danandre Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 (endret) Halla, jeg sendte nylig en mail til Razer for å spørre om hva jeg kunne gjøre med at den høyremusetasten ble ødelagt når jeg spilte. En tupp på undersiden knakk, og kan ikke lenger motta registrering for klikk. Har dette skjedd med noen andre? Her er mailen jeg sendte :-) Hey guys, my name is Dan Andre and I was really enjoying my Razer DiamondBack until the tip on the back of my right mousebutton suddenly breaks! I as just playing like I always do, and all of a sudden I hear a crack in the mouse, and the mousebutton stops responding to clicks. So I just unplugged the USB connector and retried it, but it wouldn’t respond. So what else can I do but to just open it up and check it out. Does your defective warrant cover this kind of thing? Anyways I figured I’d just try to fix it myself, so I started with a simple project. I started off with dissembling the mouse. http://danandre.com/razer/open.jpg Really pretty huh? :-) I turn the backside and check out the right button. http://danandre.com/razer/missing.jpg That wasn’t a pretty sight. The tip seems to be snapped right off! You’ll notice some glue on there from my attempts on recovery. I remove the cover with the red tap button to figure out the process. Seems like the tip moves down to the red button which pushes down a metallic plate which again moves down to the connector, which again leads to power going through that leads to a registered click. http://danandre.com/razer/link.jpg So here’s my genius plan! I glue on some aluminium paper so that when I push the button, it will move down to the two connectors and create the same effect as the previous instalment. http://danandre.com/razer/pro.jpg Here’s another pic. Notice that the LED for the scrolling wheel isn’t there anymore :-(. That’s because of some failed experimentation with metallic wires. Yeah … wouldn’t recommend pulling wires through the two holes under the connector, and then turn the power on. It smelled burnet pretty quickly, luckily the rest of the mouse was still functioning (Is the warrant still applicable? :-P ) http://danandre.com/razer/thefix.jpg So, the mouse actually worked! I was able to click with my right mouse again, but it didn’t last long. The aluminium paper started shifting inside the mouse, and eventually lost its connection with the bridge. So I have to recalibrate it almost every day, which is hugely annoying. http://danandre.com/razer/done.jpg Well, I guess I just wanted to tell you my story, and I hope that there’s a possible chance of this falling under some sort of warrant or have I really ruined my chances by opening and modifying it myself? I hope you guys can hook me up with a new mouse, because I really love this mouse! Best regards Dan Andre Hva tror dere a, har ikke fått svar fra de enda Noen andre som har hatt lignende problem? Endret 22. desember 2005 av danandre Lenke til kommentar
Patz Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Å åpne musen for å forsøke å reparere selv var nok ikke det lureste å gjøre, men send heller en mail til butikken der du kjøpte den, om de er greie kan det nok ordne seg likevel (reklamasjon). Lenke til kommentar
BKB Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Er du heldig så kanskje Razer syntes så synd på deg at de sender deg en ny mus Lenke til kommentar
danandre Skrevet 21. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2005 Er du heldig så kanskje Razer syntes så synd på deg at de sender deg en ny mus 5321020[/snapback] Hehe ja det var egentlig det jeg gikk for Jeg skjønte jo relativt fort at det å få reklamasjon etter 1 år er en tapt sak, selv om forbrukerloven antagelig hadde strekt reklamasjonsretten til minst 3 år. Årsaken til skaden var at plasten var dårlig i musa, og den knakk. Så istede for å dra alt inn med nettbutikken jeg kjøpte den fra, så sendte jeg heller et brev direkte til Razer i håp om å få litt ... hva skal jeg si, ekstra god kundebehandlig. Husk at det er i slike tilfeller som dette, hvor Razer har anledning til å vise hvor gode de er på service. Jeg forventer ikke akkurat å få en ny mus, men et svar burde jeg da få. Venter fortsatt i spenning. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Et ord, reklamasjon. Send tilbake hele "dritten" og få en ny! Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 I as? I am, he/she/it is Lenke til kommentar
danandre Skrevet 22. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2005 I as? I am, he/she/it is 5322587[/snapback] I was, faktisk Lenke til kommentar
danandre Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 Hello, we will exchange the mouse from fairness. Give me your address please. Regards, Michael Walde Consumer Service Razorstore by Jöllenbeck Kreuzberg 2 D- 27404 Weertzen Germany Etter å ha ventet lenge på å få svar fra Razer, fikk jeg denne meldingen fra de! Bra Razer! Det er support det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå