norpheus Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Heisann, jeg slang inn Postfix på servern her om dagen for å ha en smtp server jeg kan bruke hvorsomhelst, nårsomhelst. Men det jeg ikke får til er å deklarere i main.cf (mynetworks) slik at jeg kan bruke serveren fra en hvilkensomhelst ip-adresse, hvordan gjør man det? Den andre tingen jeg lurer på er; går ann å sende mail med min **@online.no adresse via Postfix? Synes det er upraktisk å bruke bluecom sin smtp server til å sende mail med **@online,no (synes outlook express er enklere enn web) siden den bare funker på bluecom sitt subnet. Fint om noen kan hjelpe meg litt her Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Jeg vil _ikke_ anbefale å la alle sende mail med smtp-serveren din... Det går helt fint an å sende mail fra online.no-adresse, så måten du skal sette det opp på, er å kun tillate mail som går fra @online.no. Du kan også evt. titte på mysql-autentisering, eller bruke vpn. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 my_networks = 0.0.0.0/0 tror jeg gjør at du tar i mot e-post fra alle og enhver. Da får du nok snart en e-post fra Bluecom Abuse. Postfix'en din relayer til både Bluecom og Telenor. Skjønner ikke helt spørsmålet .... Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 (endret) Går det ikke an å slå på at serveren bare sender hvis en oppgir riktig brukernavn\passord for kontoen. Og spesifisere dette for alle kontoer en ønsker skal kunne sende med serveren? Blir dette sikkert? Er postfix den beste mail serveren? Endret 5. januar 2006 av Hagforce Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Jo, det kalles SMTP Autentisering, gjør et søk på Google. Jada, Postfix er best, på samme måte som Toyota er beste bilen. Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 ok, da bruker jeg postfix... Regner med at du mener driftsikkert og stabilt. Er SMTP Autentisering veien i gå, eller anbefaler du noe annet? Takker forresten så meget for svar Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Er SMTP Autentisering veien i gå, eller anbefaler du noe annet? 5392980[/snapback] Jeg anbefaler webmail. Da kan du sende e-post fra hvor du vil i verden. Og bruk IMAP (ikke POP), så har du all e-post samlet på ett sted. Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 ok... Men er det safe å åpne postfix for alle ip og kjøre SMTP Autentisering..... Tengte kanskje å gå for den, men vil jo ikke ende opp som spam sender. Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 SMTP-autentisering fungerer helt fint, det, og er temmelig sikkert. Du burde slå på ssl i tillegg. Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 noen som har en idiotsikker guide til hvordan sette opp postfix, eller hvilken som helst annen smtp server i freebsd for å kun ha smtp autentisering? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå