Inaktiv bruker 2 Skrevet 22. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2005 Hvis noen finner ut forskjellen på Gamer vs Server modellen er det lov å si ifra! Lenke til kommentar
riktig Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Sitter selv med 4xSeagate Cheetas (15K) i Raid10, og er helt uknuselige! 5319699[/snapback] Selv skal jeg nok skaffe meg en eller annen utgave av Raptor når jeg får råd, hva det blir vil tiden vise. La oss hvertfall håpe at prisen går kraftig ned, slik det er nå koster de altfor mye. Lenke til kommentar
asad Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Lurer på hvordan disse vil yte i forhold til disker med ncq. Blir kanskje noe å satse på HVIS ytelsen er greit merkbar. Lenke til kommentar
fAke_ Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Forskjellen mellom "Server" og "Gamer" er kanskje TLER firmware ala WD4000-KD vs. WD4000-YR? Ellers er det jo ganske genialt av WD å lage to versjoner av samme disken da.. ;-) Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Sitter selv med 4xSeagate Cheetas (15K) i Raid10, og er helt uknuselige! 5319699[/snapback] Selv skal jeg nok skaffe meg en eller annen utgave av Raptor når jeg får råd, hva det blir vil tiden vise. La oss hvertfall håpe at prisen går kraftig ned, slik det er nå koster de altfor mye. 5322013[/snapback] https://prisguiden.no/harddisk/western_d...story/2931.html Prisene på Raptor later til å være ganske så stødige av seg. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Ja, det er de. Jeg tenkte mest på neste generasjon. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 (endret) Ja nå står begge diskene som Utgått og er fjernet fra Netshop sin side. Weird. Netshop sitt tap det hvis de velger å ikke føre diskene. Endret 22. desember 2005 av lavizh Lenke til kommentar
vitamin2 Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Er også tilsalg hos Komplett Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Merket det jeg også, men mest sannsynligvis så har de nok fått noe info fra WD, lagt ut info og deretter fått kontraordre. Eller at de satser på en større lansering av de med noen tilbud kanskje? Uansett så må de jo lage varenummer etc når de skal føre ett produkt, kanskje de bare har vært tidlig ute med å føre dem opp i systemet? Uannsett så klarer jeg meg intill videre med den 74GB raptoren jeg har + de 5 andre diskene. Boltreplass kaller man slikt. hehe BTW, litt artig historie. En av mine kolleger der jeg jobber var på besøk hos en kunde. Der hadde de 28stk 400GB HD'er bundla sammen til 1 (de kjørte ikke RAID etter som jeg forstod, men noe annet) og dette var roteplassen dems. hehe 11,2 TB som roteområde! *vil ha....* Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Jeg vil også ha sånt rote område... hm.. lurer på hvordan de sikra backup av alt det.. (eller kanskje farene med å faktisk rote bort filene sine på rote område er en større fare tross alt ) Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Vil dette si at prisene på Raptor 36 og 73BG vil synke, eller vil de ligge der de er i dag? Snuser veldig på en Raptor, men synes prisene er høye, men man får vel det man betaler for... Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Trur nok de gamle Raptorene har stabilisert seg i priser. Synes du det er for dyrt kan du bare kjøpe en vanlig disk istedet. Hvis du har lyst til å tenke litt ytelse istedetfor pris så er det bare å sette igang. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 25. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2005 Trenger litt updates her snart.. Står utgått på Netshop... Noen som vet hvorfor? Er det noen som har bestilt/skal kjøpe med en gang den kommer ut? Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Sendte en mail til Netshop og spørte hvorfor de var fjernet! Hei. Grunnen til at disse er fjernet er at det vil være lang tid før de kan leveres og derfor ønsker vi ikke en situasjon hvor kunde bestiller varen og så ikke får den levert innen rimelig tid. Med vennlig hilsen Lasse Eknes; Salgssjef Netshop.no, Blir nok en Raptor 150GB på meg når den kommer Lenke til kommentar
Daytona* Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Hvis noen finner ut forskjellen på Gamer vs Server modellen er det lov å si ifra! 5321878[/snapback] Server utgaven får Time Limited Error Recovery (TLER) forbedrer feil koreksjon mellom harddisk og Raid kontroller Lenke til kommentar
wiak Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 (endret) hehe få håpe dem gamle går ned i pris da Endret 27. desember 2005 av wiak Lenke til kommentar
Musty Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Jeg vet ikke hva som er forskjellen på server og gamer versjonene, men når det gjelder de andre diskene til WD er RAID edition disker som har deler som er beregnet på å stå på 24/7, mens den vanlige utgaven er beregnet på å stå avslått noen timer hver dag. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Glad jeg kjører 7stk WD Raid Edition disker. Blir nok en WD 150GB som systemdisk når den kommer ut Lenke til kommentar
roac Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Nåja, databaseserveren til dette forumet er krever skikkelige hastigheter og 4X 10 000 RPMs SATA Raptor disker gjør susen der 5318491[/snapback] Tror ikke noen ville merket forskjell sånn som forumet er nå. Og 'skikkelige hastigheter' oppnår man vel heller ikke før man hopper over til 15k rpm+ disker. 5318525[/snapback] Så lenge det er plass til flere diskene (kontroller/diskhylle) er 10k rpm diskene å anbefale til databasebruk fremfor 15k rpm, rett og slett fordi du får to 10k disker til prisen av en 15k, og de to 10k diskene yter bedre tilsammen enn en 15k. (Dette forutsetter selvfølgelig raid 10 (evt 5), og ikke minst at stripe-størrelse er satt fornuftig både på raidsett og filsystem). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå