marcussa Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Jeg har kjøpt meg ny maskin og har problemer med lydkortet. Jeg har også 5.1 surround anlegg. Tenkte at jeg skulle forsøke å avinstallere all programvare som jeg installerte med lydkortet. Når jeg gjorde dette feilet imd. avinstalleringen etter at 65% var unnagjort. Nå får jeg ikke lov til å installere programvaren på nytt. Jeg få heller ikke reparere, modifisere eller slette. Vet noen hvilke filer jeg må slette for å få installert på nytt? [ Denne Melding var redigert av: marcussa på 2002-09-05 17:47 ] Lenke til kommentar
marcussa Skrevet 5. september 2002 Forfatter Del Skrevet 5. september 2002 Grunnen til at jeg avinstallerte til å begynne med, var at et eller annet ved lydkortet, nærmere bestemt fila CTEaxSpl.exe i start up`en henger seg når jeg starter maskina. Jeg må da vente i ca 5 min før CPU-usagen går ned fra 100%.... Hva kan jeg gjøre med dette? Først må jeg jo imd få installert programvaren på nytt..! Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Gå inn i sikkermodus og installer derfra Lenke til kommentar
marcussa Skrevet 5. september 2002 Forfatter Del Skrevet 5. september 2002 Det fungerte like dårlig å installere i safe mode. Får heller ikke da muligheten til å installere på nytt, og når jeg forsøker å modifisere (installere komponenter som ikke ligger inne), får jeg opp følgende feilmelding: Unhandled exception Error number: 0x80040201 Description: An event was unable to invoke any of the subscribers Jeg får nøyaktig samme feilmelding hvis jeg forsøker å modifisere når jeg ikke står i safe mode. Jeg kjører forøvrig XP... Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Har samma kortet og hos meg kjørte også denne .exe fila lenge før CPU usage gikk ned, så jeg fjerna den fra oppstarten! Men når jeg lasta ned nye drivere fra Creative sine siden og instalerte dem, ville ikke skjermkortet starte lenger(!) Dette skjer noen ganger jeg startet opp! Har også prøvd Systemgjenopretning, men det hjalp ikke.. Får heller ikke avinstalert Lydkortet.. en feilmelding stopper prosessen! Skjønner ikke hvorfor dette lydkortet er så muggent!! Plagsomt som F.A.E.N !! :sad: Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Jeg har aldri hatt problemer med Audigy lydkortet mitt. Kanskje det beste (men også mest tungvint) hadde vært å formattere og prøve omigjen? Lenke til kommentar
marcussa Skrevet 5. september 2002 Forfatter Del Skrevet 5. september 2002 Har forsøkt å reinstallere allerede... Jeg fikk jo da selvsagt installert lyddriverne på nytt, men maskina hang like mye... Jeg har imd greid det mesterstykket å forsøke å avinstallere lydkortfilene enda en gang. Jeg har mao fremdeles problemet med at jeg ikke får avinstallert det skikkelig, og nå begynner jeg å bli litt lei av å formatere og reinstallere OS, men hvis det ikke er noen som har noen bedre forslag så er det vel bare å forsøke det igjen... Venter imd en stund til i håp om at noen skal komme med noen smarte løsninger... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå