Bandidos-Pelle Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Heisann, jeg kjøpte noe greier på CDON.com for noen uker siden, og valgte faktura som betalingsalternativ. Fristen var 17.12, og jeg har fortsatt ikke betalt, og jeg lurer derfor på hva jeg nå må gjøre. På CDON.com står det: Alt. 1. Fakturering Fakturaen er vedlagt forsendelsen. Fakturaen skal betales innen 15 dager etter fakturadato. Ved forsinket betaling kommer et purregebyr på kr. 45 i tillegg. Skal jeg vente da på en ny faktura hvor det er samme regning med 45 kroner ekstra som må betales, eller skal jeg betale regningen jeg nå har, og når det er gjort, så får jeg en ny faktura på 45 kroner som jeg må betale? Need help. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 (endret) 45 Kronene er hvis du betaler for sent. Vanligvis så kan du betale for eksempel i dag og hvis de sender deg en faktura så sier du bare at du har krysset betalingen og at det allerede er betalt. Edit : Altså du slipper sikkert unna om du betaler i dag og får regning om 2-4 dager, men venter du til du får regningen i posten så må du betale de ekstra 45 kronene. Endret 21. desember 2005 av Malvado Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Nei, 45 kr har de ikke lov til å fakturere før 14 dager etter forfall. Men de kan ta forsinkelsesrenter. Så det er lurt og billigst å betale med en gang.. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 21. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2005 Takker så meget for svar. Så jeg kan egentlig betale i dag, uten å få noe mer pes? Så idiotisk - hvorfor er da denne "fristen" satt så tidlig, når man i teorien kan betale uker senere... Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Fordi de vil ha pengene inn så fort som mulig? Ville heller ikke satset på å prøve dette flere ganger, da det kan være helt tilfeldig at du ikke har fått purregebyr enda. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Uansett hvor lang fristen er kan man alltid i teorien utsette betalingen ennå en uke, eller den tiden kreditor bruker på å sende deg en purring. 15 dager fra fakturadato er helt normalt. Lenke til kommentar
enden Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Er det jeg som surrer veldig når jeg mener å påstå at man ikke har lov til å kreve inn penger før det har gått 24 dager fra faktureringsdato? I teorien skal ikke forfall være før det heller, men det har blitt allmen aksept for tidligere forallsdato så lenge det ikke purres før fristen er ute. Det er en stund siden jeg hørte om dette, så tidsperspektivet er nok feil, og det kan hende resten er sludder og vås med dagens regelverk også. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 22. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2005 Jeg har betalt i dag, og jeg regner ikke med at dette vil få noe etterspill. Takk for svar. Denne kan stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå