Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

IP telefonileverandører og 3. parts adaptere

Anbefalte innlegg

Har undersøkt en del rundt IP telefoni de siste dagene, og det er noen som kun aksepterer at kunden bruker ferdig konfigurert og låst adapter (Telio, Telenor, BlueCom mfl.), og andre som oppgir SIP konto informasjon slik at man kan benytte 3. parts utstyr (som TeleVoip, IP24, OneCall(?) og noen flere).

Siden jeg pesimistisk som jeg er antar at en del VoIP leverandører sikker vil gå på dunken etterhvert, så er spørsmålet om man videre kan anta at tilbydere vil fortsette å gi ut SIP informasjonen eller om trenden vil gå mot ferdig konfigurerte adaptere?

Personlig så liker jeg alltid å kjøpe utstyr som passer akkurat til den oppgaven som skal gjøres, og da er det ofte best å kunne velge selv :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer nok mer og mer ferdig konfigurerte adaptere pga support samt at de ikke ønsker å gi ut denne infoen pga (igjen) support og at det kan være spesielle krav til adapteret.

Det er en god del standarder som codec o.l. som må konfigureres for at tjenesten skal fungere optimalt og de er neppe interesert i å bruke tid på å hjelpe folk som sitter med et Biltema adapter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...