knuto Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Hei Eg kunne tenkt meg å kikka på kildekoden bak blandt anna biblioteka string og vector, og har leita og søkt litt rundt om kring. Lasta ned kildekoden til G++, men fant ingen ting. Dette er vel OpenSource? Uansett; er det nokon som veit kvar eg kan finna det eg leitar etter? Viss nokon lurar har eg eigentleg ingen god grunn til det, men har berre lyst å setje meg litt inn i korleis det heile fungerar. Som ein slags inspirasjon Men forresten. Denne koden er vel skriven i C++, og ikkje ASM? Er han i det heile tatt sånn noke lunde forståeleg for ein meg basiskunnskapar til C++? Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 (endret) Standarbibloteket er skrevet i C++ - ja. Her var forresten det første som kom opp da jeg søkte på google, vet ikke om dette er noe av det du er ute etter: http://www.sgi.com/tech/stl/download.html Burde ikke være så veldig vanskelig å forstå om du har basiske kunnskaper innen STL og generell C++. Og forresten, husk at dette bare er èn implementasjon av STL! Det er mange andre der ute, så det som også kunne være litt interessant er å sammenlikne ytelse, osv. (?) Edit: Nå kan linken klikkes på og greier Endret 20. desember 2005 av zirener Lenke til kommentar
knuto Skrevet 20. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2005 Det er heilt sikkert det eg leita etter. Tusen takk! Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Np. Det der er forøvrig STL, og det er en "egen del" av C++ sitt standarbiblotek. Den andre "delen" er det bibloteket som man også har i C, og hvor headerene (i C++, altså), som regel starter med en 'c'. F.eks. cstdlib, ctime, osv. Lenke til kommentar
dayslepr Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 her er den som følger med GCC: http://gcc.gnu.org/libstdc++/ men det meste her er kun headerfiler, så du finner det igjen i include-katalogen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå