Ulf Isaksen Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 (endret) Pcen består av: Abit NF8 hovedkort Amd 64 3200+ Asus X800XL (AGP) harddisk og alt det andre av drev. Windows xp pro (uorg. cd) Etter at catalyst 11 kom ut så har det våre en feilmelding når jeg logget meg inn på windows om at den hadde problemer med å finne programvarer el. på Lørdag måtte jeg innstalere windows på nytt etter å ha lastet ned en heller tvilsom crack. Det som har kjedd etter det er at pcen ikke klarer å instalere Catalyst driverne skiggelig. Feilmeldingen kommer fremdeles opp og i løpet av det første minuttet fryser pcen. Den vil heller ikke formatere hardisken på den vanlige metoden jeg bruker med å sette inn en bootdiskett for windows. den finner ikke disketten under oppstart. Har dere noen andre måter å tømme hardisken på? er ganske fortvilet Trenger hjelp. Har ikke noe problem når jeg ikke har instalert driverne, men pcen er ikke til å jobbe med da. Endret 21. desember 2005 av Håvi Lenke til kommentar
Jubelsau Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Gjelder det CLI.exe? Lenke til kommentar
Ulf Isaksen Skrevet 21. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2005 ja. ................ Lenke til kommentar
_MrMilo_ Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Du må installere .Net Framework 1.1. Det kan gjøres via Windows Update. Lenke til kommentar
Ulf Isaksen Skrevet 21. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2005 (endret) Sliter litt med å finne den. aha! de har jo søkefelt Endret 21. desember 2005 av Håvi Lenke til kommentar
Ulf Isaksen Skrevet 21. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2005 Har instalert den nå, men feilmeldingen om cli.exe kommer fremdeles opp og pcen låser seg. Lenke til kommentar
Jubelsau Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Har instalert den nå, men feilmeldingen om cli.exe kommer fremdeles opp og pcen låser seg. 5320925[/snapback] Du installerte 1.1 versjonen? Kjør-> skriv inn: msconfig -> oppstart -> fjern haken fra CLI. Lenke til kommentar
Ulf Isaksen Skrevet 22. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2005 (endret) Låser seg fremdeles. Den låser seg ikke når jeg ikke har driverne instalert Og det går ikke ann å komme seg inn på Catalyst controllsenter Endret 22. desember 2005 av Håvi Lenke til kommentar
_MrMilo_ Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Jeg er litt usikker om den .Net Framework installasjonen din var helt god. Det er et søkefelt på windows update, men den skal du ikke bruke. Når siden er ferdig lastet, og den har oversikt over hva som trengs av oppdateringer, får du valget mellom to knapper. Det ene er 'express' installasjon, det andre er 'custom'. Du har sikkert norsk windows, så da står det sikkert noe annet på de knappene. Trykk på 'custom', og velg videre 'software, optional' i menyen til venstre. Der skal .Net Framework ligge som et valg. Velg dette og trykk på 'Install Updates' til venstre. PS. Nå ser jeg versjon 2.0 har kommet også, men det skal ikke bety noenting, bare at noen bugs er rettet og flere er innført Lenke til kommentar
Ulf Isaksen Skrevet 22. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2005 ok. skal gjøre et forsøk. har foresten engelsk xp pro Lenke til kommentar
Ulf Isaksen Skrevet 22. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2005 Sliter litt her. får ikke validert systemet. og det står ikke noe på optional updates Lenke til kommentar
_MrMilo_ Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Så du får ikke engang opp siden som sier 'Welcome to Windows update', og som har teksten 'Keep your computer up to date. Check to see if you need updates for Windows, your hardware or your devices. ' med de to knappene 'Express' og 'Custom'? Lenke til kommentar
Ulf Isaksen Skrevet 22. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2005 Jo. men når jeg trykker på custom så søker den igjennom oppdateringene, finner ingen optional til computeren min og sier at jeg må validere det. Lenke til kommentar
_MrMilo_ Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Kan du legge ved en screenshot av hva som står på siden etter du har trykket på 'Custom'-knappen? (Trykk PrintScreen og lim inn i Paint eller no') Lenke til kommentar
Ulf Isaksen Skrevet 26. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2005 (endret) Disse kommer opp (nederste først) Endret 26. desember 2005 av Håvi Lenke til kommentar
uberboss Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Først bør du vel få tak i en lovlig versjon av WindowsXp,,denne kan jo f.eks kjøpes i de fleste databutikker,,,eller så kan du laste ned framework fra ett eller annet sted,,,som ikke er windowsupdate8helt sikkert mulig å få tak i andre steder) Jeg hadde samme problemet som deg angående cli.exe,,men hos meg løste det seg når jeg la inn .net framework Lenke til kommentar
Ulf Isaksen Skrevet 26. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2005 (endret) laster ned en .net framework 2 fil nå på rundt 300mb. merket det ikke var den helt rigtige Endret 26. desember 2005 av Håvi Lenke til kommentar
Ulf Isaksen Skrevet 26. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2005 Nå er det lastet ned og fungerer, ingen feilmeldinger eller noe. ser at .net framework fungerer. Men maskinen låser seg uansett når jeg har instalert driverne. skulle nesten trodd det var noe gale med hardwaren(?). Når jeg kjører den uten drivere så fungerer den helt fint. utenom at skjermen oppdaterer seg noe ekstremt tregt takk for hjelpen anyway. får besøk av en kompis med kompetanse på Onsdag og lar han styre på da. så får vi se om vi får fikset det btw: kan det være noe gale med grafikkkortet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå