ken8 Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 (endret) Hei, mulig jeg har missforstått, men fordelen med Pentium M er at hastigheten skrur seg ned når dataen ikke trenger så mye CPU og sparer strøm. Når jeg kjører defragmentering, med strøm i så hopper CPU'en min oppe i 1,87GHz. Jeg høyreklikker->My Computer->Properties. Når jeg kjører defragmentering, UTEN strøm i så er CPU'en kun oppe i 1,32GHz. Trodde CPU skulle kjøre på fult når den trengte det, samme om den gikk på strøm batteri? For å sjekke om defragmenteringa ikke trengte så mye cpu, startet jeg også å encode en film mens jeg kjørte på batteri, men CPU kom aldri høyrer enn 1,32GHz. Under Power Options står den som Portable/Laptop. Kanskje her man kan gjøre noen endringer hvis man vil ha full guffe hele tiden? Også en annen ting som "plager" meg litt (sitter på Netshop 259IEN). Når jeg kjører på bat. så er skjermen litt svak. Jeg skrur opp lysstyrken, men når jeg setter i strøm og tar ut igjen, detter lysstyrken ned igjen. Den vil ikke huske det jeg satt den til. Må jeg inn i BIOS for å endre dette? Edit: Lurer på om jeg har bomma litt..For nå kjører jeg med strøm i og når jeg går på properties på my computer så står det enda 1,87GHz. Hadde en pc før som skrudde seg ned. Mulig man ikke kan se det under properties lengre? Edit2: Lastet ned CPU-Z (google.com) og fant da ut hva som skjedde. Når jeg har i strøm ikke har noe load så ligger multiplier på 6 som gir 800,0 MHz Når jeg har i strøm og kjører load ligger mulitplier på 14 som gir 1866,7 MHz Når jeg har u/strøm ikke har noe load så ligger mulitplier på 6 som gir 800,0MHz Når jeg har u/strøm og kjører load ligger multiplier på 10 som gir 1333,3 MHz Jeg har ikke klart å få 1866,7 MHz når jeg kun kjører batteri, har prøvd alle power schems som var i windows. Nå er ikke det noe stort problem for meg uansett, men det er helt sikkert mulig. Mvh. Ken8 Endret 20. desember 2005 av ken8 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå