Dagger Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 hvor kjøper jeg newbie batch og assembler- bøker? Lenke til kommentar
danfredr Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 newbie batch er det et program får å lage batch programmer ? Lenke til kommentar
moesen Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Jeg vil også vite det... Jeg vil bruke DOS-kommando-linja mer. Har sett at "proffene" gjør det, slik som i Linux :wink: Si ifra hvis du får tak i noen bøker, ok? Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Jeg vil også vite det... Jeg vil bruke DOS-kommando-linja mer. Har sett at "proffene" gjør det, slik som i Linux :wink: Jeg gikk over til Linux fordi kommando-tolken ("linja") fra M$ suger som et tre dager gammelt selvdoedt muldyr. Saa skal du "gjoere noe proft paa kommando-linja", kan du jo vurdere alt annet enn M$. Lenke til kommentar
moesen Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Jeg vil også vite det... Jeg vil bruke DOS-kommando-linja mer. Har sett at "proffene" gjør det, slik som i Linux :wink: Jeg gikk over til Linux fordi kommando-tolken ("linja") fra M$ suger som et tre dager gammelt selvdoedt muldyr. Saa skal du "gjoere noe proft paa kommando-linja", kan du jo vurdere alt annet enn M$. Jeg holder på og teste ut Linux(har testa Mandrake, knoppix og prøver nå Slackware) på en server pc... Men jeg forstår ikke så mye av Linux ennå, må kanskje drive litt med det for å forstå Linux. Men jeg skal ha Windows som workstation en stund enda, siden spill er ikke Linux sin sterke side Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 hva med å skrive "help" i dos? Da får du opp en liste over alle kommandoene. så skriver du "help kommando" for å få info om hvordan den brukes. Lenke til kommentar
moesen Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 hva med å skrive "help" i dos? Da får du opp en liste over alle kommandoene. så skriver du "help kommando" for å få info om hvordan den brukes. Det går jo selfølgelig an. Men det er bare det at det finnes mange kombinasjoner. Og det kan du ikke få fram. Kan jo teste selv da. Men jeg synes det hadde vært bra med en liten bok/blokk eller en tutoral om (MS-)DOS/batch programering... Lenke til kommentar
moesen Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Og dessuten så får man ikke fram absolutt alle kommandoene med "help" Ingen som vet om en bok da, om batch programering eller lignende? Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 hmm, det kommer vel ann på hva slags DOS man har. Synes å huske at komandoen "edit help" gav mye nyttig info i DOS 6.22. Lista på "help" er også lenger i en ren DOS enn i XP sin variant. Lenke til kommentar
moesen Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Jeg kjører XP sin DOS versjon... Hva er kommandoen som viser alt i en mappe? F.eks "ls" i Linux Bøker? Tutorials Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Etter det jeg vet er den siste gode trykte versjonen M$ ga ut boka som fulgte med DOS 5.0. Der står alle kommandoene godt forklart i afabetisk rekkefølge. IT- ansvarlige jeg kjenner som har en slik bok vokter den som gull.. Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Jeg kjører XP sin DOS versjon...Hva er kommandoen som viser alt i en mappe? F.eks "ls" i Linux Bøker? Tutorials Mener du DIR? Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 I win98 finnes en katalog (C:WindowsCommand) som har masse dos kommandoer, du kan jo kjøre de for å se hva de gjør? Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 "Help" kommandoen virket ikke hos meg (Pappas 95) Lenke til kommentar
covah Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 I alle dager. Hørt om søkemotorer før? Du sitter akkurat nå forran verdens største oppslagsverk. Hva med å lære deg å bruke den i stedet? Et lite søk på feks. "tutorial batch dos" i google.com gir deg jo drøssevis av hits. Lenke til kommentar
moesen Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 I alle dager. Hørt om søkemotorer før? Du sitter akkurat nå forran verdens største oppslagsverk. Hva med å lære deg å bruke den i stedet? Et lite søk på feks. "tutorial batch dos" i google.com gir deg jo drøssevis av hits. Ja! Men her var det snakk om noen mer "kjente" bøker eller tutorials... Norske f.eks... Tenkte kanskje at noen hadde litt peiling, ikke bare sender en person videre til en søkemotor. Mer som RTFM[/b] Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 "Help" kommandoen virket ikke hos meg(Pappas 95) hvis du har en norsk versjon er det selvsagt "hjelp" du skal skrive Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 "Help" kommandoen virket ikke hos meg(Pappas 95) hvis du har en norsk versjon er det selvsagt "hjelp" du skal skrive Hverken help eller hjelp virker Lenke til kommentar
covah Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Tenkte kanskje at noen hadde litt peiling, ikke bare sender en person videre til en søkemotor. Mer som RTFM[/b] Hva er galt med det? Dersom du gidder, kan du ha funnet ut mer om batch programmering på 10 minutter ved å søke litt selv, enn det du hadde lært av noen innlegg her. Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 "Help" kommandoen virket ikke hos meg(Pappas 95) hvis du har en norsk versjon er det selvsagt "hjelp" du skal skrive Hverken help eller hjelp virker ikke? merklig. Du står i ett dos vindu og skriver help/hjelp og ingenting skjer? Ikke "Command not found" heller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå