opresterud Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 For rimelige switcher så ser det ut som CNET, SMC og D-Link, med tildels 3Com konkurrerer. Kan man rangere disse i kvalitet når det gjelder opp til 8-ports switcher, eller er det stort sett hipp-som-happ? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Opp til 8 porter ville jeg kun sett etter hvem som støtter jumbo packets, over 8 porter altså 16 og 24 ville jeg tatt med Linksys sine switcher. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Hva skal du bruke dem til da? Leste en test av at SMC-produkt (standard wlan+ 4-ports-switch, ikke helt det samme som du skal ha MAO) hvor de tilskrev lav ytelse på rå dataoverføring at SMC hadde spart på prosessorkraften i switchen (den var billig ) Lenke til kommentar
Uberbox Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Jeg har satt opp et gigabit nettverk med tre CNet switcher (5 port) og det fungerer alldeles utmerket. Rå ytelse! Tipper at forskjellen på en 3Com/Linksys switch til dobbel pris er ikke eksisterende. En fin detalj er at de har innebygd PSU. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 21. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2005 Skal brukes til "hjemme-backbone", dvs. fordele internett til kontor, IP-telefon boks og sikker etterhvert andre saker. Mellom denne og modemet kommer en halv-gammel linux-boks som skal foreta litt traffic shaping. Tenkte meg en på 8 porter, og 100Mbit holder her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå