Gå til innhold

Kildekoden bak standardbiblioteka i C++


Anbefalte innlegg

Hei

 

Eg kunne tenkt meg å kikka på kildekoden bak blandt anna biblioteka string og vector, og har leita og søkt litt rundt om kring. Lasta ned kildekoden til G++, men fant ingen ting. Dette er vel OpenSource?

 

Uansett; er det nokon som veit kvar eg kan finna det eg leitar etter? Viss nokon lurar har eg eigentleg ingen god grunn til det, men har berre lyst å setje meg litt inn i korleis det heile fungerar. Som ein slags inspirasjon :)

 

Men forresten. Denne koden er vel skriven i C++, og ikkje ASM? Er han i det heile tatt sånn noke lunde forståeleg for ein meg basiskunnskapar til C++? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Standarbibloteket er skrevet i C++ - ja. Her var forresten det første som kom opp da jeg søkte på google, vet ikke om dette er noe av det du er ute etter: http://www.sgi.com/tech/stl/download.html

 

Burde ikke være så veldig vanskelig å forstå om du har basiske kunnskaper innen STL og generell C++. Og forresten, husk at dette bare er èn implementasjon av STL! Det er mange andre der ute, så det som også kunne være litt interessant er å sammenlikne ytelse, osv. (?)

:)

 

Edit: Nå kan linken klikkes på og greier :p

Endret av zirener
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...