Ernie Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1183427.ece Jeg ærlig innrømme jeg blir heftig provosert av slike saker. Synd at man i 2005 ikke klarer å tenke med hodet, men slikt er vel dømt til å skje når menn har svake retigheter saker som omhandler farskap og omsorg for barn. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Indeed. Folk må begynne å forstå at det netopp oppdragelse, hvem som er med barnet, osv som definerer foreldreskap. Lenke til kommentar
VikingF Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1183427.ece Jeg ærlig innrømme jeg blir heftig provosert av slike saker. Synd at man i 2005 ikke klarer å tenke med hodet, men slikt er vel dømt til å skje når menn har svake retigheter saker som omhandler farskap og omsorg for barn. 5318871[/snapback] Ja, det er en form for svart-hvitt-tenkning som ikke hører hjemme i et sivilisert land. Hvordan har barnevernet tenkt å forklare for en liten 3-åring hvorfor han plutselig ikke får lov til å bo sammen med faren sin lenger?? Barnets beste bør absolutt bli satt foran hvem som produserte en enkel spermie for 3 år siden! Dette er nok et eksempel på galskap igangsatt av det norske samfunn! Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Saken her er vel at myndighetene ble innblandet når den andre mannen krevde farskapstest. Myndighetene hadde da sikkert fått opplysninger om at faren ikke var godt skikket økonomisk. Når det viste seg at ingen av de var faren så oppfylte ikke mannen med omsorgsrett kriteriene til å være fosterfar. Når det er sagt syntes jeg man bør sette barnets beste først. Fremfor å bruke hundretusener på å sende ungen i andre fosterhjem kan man bruke de pengene på å hjelpe den mannen som denne 3 åringen ser på som sin far. Så slipper man å utsette barnet for slik psykologisk påkjenning. Min mening med forbehold om at vi ikke vet alle faktorene i denne saken. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Dette er bare en tragisk sak.. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Som fosterforelder får man jo også støtte, men likevel var visst ikke mannen god nok til å være fosterforelder. Typisk papirmøller og byråkrati. Lenke til kommentar
kag Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Dette er nok et eksempel på galskap igangsatt av det norske samfunn! 5319657[/snapback] Er ikke det norske samfunnet godt nok for deg? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Saken her er vel at myndighetene ble innblandet når den andre mannen krevde farskapstest. Myndighetene hadde da sikkert fått opplysninger om at faren ikke var godt skikket økonomisk. Når det viste seg at ingen av de var faren så oppfylte ikke mannen med omsorgsrett kriteriene til å være fosterfar. Når det er sagt syntes jeg man bør sette barnets beste først. Fremfor å bruke hundretusener på å sende ungen i andre fosterhjem kan man bruke de pengene på å hjelpe den mannen som denne 3 åringen ser på som sin far. Så slipper man å utsette barnet for slik psykologisk påkjenning. Min mening med forbehold om at vi ikke vet alle faktorene i denne saken. 5319820[/snapback] Det de legger til grunn er at nå kommer han over i en ny rolle som fosterfar og for å være det krever loven at du har en viss intekt,denne mannen kommer under den grensen og dermed bruker de loven. Dette hadde vært greit nok om det var en som søkte,men når mannen har vært bra nok som far for dette barnet i 3 år og ville vært det for resten av livet om ikke denne saken hadde kommet opp, ja da synest jeg vitterligen at det er latterlig det myndighetene gjør. Dette viser nok en gang arrogansen og paragrafrytteriet til byrokratene. God Jul. mvh. Snekker`n Lenke til kommentar
VikingF Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 (endret) Dette er nok et eksempel på galskap igangsatt av det norske samfunn! 5319657[/snapback] Er ikke det norske samfunnet godt nok for deg? 5321025[/snapback] JEG personlig lider ingen nød, men det betyr derimot ikke at samfunnet er bra for det. Det er altfor mange som lider urett i Norge, og det bør det være lov å kritisere. Så NEI, det norske samfunnet er ikke godt nok. Godt nok er det den dagen alle borgere blir behandlet med rettferdighet. Endret 21. desember 2005 av VikingF Lenke til kommentar
simerix Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 (endret) Begrepet " adopterte barn og at de kan ha det fint" har visst gått det såkalte barnevernet hus forbi. De kan faen meg rive ut sidene i boka " Norges lover og tørke seg i ræva!! Endret 25. desember 2005 av simerix Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Dette hadde vært greit nok om det var en som søkte,men når mannen har vært bra nok som far for dette barnet i 3 år og ville vært det for resten av livet om ikke denne saken hadde kommet opp, ja da synest jeg vitterligen at det er latterlig det myndighetene gjør. 5321192[/snapback] Veldig enig med deg. Det ville uansett kostet staten mindre å bidra med noen kroner til "far" og barn enn å ha barnet i forsterhjem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå