Kairo Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Hei. Har kikket litt på en Squeezebox fra Slim Device. Noen som forresten har erfart en sånn ? Denne koples til stereoanlegget, og spiller av musikken en har på PC. Spørsmålet er : Tenker å sette sammen en enkel pc for å kun lagre MP3 musikk, som blir overført enten trådløst eller via kabel til denne enheten. Noen forslag til hva deler jeg trenger ? Er kun ute etter å lagre musikk på pc'en, og gjerne redigere titler. Vil ikke bli brukt til noe annet. Noe enkelt, rimeligt og uten ting og resurser jeg ikke trenger ! Mvh. Kairo Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Kan være jeg har gått glipp av noe her, men etter å vært inne på hjemmesiden til squeezebox sitter jeg igjen med ett spørsmål: hvorfor ikke bare koble pc'en til anlegget, og spille musikk derfra? Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 For å kun lagre og streame mp3 så trenger du ikke akkurat noen monstermaskin. Du trenger: Kabinett m/psu Hovedkort med prosessor og ram Skjermkort (billigste du finner) Harddisk Nettverkskort (trådløst) cd-rom får å installere Windows er jo også kjekt å ha KISS har jo dvd spillere som du kan koble til nettverket og spille av mp3/divx som ligger på pc + webradio. Har selv DP-1500 og er godt fornøyd med den. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Nå har ikke jeg satt meg inn i hvordan en squeezebox funker, men hvorfor ikke bare kjøpe en nslu2 og en ekstern disk. Trenger ikke sette opp en hel pc bare for streaming av musikk... -C- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå