Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Catalyst driverne funker ikke ordentlig. cli.exe

Anbefalte innlegg

Pcen består av:

Abit NF8 hovedkort

Amd 64 3200+

Asus X800XL (AGP)

harddisk og alt det andre av drev.

Windows xp pro (uorg. cd)

Etter at catalyst 11 kom ut så har det våre en feilmelding når jeg logget meg inn på windows om at den hadde problemer med å finne programvarer el. på Lørdag måtte jeg innstalere windows på nytt etter å ha lastet ned en heller tvilsom crack.

Det som har kjedd etter det er at pcen ikke klarer å instalere Catalyst driverne skiggelig. Feilmeldingen kommer fremdeles opp og i løpet av det første minuttet fryser pcen. Den vil heller ikke formatere hardisken på den vanlige metoden jeg bruker med å sette inn en bootdiskett for windows. den finner ikke disketten under oppstart.

Har dere noen andre måter å tømme hardisken på? er ganske fortvilet :cry:

Trenger hjelp.

Har ikke noe problem når jeg ikke har instalert driverne, men pcen er ikke til å jobbe med da.

Endret av Håvi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er litt usikker om den .Net Framework installasjonen din var helt god.

Det er et søkefelt på windows update, men den skal du ikke bruke. Når siden er ferdig lastet, og den har oversikt over hva som trengs av oppdateringer, får du valget mellom to knapper. Det ene er 'express' installasjon, det andre er 'custom'. Du har sikkert norsk windows, så da står det sikkert noe annet på de knappene. Trykk på 'custom', og velg videre 'software, optional' i menyen til venstre. Der skal .Net Framework ligge som et valg. Velg dette og trykk på 'Install Updates' til venstre.

PS. Nå ser jeg versjon 2.0 har kommet også, men det skal ikke bety noenting, bare at noen bugs er rettet og flere er innført ;)

Lenke til kommentar

Først bør du vel få tak i en lovlig versjon av WindowsXp,,denne kan jo f.eks kjøpes i de fleste databutikker,,,eller så kan du laste ned framework fra ett eller annet sted,,,som ikke er windowsupdate8helt sikkert mulig å få tak i andre steder)

Jeg hadde samme problemet som deg angående cli.exe,,men hos meg løste det seg når jeg la inn .net framework

Lenke til kommentar

Nå er det lastet ned og fungerer, ingen feilmeldinger eller noe. ser at .net framework fungerer.

Men maskinen låser seg uansett når jeg har instalert driverne. skulle nesten trodd det var noe gale med hardwaren(?). Når jeg kjører den uten drivere så fungerer den helt fint. utenom at skjermen oppdaterer seg noe ekstremt tregt

takk for hjelpen anyway. får besøk av en kompis med kompetanse på Onsdag og lar han styre på da. så får vi se om vi får fikset det :roll:

btw: kan det være noe gale med grafikkkortet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...