Pilot_ Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 (endret) Sikkert noen som har spurt før, men jeg søkte kjapt og googlet litt men kunne ikke finne noe i farta. Jeg skal ha et script som sier om en server er offline eller online. Er det noen som kan hjelpe meg med det? Hvis det er mulig vil jeg også få til sånn at man får opp nicket til de som spiller. Er det mulig? Mvh Aleksander Endret 20. desember 2005 av Luzifer Lenke til kommentar
Dickhi Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Psychostats er å anbefale. Det er et stats program så du ser også statsen på de forskjellige spillerne som har vært inne på server.. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 20. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2005 (endret) Bare ikke det er mye reklame bullshit så...? Edit: lastet ned psychostats, men det virker som det skal installeres på serveren. Stemmer det? Endret 20. desember 2005 av Luzifer Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Er jo bare å bruke sockets for å koble til en server på en viss port og se om du får svar Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Her finner du nok et slikt script som du vil ha: http://server.counter-strike.net/server.php?cmd=tools Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 21. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2005 (endret) Her finner du nok et slikt script som du vil ha:http://server.counter-strike.net/server.php?cmd=tools 5318443[/snapback] Takk Tor Henning, skal se der. Ser Psychostats er der og, men om det er noe som skal installeres på serveren går ikke det siden vi leier warserver fra gameserver.no Edit: Er jo bare å bruke sockets for å koble til en server på en viss port og se om du får svar wink.gif Er det _bare_ det du? Det høres enkelt ut, men tenkte på litt mer enn bare se om den er online.. Endret 21. desember 2005 av Luzifer Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Psychostats er myye mer enn bare online status på server, derfor bør det ligge på serveren ja. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 21. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2005 Psychostats er myye mer enn bare online status på server, derfor bør det ligge på serveren ja. 5318507[/snapback] Vel, det er ikke dødsviktig med statistikk over absolutt alt da, bare enkel statistikk elns.. Skal se litt på siden der. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 21. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2005 Lagde en liten snutt som viser om server er online eller offline i det minste. Ser det bra ut? <? $ip = "84.49.16.5"; $port = 27132; if(@fsockopen("udp://".$ip,$port,$error)) echo "Online"; else { echo "Offline"; echo "Feilmelding: ".$error; // frivillig } ?> Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 (endret) Lagde en liten snutt som viser om server er online eller offline i det minste. Ser det bra ut? <? $ip = "84.49.16.5"; $port = 27132; if(@fsockopen("udp://".$ip,$port,$error)) echo "Online"; else { echo "Offline"; echo "Feilmelding: ".$error; // frivillig } ?> 5320334[/snapback] Tror du burde legge til @fsockopen("udp://".$ip,$port,$error, 5); slik at den ikke bare står og kobler til, men gir timeout etter 5 sec EDIT: Så har du glemt en "{" etter if-en Denne skal funke: <? $ip = "127.0.0.1"; $port = 80; if(@fsockopen($ip, $port, $errno, $errstr, 5)) { echo "Online"; } else { echo "Offline <br/>"; echo "Feilmelding: ".$errno . " " . $errstr; // frivillig } ?> Endret 21. desember 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 21. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2005 (endret) Hmm.. Den jeg lagde funker da den..? DEMO Endret 21. desember 2005 av Luzifer Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Luzifer: Har du skjekka om den fungerer like bra når serveren er offline? Uten timeout-parameteret (jamfør ex0n) vil den kanskje bare henge? Php.net sier også at noen ganger vil UDP-connectioner returnere TRUE selv når serveren er offline. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 (endret) Luzifer: Har du skjekka om den fungerer like bra når serveren er offline? Uten timeout-parameteret (jamfør ex0n) vil den kanskje bare henge? Php.net sier også at noen ganger vil UDP-connectioner returnere TRUE selv når serveren er offline. 5322082[/snapback] Stemmer, jeg prøvde med UDP ser du, og fikk true samma hvilken port jeg tok :!: Endret 22. desember 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 22. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2005 Ok, da prøver jeg med snuttet som ex0n gav meg da. Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Nå som vi er inne med dette om cs tingene, hvilken query skal jeg sende ut mot serveren for å få svar om navn, map o.s.v? Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 Er dette mulig uten å ha noe installert på serveren som sender det ut i et annet format elns? Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Selvfølglig er det det. jeg har funnet en del querystrings, men jeg vet ikke om de er tilpasset steam eller WON (cs 1.5). Noen som har den eksakte stringen? Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 Åja, isåfall er jeg interessert i å få vite hvordan jeg også. Mulilg å hente f.eks playerlisten over de som spiller på serveren også..? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Med sockets kan du jo sende ut akkurat det du vil. Når det er mulig for spillet CS, må det jo være mulig med PHP også. Det er også mulig å lage MSN-klienter, for eksempel, men det er en god del styr. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 Det hadde vært noe mange kunne hatt brukt for det. Dessverre rekker ikke mine PHP-kunnskaper så langt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå