syklitengutt Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Noen som vet om noen programmer til å gjøre dette? har lett litt rundt, og alt jeg finner er flere howtos men jeg vil at ett program skal gjøre det for meg. Altså kode om. Noen ideer? Og en ting til. Har xdvdshrink inne. Når jeg åpner terminal og skriver dvdshrink kommer det opp i terminalen, putt in dvd og trykk enter. Men er det ikke en grafisk interface til xdvdshrink? eller må den kopiere hele platen før det grafiske starter? Lenke til kommentar
olear Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 (endret) MPlayer/FFmpeg greier fint å konventere til MPEG2, men disse har ikke GUI. Det finnes flere frontends til MPlayer: http://mplayerhq.hu/homepage/design7/projects.html Transcode er også et bra program. Har også flere frontends (f.eks K3B). Endret 20. desember 2005 av olear Lenke til kommentar
syklitengutt Skrevet 20. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2005 ok.... det frontends etc var litt grønnt for meg, skal ikke late som noe annet. Finnes det noe som har gui. frontends til k3b vil si? hva skal jeg egentlig se etter? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 (endret) k3b er det grafiske brenneprogrammet for linux med stor B, så det kan du se på, ellers kan du også se om http://www.exit1.org/dvdrip/ gjør nytten. Endret 20. desember 2005 av LessThanJake Lenke til kommentar
syklitengutt Skrevet 20. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2005 vet hva k3b. skrev litt rotete. det jeg ikke vet, er hva frotends er, men begynner å få en anelse. Skal prøve meg fram i morgen. får skal si ifra her hvis jeg kommer noen vei, men hvis noen har en step2step guide, for å få ett aviTOdvd prog så takker jeg for det Lenke til kommentar
syklitengutt Skrevet 21. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2005 trenger litt hjelp her. Holder på å legge inn dvd rip, og har prøvd å følge huskelisten så godt det gikk. Her er manglene jeg først fannt: subtitle2pgm dvdxchap dvdrecord Needed for AVI/OGG burning on DVD No 0.2.1 0.2.0 - Men ved make test så får jeg denne feilmeldingen: chris@chris:~/Desktop/Video-DVDRip-0.97.4$ make test PERL_DL_NONLAZY=1 /usr/bin/perl "-Iblib/lib" "-Iblib/arch" test.pl 1..1 Can't locate Gtk2/Ex/FormFactory.pm in @INC (@INC contains: blib/lib blib/arch /etc/perl /usr/local/ lib/perl/5.8.7 /usr/local/share/perl/5.8.7 /usr/lib/perl5 /usr/share/perl5 /usr/lib/perl/5.8 /usr/sh are/perl/5.8 /usr/local/lib/site_perl .) at blib/lib/Video/DVDRip/GUI/Main.pm line 19. BEGIN failed--compilation aborted at blib/lib/Video/DVDRip/GUI/Main.pm line 19. Compilation failed in require at test.pl line 34. BEGIN failed--compilation aborted at test.pl line 34. not ok 1 make: *** [test_dynamic] Error 2 Jeg har en haug av gtk2 ting inne men tydlighvis ikke dette. Noe hjelp? Lenke til kommentar
syklitengutt Skrevet 22. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2005 noen som kan hjelpe meg installere Gtk2/Ex/FormFactory.pm Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 En frontend er et grensesnitt som ligger over et annet, ofte mer komplisert ett. F.eks. er det en del kommandolinjeprogrammer som har så syke options at de i praksis bare er egnet for andre programmer å bruke. Da finnes det ofte ett eller flere programmer (frontends), som kjører i terminal eller grafisk, som skriver disse kommandoene og kjører de. Lenke til kommentar
syklitengutt Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 takker for info... Er relativt grønn på linux og sliter litt her. Det jeg trenger er ett prog som har et grafisk gui, og som konverterer helst det meste men iallefall avi til dvd. Er det noen som vet om ett slikt prog som har en god installasjons manual? Har prøvd Less sin link men der får jeg trøbbel. Mangler GTK EX FORMFACTORY eller no, og klarer ikke å få dette inn. Har også titta på http://encode2mpeg.sourceforge.net/encode2mpeg.html men er ikke sikker på om denne har ett grafisk gui, og roter litt med installasjon. Mye patching etc, og aner ikke hvilken mplayer versjon jeg har. Så, noen som har noen ideer? Det må jo finnes ett foruftig prog som gjør nytten. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Leit etter programmet i pakkesystemet til din distro først. Kvifor spør du? 1. dependency (pakkesystemet ordner det for deg) 2. du får eit mykje reinare system (mindre sjangse for at programmet du legg in øydelegger for eit anna programm) 3. mykje enklare å oppgradere/avinstalere Viss du ikkje finner pakken, så lag ein sjølv. Dei aller fleste distroer har gode verktøy for dette. ( I dei aller fleste tilfeller så er det ikkje vanskeligare å lage ein pakke sjølv enn å innstalere direkte frå kildekode.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå