Gå til innhold

Abit KT7A v1.0, hvem prosessor???

b@m

Anbefalte innlegg

Jeg har et Abit KT7a version 1.0 hovedkort. Jeg skal kjøpe meg ny prosessor nå. Men etter å ha lest litt på forumet har jeg blitt usikker på hvem cpu hovedkortet mitt støtter. Så jeg har noen spm.

1.Støtter hovedkoret mitt Xp-prosessorer? (Jeg tenker spesielt på AMD Athlon XP1600+ 1.4 GHz 266 MHz bus, for det er den jeg skal kjøpe hvis hket støtter XP)

2.Støtter hovedkortet AMD Athlon 1.33 GHz OEM (266 MHz bus)?

3. Må jeg flashe/oppgradere bios?(fint hvis noen vet om url til bios-update og evt guide)

Håper noen har litt greie på dette og kan gi meg noen svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei o store nybegynner!

"ALL HAIL THE GREAT NEWBIE! :wink:"'

*ler*

Bare så du vet det, du hadde ikke trengt å spørre om dette her, om du hadde tatt deg bryet med å søke på Google, hadde du spart min og andres tid. Tenk på det neste gang. Det er ikke ment å gi deg dårlig samvittighet, eller, jo det er det... Det er mange guider angående BIOS flashing... SØK FFS! ;P

Ellers gir et kjapt søk på "abit" i google deg en ganske snar link til hjemmesiden deres tror jeg...

OSV til svarene:

Quote:

Den 2002-09-05 17:49, b@m skrev:

Jeg har et Abit KT7a version 1.0 hovedkort. Jeg skal kjøpe meg ny prosessor nå. Men etter å ha lest litt på forumet har jeg blitt usikker på hvem cpu hovedkortet mitt støtter. Så jeg har noen spm.

Greit det... shot!

Quote:

1.Støtter hovedkoret mitt Xp-prosessorer? (Jeg tenker spesielt på AMD Athlon XP1600+ 1.4 GHz 266 MHz bus, for det er den jeg skal kjøpe hvis hket støtter XP)

Denne informasjonen finner du på Abit sin hjemmeside, link kommer senere i tråden.

Quote:

2.Støtter hovedkortet AMD Athlon 1.33 GHz OEM (266 MHz bus)?

Samme svar som forrige.

Quote:

3. Må jeg flashe/oppgradere bios?(fint hvis noen vet om url til bios-update og evt guide)

Sånn, akkurat samme svar her... se svaret i slutten...

Les om ditt hovedkort, skaff seneste bios her:

Abit KT7A informasjonside

Ellers noen utdrag:

Quote:

Statement: ABIT KG7 / KG7-RAID mainboard is hardware compatible (ready) and can support AMD Athlon XP processor via BIOS update.

ABIT KT7A / KT7A-RAID V1.3 mainboard is hardware compatible (ready) and can support AMD Athlon XP processor via BIOS update.

ABIT KT7 / KT7-RAID / KT7E all version and KT7A/KT7A-RAID V1.0/1.1/1.2 cannot support AMD Athlon XP processor.

1.ABIT has release BIOS for KG7 and KT7A V1.3 to patch the CPU model name. If user did not upgrade to the latest bios, users can also manually set the suitable working frequency for AMD Athlon XP processors in SoftMenu BIOS.

AMD Athlon XP Processors SoftMenu III Setup -> CPU Operating Speed ->User Define

With above setting users can use AMD Athlon XP processors flawlessly. The incorrect CPU information during POST can be fix via BIOS update.

2.As for KT7 and KT7A old version mainboards, which launched earlier than AMD Athlon XP processors, they are not hardware compatible with new CPU.

Håper du kan engelsk :smile:

Kort sagt, ditt hovedkort støtter alle AMD Athlon prossessorer. Angående om det støtter Amd XP, må du finne ut ifra revisjonsnummeret på selve hovedkortet og ved hjelp av abits hjemmeside. Mer informasjon ga du ikke, og da kan jeg ikke hjelpe deg mer.

OOPS, så nå at du sa at du hadde revisjon 1.0

Da tviler jeg på at den støtter XP prossessorene. Men Athlon opp til 1.4 tror jeg den klarer med BIOS oppdateringer.

Lykke til, guide er også på hjemmesiden til ABIT.

[Edit: Så at du hadde sagt hvilken revisjon.]

Søk på forumet!

Bruk Google!

Og les dette før du spør.

Hilsen kjello2

[ Denne Melding var redigert av: kjello2 på 2002-09-05 18:02 ]

Lenke til kommentar

Offisielt kan du ikke bruke AthlonXP på KT7A v1.0 til v1.2, men jeg har da kjørt en 1900+ helt fint i 3 måneder i min andre PC. Bare pass på å flashe til nyeste BIOS (A9 for v1.0 til 1.2), så identifiserer den prosessoren korrekt under oppstarten og støtter SSE instruksjonene tilogmed

[ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-09-05 18:24 ]

Lenke til kommentar

Man må ikke stole blindt på leverandørsidene!!

Det at et hovedkort ikke støtter en CPU er ikke nødvendigvis det samme som at den prosessoren ikke virker på det hovedkortet! Eks. Hadde abit KT7-RAID /(KT133 chipsettet) Det chipsettet støtter kun opptil 1.3Ghz (200Mhz). Likevel så fungerer en 1.33Ghz (266Mhz) utmerket! Hvorfor? Fordi hovedkoret underklokker! Får ikke utnyttet CPU'en maks, men man er bedre rustet for en HK oppgradering senere. Hvilke andre hovedkort & CPU'er dette gjelder jeg for, aner jeg ikke. Men mitt tips er å prøve ihvertfall!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-05 18:09, Colin skrev:

For å svare noe enklere: nei, du kan ikke bruke XP prossessorer på dette hovedkortet, med mindre du har revisjon 1.3 eller høyere. Du har 1.0, med andre ord kan du ikke det.

Pål

Du prater om ting du ikke har greie på og villeder folk med den uttalelsen.

Det funker fett, men det er off the record ok!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...