en mann Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Hvor mye minne skal Open GL ha tildelt hvis jeg har 64 ledig, 30 brukt av Direct 3d? --GF3 ti 200-- Noen som har peil på dette? Lenke til kommentar
LeD Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Quote: Den 2002-09-05 15:47, en mann skrev:Hvor mye minne skal Open GL ha tildelt hvis jeg har 64 ledig, 30 brukt av Direct 3d? Hva mener du egentlig med dette da? OpenGL og Direct3D er biblioteker for tegning av 3D-grafikk som benyttes av en rekke programmer. Det er vel vanligvis operativsystemets oppgave å tildele minne til prosesser? Kjører du to programmer som benytter to ulike APIer samtidig, er det godt mulig at du på en måte kan styre operativsystemets prioritering av minne til de ulike programmene. Men jeg ser ikke helt meningen med dette. LeD Lenke til kommentar
en mann Skrevet 5. september 2002 Forfatter Del Skrevet 5. september 2002 La oss si CS bruker 20 mb av minnet til Open GL (eller noe). Så har jeg bare gjort 5 MB ledig. Vil ikke det lagge og greier da? Lenke til kommentar
LeD Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Quote: Den 2002-09-05 17:48, en mann skrev:La oss si CS bruker 20 mb av minnet til Open GL (eller noe).Så har jeg bare gjort 5 MB ledig. Vil ikke det lagge og greier da? "Lagging" er et fenomen som skyldes forsinkelse over en Internettforbindelse, slik jeg har forstått uttrykket. Et operativsystem som fungerer som det skal, vil tildele så mye minne til prosessene som de trenger. Om du har 5 eller 2000 Mb ledig minne vil du ikke merke. Det er først når du ikke har noe noe ledig minne at operativsystemet må ta i bruk metoder som reduserer ytelsen. Mer minne skader ikke, men når det gjelder 3D-grafikk er det vel skjermkortet eller prosessoren som vanligvis er flaskehalsen. LeD Lenke til kommentar
en mann Skrevet 5. september 2002 Forfatter Del Skrevet 5. september 2002 Etter at jeg oppgraderte skjermkortet mitt har jeg hatt problemer med OPEN gl. Min maskin har ingen grunn for å lagge + at jeg har ADSL. Win Xp Pro Intel P4 2000 GF3 ti 200 64SDram 256 SDram 1337 skjerm 704kbit inn 128 kbit ut 7200rpm 80 gig hd. (Slutt å quote spam! Ikke qoute denne threaden, oki?) Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Først så må du jo finne ut om det er lagg gjennom linja eller om det er hakking i graffiken. Om den hopper over frames altså. Om det er internett lagging kan du teste med forskjellig rate osv. Om det er grafisk så kan du søke på google.com eller noe lignende. Lenke til kommentar
LeD Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Quote: Den 2002-09-05 21:51, en mann skrev:Etter at jeg oppgraderte skjermkortet mitt har jeg hatt problemer med OPEN gl. Det kan jo f.eks. skyldes et problem med drivere? Hvordan utarter problemet seg? Quote: (Slutt å quote spam! Ikke qoute denne threaden, oki?) Evne til selvkritikk kan være en god egenskap. Men jeg vil da ikke gå så langt som til å kalle det du skriver for spam. :wink: Som jeg har sagt før: Jeg siterer de spørsmålene jeg svarer på og de utsagnene jeg kommenterer, kortet ned dersom nødvendig og mulig. Hvis du har store problemer med å takle dette, får du rett og slett la være å lese det jeg skriver. LeD Lenke til kommentar
en mann Skrevet 5. september 2002 Forfatter Del Skrevet 5. september 2002 Quote: Den 2002-09-05 22:34, LeD skrev: Quote: Den 2002-09-05 21:51, en mann skrev: Etter at jeg oppgraderte skjermkortet mitt har jeg hatt problemer med OPEN gl. Det kan jo f.eks. skyldes et problem med drivere? Hvordan utarter problemet seg? Quote: (Slutt å quote spam! Ikke qoute denne threaden, oki?) Evne til selvkritikk kan være en god egenskap. Men jeg vil da ikke gå så langt som til å kalle det du skriver for spam. :wink: Som jeg har sagt før: Jeg siterer de spørsmålene jeg svarer på og de utsagnene jeg kommenterer, kortet ned dersom nødvendig og mulig. Hvis du har store problemer med å takle dette, får du rett og slett la være å lese det jeg skriver. LeD Roger that. Ikke problemer med linjen, men med grafikk. Jeg lastet nettopp de driverene som fikk så varm omtale i It-avisen. Hvordan vet jeg hvilke drivere jeg hadde før jeg lastet ned denne "lureri" pakken fra Nvidia? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå