)

Øyvind

5360748[/snapback]

romersk-katolske religion er den største religionen innenfor kristendommen. Siden Australia har mange folk opprinnelig fra england så er det sikkert den religionen de har i england(samme som de har i norge men akkurat nå så har jeg glemt navnet på den) men australia har også mange folk fra hellas og lurer på om de er katolske.

Lenke til kommentar

Ja, det er nok den jeg skal skrive om tenker jeg. Ha'ru non linker? :) Stresser litt med no anna, så hadde vært fint hadde det kommet non linker her, jeg bare kunne raska med meg og sett på. er utålmodig når det gjelder googling;p

EDIT: Det samme med Katolismen;p Er det flere retninger innen der? g linker, gi linker ;D

Øyvind

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...