Gå til innhold

Raptor 150GB er inne på Netshop!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sitter selv med 4xSeagate Cheetas (15K) i Raid10, og er helt uknuselige!

5319699[/snapback]

:dribble:

Selv skal jeg nok skaffe meg en eller annen utgave av Raptor når jeg får råd, hva det blir vil tiden vise. La oss hvertfall håpe at prisen går kraftig ned, slik det er nå koster de altfor mye.

Lenke til kommentar
Sitter selv med 4xSeagate Cheetas (15K) i Raid10, og er helt uknuselige!

5319699[/snapback]

:dribble:

Selv skal jeg nok skaffe meg en eller annen utgave av Raptor når jeg får råd, hva det blir vil tiden vise. La oss hvertfall håpe at prisen går kraftig ned, slik det er nå koster de altfor mye.

5322013[/snapback]

https://prisguiden.no/harddisk/western_d...story/2931.html

Prisene på Raptor later til å være ganske så stødige av seg.

Lenke til kommentar

Merket det jeg også, men mest sannsynligvis så har de nok fått noe info fra WD, lagt ut info og deretter fått kontraordre. Eller at de satser på en større lansering av de med noen tilbud kanskje?

Uansett så må de jo lage varenummer etc når de skal føre ett produkt, kanskje de bare har vært tidlig ute med å føre dem opp i systemet?

Uannsett så klarer jeg meg intill videre med den 74GB raptoren jeg har + de 5 andre diskene. :) Boltreplass kaller man slikt. hehe

BTW, litt artig historie. En av mine kolleger der jeg jobber var på besøk hos en kunde. Der hadde de 28stk 400GB HD'er bundla sammen til 1 (de kjørte ikke RAID etter som jeg forstod, men noe annet) og dette var roteplassen dems. hehe 11,2 TB som roteområde! :dribble: *vil ha....* ;)

Lenke til kommentar

Sendte en mail til Netshop og spørte hvorfor de var fjernet!

Hei.

Grunnen til at disse er fjernet er at det vil være lang tid før de kan leveres og derfor ønsker vi ikke en situasjon hvor kunde bestiller varen og så ikke får den levert innen rimelig tid.

Med vennlig hilsen

Lasse Eknes; Salgssjef

Netshop.no,

Blir nok en Raptor 150GB på meg når den kommer :)

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva som er forskjellen på server og gamer versjonene, men når det gjelder de andre diskene til WD er RAID edition disker som har deler som er beregnet på å stå på 24/7, mens den vanlige utgaven er beregnet på å stå avslått noen timer hver dag.

Lenke til kommentar
Nåja, databaseserveren til dette forumet er krever skikkelige hastigheter og 4X 10 000 RPMs SATA Raptor disker gjør susen der :)

5318491[/snapback]

Tror ikke noen ville merket forskjell sånn som forumet er nå. ;)

Og 'skikkelige hastigheter' oppnår man vel heller ikke før man hopper over til 15k rpm+ disker. ;)

5318525[/snapback]

Så lenge det er plass til flere diskene (kontroller/diskhylle) er 10k rpm diskene å anbefale til databasebruk fremfor 15k rpm, rett og slett fordi du får to 10k disker til prisen av en 15k, og de to 10k diskene yter bedre tilsammen enn en 15k. (Dette forutsetter selvfølgelig raid 10 (evt 5), og ikke minst at stripe-størrelse er satt fornuftig både på raidsett og filsystem).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...