agor Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Jeg har et hovedkort som kun har 200 FSB. og det sto at jeg kunne bruke thunderbird prosessorer på det. Jeg har kjøpt en t-bird 1,3 ghz men den har 266 mhz bus, kan jeg bruke den ? jeg satt den i og det funket bra, men vil pc'n bli ødlagt av det? plzzzz hjelp meg hilsen uviten Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Se etter i manualen din. De fleste 200mhz-kort støtter 266 også. Det står hvertfall på mitt. "Supports 200/266 FSB CPU's" Lenke til kommentar
AldaZar Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Går maskinen din på 1,3Ghz? Hva slags hovedkort er det snakk om? Lenke til kommentar
ponke Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 For det første, jeg ser at du er ny her, så jeg skal prente en ting inn i deg mens det enda er mulig. DET ER IKKE HYGGELIG Å SKRIVE OVERSKRIFTER I BARE CAPS, DET ER PLAGSOMT OG FOLK UNNLATER Å LESE DE OG IGNORERER PERSONEN SOM BEGYNTE DISKUSJONEN! Overskriftsfeltet skal brukes til å beskrive innholdet i diskusjon på en kort og enkel måte, slik at vi som svømmer/vader gjennom tusenvis av tråder hver dag slipper å gå inn på 250 (og flere) blindspor. For det andre: Nei, datamaskinen din blir IKKE ødelagt av dette. Prossessoren din har nesten godt av det. Ettersom du kjører den på en mindre slitsom hastighet enn det den var laget for. Tenk litt selv da, om du var laget for å springe maraton, men så ble du bare satt til å springe 3 km... hadde du blitt mer sliten etter en 3 kilometers løpetur eller en 4 mils? Lykke til videre. Og les retningslinjene. Du ser linken til venstre på det du leser denne teksten på, du vet, skjermen...(?) (Du sa at du ikke hadde peiling) _________________ Søk på forumet! Bruk Google! Og les dette før du spør. Hilsen kjello2 [ Denne Melding var redigert av: kjello2 på 2002-09-05 17:45 ] Lenke til kommentar
ponke Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Quote: Den 2002-09-05 17:41, Bitex skrev:Se etter i manualen din. De fleste 200mhz-kort støtter 266 også. Det står hvertfall på mitt. "Supports 200/266 FSB CPU's" Var det virkelig dette han spurte om? Jeg tror ikke det... La han leve i fred, datamaskinen hans har det bare bra, og du trenger ikke rote det til enda for han :razz: Han lærer med tiden, og da trenger vi ikke gjøre det mer vanskelig for han enn han har det. Lenke til kommentar
agor Skrevet 5. september 2002 Forfatter Del Skrevet 5. september 2002 Jeg har stillt jumpere eller hva det heter. da viste den under oppstart 900 mhz, så stillte eg jumper 5 og 4 på da viser den 1,1 ghz hmmm får ikke den til å vise 1,3 ghz. Hoved kortet.. Soltek 75 kv+/jv.. Athlon/duron 200 mhz system bus. Den nye cpu'n athlon t-bird 1,3 virker fint. Bios vise 40 c* Lenke til kommentar
agor Skrevet 5. september 2002 Forfatter Del Skrevet 5. september 2002 Er det noe å gjøre med hk sånn at den viser 1,3 ghz når den starter opp ???? Lenke til kommentar
AldaZar Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Har du svart på spm om hva slags hovedkort du har? Kanskje det er bare jeg som har missa det. Du sier altså at cpu. IKKE kjører på 1.3 selvom det er en t-bird 1.3Ghz, oxo er du fornøyd med det? Det er kanskje jeg som er litt sliten, men tror ikke jeg skjønner spm. ditt Lenke til kommentar
agor Skrevet 5. september 2002 Forfatter Del Skrevet 5. september 2002 Det er en grafisk visning hvor maskinen søker etter cpu-ram-og disker. her vises kun 1,1 ghz mens cpu'n er 1,3 ghz hva må jeg gjøre for at det skal vise 1,3 i denne oppstart grafikken. som sagt jeg har ikke peiling på noe av dette, men vil gjerne lære. så gi meg et svar jeg kan forstå, så hjelper det mye. hovedkortet er.... SOLTEK 75kv+/jv.... 200 mhz athlon/duron system bus Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Hovedkortet ditt er på 100/200mhz, prosessoren er 133/266mhz. (jada, enkelt forklart, men enkleste måte å forklare det på, andre forklaringer er jo velkomne de også). Prosessoren din er nå underklokket, og den har ikke vondt av det. Du får ikke ut helt full ytelse av den. (Hvis jeg har forstått alt som er skrevet over riktig, er i alle fall det her problemet.) Som nevnt tidligere, unngå caps lock både i emne og tekst.. Emne burde være kort, og forklare hva tråden faktisk inneholder, mye større sjanse for at flere som kan noe om emnet leser og svarer på tråden da. Lenke til kommentar
EC Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Er det dette: http://www.soltek.de/English/product/75kv+.htm (ligger under "discontinued" på http://www.soltek.de/English/home/01.htm ). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå