olebrum Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Har en bekjent som har kjøpt en Macintosh. Av forhandleren ble han fortalt at brannmurer/antivirus ikke var nødvendig på Macintosh. Jeg har minimal kjenskap til Macintosh, men kan noen oppdatere meg her? Såvidt meg bekjent har også dette systemet blitt utsatt for virus etc. Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Nei, mac har vel ikke opplevd virus, som angriper mac. Men virus kan spres gjennom mac, til andre PCer =) Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Som svart på utrolig mange ganger før her på forumet; Nei, det er ingen trussel pr. dags dato. For å utdype det Eirikeb sier; Virusene vil ikke spres videre automatisk, men om du f.eks mottar f.eks en infisert powerpoint-presentasjon e.l., vil den ikke infisere deg, men om du sender den videre til Windows-brukere, kan de fremdeles bli infisert. Slå på firewallen, og hold maskina oppdatert. Det er ikke mer man trenger å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå