Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 9 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...
Jeg vil også vite det...

Jeg vil bruke DOS-kommando-linja mer.

Har sett at "proffene" gjør det, slik som i Linux :wink:  

Jeg gikk over til Linux fordi kommando-tolken ("linja") fra M$ suger som et tre dager gammelt selvdoedt muldyr.

Saa skal du "gjoere noe proft paa kommando-linja", kan du jo vurdere alt annet enn M$.

Lenke til kommentar
Jeg vil også vite det...

Jeg vil bruke DOS-kommando-linja mer.

Har sett at "proffene" gjør det, slik som i Linux :wink:  

Jeg gikk over til Linux fordi kommando-tolken ("linja") fra M$ suger som et tre dager gammelt selvdoedt muldyr.

Saa skal du "gjoere noe proft paa kommando-linja", kan du jo vurdere alt annet enn M$.

Jeg holder på og teste ut Linux(har testa Mandrake, knoppix og prøver nå Slackware) på en server pc...

Men jeg forstår ikke så mye av Linux ennå, må kanskje drive litt med det for å forstå Linux.

Men jeg skal ha Windows som workstation en stund enda, siden spill er ikke Linux sin sterke side

Lenke til kommentar
hva med å skrive "help" i dos? Da får du opp en liste over alle kommandoene. så skriver du "help kommando" for å få info om hvordan den brukes.

Det går jo selfølgelig an. Men det er bare det at det finnes mange kombinasjoner. Og det kan du ikke få fram. Kan jo teste selv da. Men jeg synes det hadde vært bra med en liten bok/blokk eller en tutoral om (MS-)DOS/batch programering...

Lenke til kommentar
I alle dager.  

Hørt om søkemotorer før?  Du sitter akkurat nå forran verdens største oppslagsverk.  Hva med å lære deg å bruke den i stedet?

Et lite søk på feks. "tutorial batch dos" i google.com gir deg jo drøssevis av hits.

Ja!

Men her var det snakk om noen mer "kjente" bøker eller tutorials...

Norske f.eks...

Tenkte kanskje at noen hadde litt peiling, ikke bare sender en person videre til en søkemotor. Mer som RTFM[/b]

Lenke til kommentar

Tenkte kanskje at noen hadde litt peiling, ikke bare sender en person videre til en søkemotor. Mer som RTFM[/b]

Hva er galt med det? Dersom du gidder, kan du ha funnet ut mer om batch programmering på 10 minutter ved å søke litt selv, enn det du hadde lært av noen innlegg her.

Lenke til kommentar
"Help" kommandoen virket ikke hos meg

(Pappas 95)

hvis du har en norsk versjon er det selvsagt "hjelp" du skal skrive :)

Hverken help eller hjelp virker

ikke? merklig. Du står i ett dos vindu og skriver help/hjelp og ingenting skjer? Ikke "Command not found" heller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...