lodott Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 Jeg har en K6-2 533mhz som liker seg best på en spenning fra 2.2V-2.4V... men jeg har lyst å klokke den litt ekstra og samtidig få den stabil.... hvor mye kan jeg øke spenningen uten å waste cpuen? Jeg kjører på 2.4V nå... neste steg er 2.8V... vil det ødlegge den? Hvordan kan jeg sette den opp til f.eks 2.5V? Må jeg voltmodde ellerno? Lenke til kommentar
forum1234 Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 Så lenge kjølingen holder mål vil det nok funke....... Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 2,8 er den øvre sikre grensen så lenge du har god kjøling. Jeg har en K6-3 som gikk på 2,8 i ett år. Temperaturen varierte fra 39 til 44 grader Lenke til kommentar
Flex Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 Sannsynligvis finnes det skjulte jumpersettinger for å få andre spenninger. Hvis du poster alle innstillingene for spenning som du finner, så er det mulig at jeg kan finne ut resten (har gjort det en del ganger før). Forøvrig bør det ikke være noe stort problem å kjøre på 2.8V, men sørg for god kjøling Lenke til kommentar
lodott Skrevet 3. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2001 satt den opp til 2.8V nå...(dvs i bios står det 2.88V elns).... den kjører greit, får bare håpe det holder... Lenke til kommentar
lodott Skrevet 3. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2001 Satt den opp til 560mhz nå... men den er ustabil som f**n.. kommer ikke inn i xp engang.. tror det er pga skjermkortet/agp (stod det på bluescreenen)... som ikke takler klokkingen... Kjører fsb på 112mhz.. Merkelig at kortet ikke skulle klare det...er et Gf2MX... Noen forslag til hva jeg kan gjøre for å få det stabilt? ... temperaturen er ikke noe problem... hovedkortet er et Epox Mvp3-c2 ... Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 3. desember 2001 Del Skrevet 3. desember 2001 Min K6-3 450 ruler. :smile: Jeg kjører 112x4,5=504 nå. Den gikk nesten stabilt ved 124x4=496. Spenningene mine nå er: CPU: 2,8V FSB: 3,5V (default) Temperaturer: CPU: 37-44 MB: 26 Romtemperatur: Aner ikke, ca. 22 Prøv å øke CPU-spenninga til 2,9V. Hvis den var jævlig ustabil så er det nok ingen vits, men hvis den nesten gikk stabilt så kan det gå. Lenke til kommentar
lodott Skrevet 3. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2001 Sjekket litt i manualen til hovedkortet nå.. viser seg at 550mhz er det høyeste som er støttet... selv om jeg tidligere har fått den oppi 616mhz ved boot...(virket bare i 10sek da men =D ) Er sannsynligvis dette som gjør det da.. men er litt merkelig at man kan stille klokkefrekvensen høyere enn hva som står i manualen... Hva tror dere? Jeg regner med at 5,5*100mhz=550mhz vil være raskere enn 4,5*112mhz=504mhz.. oder was? Lenke til kommentar
blackice Skrevet 3. desember 2001 Del Skrevet 3. desember 2001 Jeg hadde en K6 2 450MHz denne gikke raskere på spill ol ved 112*4 en ved 100*5, 133MHz gikk den ikke på, senere fant jeg ut i biosen at jeg kunne sette den til å kjøre 124MHz da jeg prøved det gikk den helt støkent på 124*496MHz. Lurer på om den har potensiale for mere med peltier og vannavkjøling som jeg mekker til min nye XP. Noen som har formening om hvilke høyder det kan nå? Den burde gå opp til rundt 600MHz etter mine meninger, noen som har noen linker til steder hvor de har skrudd opp tempoet på K6 2prosessoren? Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Hvis du setter multiplier til 2 så vil prosessoren regne det som 6. Det vil si at du kan få 6x100=600MHz! Alle K6-3 og nyere K6-2 gjør dette. Lenke til kommentar
lodott Skrevet 4. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2001 Hum.. dette må prøves ut! Håper bare det funker med hovedkortet mitt... Lenke til kommentar
lodott Skrevet 4. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2001 testet det nå... det funket.. den kom opp i 600mhz.. men gleden var jo selvsagt kortvarig med møkka hk`et mitt... ustabil som bare det... får vel innse at jeg ikke kommer høyere enn 550mhz... Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Ikke gi opp! :smile: Har du fjernet aluminiumsdekselet på CPUen? Det er litt skummelt men veldig lett. Jeg kan legge ut bilde av prosessoren min uten dekselet. Å bytte ut aluminiumen med kobber gir nye muligheter! Tror de har en artikkel på http://www.overclockers.com som viser prosessen. Lenke til kommentar
lodott Skrevet 4. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2001 Hum... men problemet er at jeg ikke tror det er cpuen som er problemet... det er fsb/hovedkort.... Det står jo i maualen at 550mhz er høyeste støttede fart (men jeg merkelig at jeg kan sette den høyere like vel.. Det samme stod i nyeste updaten til biosen). Alle gangene jeg har gått over 550mhz, har det klikket rett etter boot (mens den loader xp, noen ganger rett før den har begynt å loade xp). Jeg prøvde t.o.m å bruke programmer som Softfsb og Cpufsb. Med disse programmene kunne jeg sette fsb til 103 mhz... klikket etter en liten stund likevel... Det eneste som da kunne ha virket måtte jo være å sette multiplier til 2x=600mhz.... men dette klikket jo da jeg prøvde det i sted. (og jeg tror ikke varme var problemet) Men kanskje det ville virke å ta av lokket med denne innstillingen... jeg kan jo alltids prøve.. Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Jeg har løsningen! Slå av ekstern cache i BIOS. Det funker veldig bra på min K6-3, men du får kanskje et stort ytelsestap da du ikke har L2-cache on-die på din K6-2. Jeg legger ut bilde straks så du kan se hvordan det ser ut. Ikke skyld på meg om du ødelegger. :wink: Lenke til kommentar
lodott Skrevet 4. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2001 hum... ja jeg vil sannsynligvis få det ja.. Når det gjelder bildet så kan jeg ikke se det... ? Lenke til kommentar
lodott Skrevet 4. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2001 Oia.. du skulle legge ut et straks... =D (Det andre bildet ditt virker ikke da...) Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Flatland er nede akkurat nå så jeg får ikke lagt ut. Der er derfor signaturen min ikke virker heller. Jeg legger en link til der bildet skal være så kan du se senere: My stupid website [ Denne Melding var redigert av: tahustvedt på 2001-12-04 16:50 ] Lenke til kommentar
lodott Skrevet 4. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2001 Jeg prøvde å ta av external cache nå ...bare for å sjekke hvor stor forskjellen ble... I 3Dmark2000 sank scoren med 300 poeng.. så det er vel heller tvilsomt om det vil lønne seg noe særlig.. 300 poeng er jo litt på en sånn pc som dette... Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Ja. Det hadde ingen innvirkning på min pc. Prøvde du å overklokke FSBn mer? Hvis du har GeForce2 GTS så kan du slå på sidebanding. Det ga stort (ca 200-300) hopp for meg i Win98. Jeg får ikke gjort det i XP da BIOS-flashen fra ASUS ikke fungerer. Jeg kan maile deg bildet hvis du vil. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå