Gå til innhold

Fakturaspørsmål - har dere peiling?

Bandidos-Pelle

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg kjøpte noe greier på CDON.com for noen uker siden, og valgte faktura som betalingsalternativ. Fristen var 17.12, og jeg har fortsatt ikke betalt, og jeg lurer derfor på hva jeg nå må gjøre.

På CDON.com står det:

Alt. 1. Fakturering

Fakturaen er vedlagt forsendelsen. Fakturaen skal betales innen 15 dager etter fakturadato. Ved forsinket betaling kommer et purregebyr på kr. 45 i tillegg.

Skal jeg vente da på en ny faktura hvor det er samme regning med 45 kroner ekstra som må betales, eller skal jeg betale regningen jeg nå har, og når det er gjort, så får jeg en ny faktura på 45 kroner som jeg må betale?

Need help.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

45 Kronene er hvis du betaler for sent.

Vanligvis så kan du betale for eksempel i dag og hvis de sender deg en faktura så sier du bare at du har krysset betalingen og at det allerede er betalt.

Edit : Altså du slipper sikkert unna om du betaler i dag og får regning om 2-4 dager, men venter du til du får regningen i posten så må du betale de ekstra 45 kronene.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Er det jeg som surrer veldig når jeg mener å påstå at man ikke har lov til å kreve inn penger før det har gått 24 dager fra faktureringsdato? I teorien skal ikke forfall være før det heller, men det har blitt allmen aksept for tidligere forallsdato så lenge det ikke purres før fristen er ute.

Det er en stund siden jeg hørte om dette, så tidsperspektivet er nok feil, og det kan hende resten er sludder og vås med dagens regelverk også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...