LowBalls Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Hei! jeg er veldig nysgjerrig på hva som er innkjøps prisene på alt hardware og software til butikkene er, noen måte å finne det ut på? tenker på å starte eget firma greit å vite litt på forhånd, selvom det sikkert er 5-6 år til jeg skal begynne :p Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 du er født i 1991 og skal starte datafirma om 5-6 år ? jaha.. Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 21. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2005 har store drømmer Lenke til kommentar
mintman Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 (endret) Innkjøpspriser er noe du forhandler deg til. Som regel er det ikke en "fastsatt" pris. Endret 21. desember 2005 av gstavdal Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 det kommer helt ann på hvilke avtaler hvert enkelt firma lager med de forsjellige selskapene..En del å si på hvor mye de bestiller av de forsjellige produktene også.. Mye som spiller inn på det.. Men tror du har god tid til å finne ut av det som sagt ;p Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 21. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2005 men si en vare koster 100kr, er det da mest sannsynlig at butikken ikke har betalt mere en 25kr? altså 25% av opprinnelig pris de legger ut? Lenke til kommentar
mintman Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Å nei. Data og elektronikk er vel kjent for å ha meget lave avanser på varene de selger, så jeg tror nok ikke de tjener mer enn 5-10 % etter at alle kostnader er trukket fra. Lenke til kommentar
abrj Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Enkelte varer selger de kanskje bare med en 10-15 kroner i fortjeneste på. Det er mer typisk volumvarer som det går mye av... Fra rundt 10 kroner til rundt 100-lappen er ganske vanlig. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 det kommer også ann på hvilken type bedrift man trenger.. Starter man butikk med lokale er det mer utgifter enn om man f.eks bare har nettbutikk... Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Hvis du snakker om varer på en bensinstasjon bommer du kanskje ikke helt. Prisene på datautstyr fra (nett)butikker er ekstremt konkurranseutsatt og man operer derfor med _betydelig_ lavere margin. Lojaliteten den enkelte har til en nettbutikk er med andre ord ikke verdt særlig mange kronene i påslag og man er nødt til å konkurrere på pris. Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 21. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2005 jeg tenkte på ren nettbutikk... innen 2015 skal jeg mitt selskap være ledende innen hardware eller hva tror dere? men viste ikke at de tjente så lite, hva tror dere de tjener på den data'n de velger ut til dinside? Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 21. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2005 forresten? noen gode tips til navn på firma mitt? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 tror du skal plante beina litt godt på jorda enda jeg ! Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Norek er komplett.nos importør, så kanskje du kan få noen innkjøpspriser derfra hvis du sender en fin mail til dem. Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 22. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2005 norek var det ikke noe info å få Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 kan tenke meg at de forsjellige webshoppene ikke vil oppgi sine avtaler med forsjellige levrandører eller. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 No blir som oftast ikkje prisene frå leverandører sendt til kven som helst som sender inn ein epost med spørsmål om prisene på hardware. Den einste måten er nok å ha eit selskap som er registeter som forhandler av datautstyr. Då vil ein kunne få konto hjå norek. Men med slike høgthengande målsetninger trur eg du skal sjå litt på korleis netshop kom og vant ein del av markedet. Men som du sikkert vil merke så vil det koste store invisteringer for å kunne rulle ut noko tilsvarande. For eg tviler på at det er noko stor sjanse å lykkes med ei "gutteroms"-bedrift, sjølv om komplett starta eigentleg på den måten, for konkurransen har blitt så hardt og marginene så pressa at det skal gode resursser for å slå igjennom. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Hvis jeg var deg så skulle jeg prøve å få meg en jobb i noen av de eksisterende bedriftene som pusher datautstyr. Der kan du lære litt om jargongen samt "spinonere" litt. Jeg ville også tenke på en "gimmick" slik at du skiller deg ut fra mengden. Ellers synes jeg at du skal beholde drømmene dine å ikke høre på "Ta det nå rolig lille gutt" eller "stikk finger'n i jora' lille venn". Flere av "de store" begynte med drømmer som de forverkliget, ikke mange har arvet suksessen". "Veien til suksess er kantet av mange behaglige parkeringsplasser" - Kør hardt og lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå