aka Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Hei, I kolonnen nr.1 har jeg en dato og vil lage en funksjon som gjør at kolonne nr.2 viser dato 6 måneder frem ut ifra datoen som står i 1. kolonnen. Er dette mulig? I såfall noen som har vært borti dette? Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 =DATO(ÅR(A1);MÅNED(A1)+6;DAG(A1)) ... jeg skulle ønske at Excel-spørsmål ble ledsaget av opplysninger a la "bruker Excel XP norsk versjon", det er mye lettere å gi relevant hjelp da. HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
aka Skrevet 21. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2005 bruker Excel XP norsk versjon Takk for svar, men fikk ikke den formelen du skrev til å virke som den skulle, uansett hvordan jeg vridde på det, men fikk det derimot til å virke ved å bruke: A1+182 Da fikk jeg opp dato 6 måneder frem i tid Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 fikk ikke den formelen du skrev til å virke som den skulle, uansett hvordan jeg vridde på det Så merkelig da. Bruker du annet enn semikolon som listeseparator, var svarcella formattert rart, ... ? Ja ja, så lenge du er fornøyd. (Det gir heller ikke alltid god mening å legge til måneder heller. 31.august pluss seks måneder er to dager senere enn 1.september pluss seks måneder, alternativt 31.august pluss seks måneder går ikke an.) Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
aka Skrevet 21. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2005 Prøvde å endre format på celler osv, fikk datoen 6 måneder frem, men da ble også årstallet satt 6 år frem.... jaja, takk for tipset uansett Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Ukjent intelligens, enten fra det hinsidige eller fra fremmede planeter, har åpenbart tatt styring over regnearkprogrammet ditt. Fraværet av undring, stress og panikk står deg til stor ære, men en fet historie til barnebarna har du dermed også fraskrevet deg. Ikke at jeg skal sladre ... Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 virket hos meg, i allefall... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå