Gå til innhold

Vil gjerne ha litt kritikk på bildet "katt"

ferik

Anbefalte innlegg

Bildet er tatt på et forespiel, så den beste komposisjonen og planleggingen kan jeg ikke skryte over, men jeg er relativt fornøyd med bildet bortsett fra at katten ikke har ører.

Kameraet er Canon S80 lukketid på 1/60, lukkeåpning 5.3

eneste som er blitt forandret på bildet er kontrasten og komprimert det for å kunne legge den ut på nettet

Håper på mye konstruktiv kritikk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bildet er tatt på et forespiel, så den beste komposisjonen og planleggingen kan jeg ikke skryte over, men jeg er relativt fornøyd med bildet bortsett fra at katten ikke har ører.

eneste som er blitt forandret på bildet er kontrasten og komprimert det for å kunne legge den ut på nettet

5317322[/snapback]

Hvis du ikke er fornøyd med kompen eller planleggingen, katten mangler ører, og øynene har blitt skikkelig fæle, hva er det da egentlig du er "relativt fornøyd" med ?

Bortsett fra dette er bilde undereksponert og det lille lyset som er kan virke som en innebygget blits som skyter lyset rett på katta.

Siden dette er en forespørsel så kjenner du sikkert eieren av katta. Snakk med han/hun og ta nye bilder, for det du har tatt er desverre ikke brukbart.

Lenke til kommentar

:ermm: enig i overstående...

vil gjerne høre hva du er fornøyd med selv, da du bare har kritisert det selv også...?

Eneste positive er at værhårene og nesa ble ganske bra.

Ellers er jo øynene to reflekser å bakgrunden er bare rot i mørket, å bildet er for mørkt generelt...

Et festbilde med andre ord... :)

Lenke til kommentar

5317322[/snapback]

Hm, er enig med de andre. Synes i grunnen at dette bildet ikke fortjener konstruktiv kritikk! :no:

Lenke til kommentar

For det første: om ett bilde er tatt på vorspiel, nachspiel, under middag med bestemor eller i konfirmasjon til tantes onkel tremenning til kongen av danmark er totalt uvesentlig for kritikken av bildet.

Men ang. kritikk av bildet så har jeg egentlig ikke så mye å tilføye utenom at du får prøve igjen så venter vi på ett bedre bilde.

Unngå blitz mot kattens øyne.

Fine kattebilder er nesten umulige å ta.

Men her er en som kan:

http://foto.no/cgi-bin/bilder/vis_fotograf...&brukerid=10468

http://foto.no/cgi-bin/bildegalleri/vis_bilde.cgi?id=133984

Og JoergenJonassen: Hvis du ønsker kritikk på ditt bilde så lag din egen tråd og ikke prøv å stjel noen andres. imho.

Endret av stoners
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...