Gå til innhold

Razer DiamondBack: Høyre knapp er kaputt


Anbefalte innlegg

Halla, jeg sendte nylig en mail til Razer for å spørre om hva jeg kunne gjøre med at den høyremusetasten ble ødelagt når jeg spilte. En tupp på undersiden knakk, og kan ikke lenger motta registrering for klikk. Har dette skjedd med noen andre? Her er mailen jeg sendte :-)

 

Hey guys, my name is Dan Andre and I was really enjoying my Razer DiamondBack until the tip on the back of my right mousebutton suddenly breaks! I as just playing like I always do, and all of a sudden I hear a crack in the mouse, and the mousebutton stops responding to clicks. So I just unplugged the USB connector and retried it, but it wouldn’t respond. So what else can I do but to just open it up and check it out. Does your defective warrant cover this kind of thing? Anyways I figured I’d just try to fix it myself, so I started with a simple project.

 

I started off with dissembling the mouse.

 

http://danandre.com/razer/open.jpg

 

Really pretty huh? :-)

 

I turn the

backside and check out the right button.

 

http://danandre.com/razer/missing.jpg

 

That wasn’t a pretty sight. The tip seems to be snapped right off! You’ll notice some

glue on there from my attempts on recovery.

 

I remove the cover with the red tap button to figure out the process. Seems like

the tip moves down to the red button which pushes down a metallic plate which again

moves down to the connector, which again leads to power going through that

leads to a registered click.

 

http://danandre.com/razer/link.jpg

 

So here’s my genius plan! I glue on some aluminium paper so that when I push the

button, it will move down to the two connectors and create the same effect as the

previous instalment.

 

http://danandre.com/razer/pro.jpg

 

Here’s another pic. Notice that the LED for the scrolling wheel isn’t there

anymore :-(.

 

That’s because of some failed experimentation with metallic wires. Yeah … wouldn’t

recommend pulling wires through the two holes under the connector, and then turn the power on. It smelled burnet pretty quickly, luckily the rest of the mouse was still

functioning (Is the warrant still applicable? :-P )

 

http://danandre.com/razer/thefix.jpg

 

So, the mouse actually worked! I was able to click with my right mouse again, but

it didn’t last long. The aluminium paper started shifting inside the mouse, and eventually lost its connection with the bridge. So I have to recalibrate it almost every day, which is hugely annoying.

 

http://danandre.com/razer/done.jpg

 

Well, I guess I just wanted to tell you my story, and I hope that there’s a

possible chance of this falling under some sort of warrant or have I really ruined my chances by opening and modifying it myself?

 

I hope you guys can hook me up with a new mouse, because I really love this

mouse!

 

Best regards

Dan Andre

 

Hva tror dere a, har ikke fått svar fra de enda :p

Noen andre som har hatt lignende problem?

Endret av danandre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er du heldig så kanskje Razer syntes så synd på deg at de sender deg en ny mus :p

5321020[/snapback]

 

Hehe ja det var egentlig det jeg gikk for :p

Jeg skjønte jo relativt fort at det å få reklamasjon etter 1 år er en tapt sak, selv om forbrukerloven antagelig hadde strekt reklamasjonsretten til minst 3 år. Årsaken til skaden var at plasten var dårlig i musa, og den knakk.

 

Så istede for å dra alt inn med nettbutikken jeg kjøpte den fra, så sendte jeg heller et brev direkte til Razer i håp om å få litt ... hva skal jeg si, ekstra god kundebehandlig. Husk at det er i slike tilfeller som dette, hvor Razer har anledning til å vise hvor gode de er på service. Jeg forventer ikke akkurat å få en ny mus, men et svar burde jeg da få. Venter fortsatt i spenning.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hello,

 

we will exchange the mouse from fairness. Give me your address please.

 

Regards,

      Michael Walde

      Consumer Service

 

      Razorstore by Jöllenbeck

      Kreuzberg 2

      D- 27404 Weertzen

      Germany

 

Etter å ha ventet lenge på å få svar fra Razer, fikk jeg denne meldingen fra de!

 

Bra Razer! Det er support det! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...