funkweb Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Heisann, sitter med en liten problem.. eller en stor en Jeg har laget et nytt HTML (Template) via Dreamweaver, og der la jeg inn ting som skal være samme for mange andre sider. Da vil tingene jeg la inn bli "låst" når man tar nytt file from Template. Det gikk jo veldig bra inntil jeg oppdaget noe. f.eks: C:\web\template\filnavn.dwt <-- template filen. (Inneholder design/link) C:\web\index.html C:\web\om-meg.html C:\web\nyheter.html Dette vil gå kjempe greit, kan navigere rundt.. kan forandre linkene i template og det vil automatisk oppdatere linkene på de andre filene. MEN, hva om jeg lager en ny fil from template og lagrer slik: C:\web\test\hallo.html Da vil ikke linkene til f.eks nyheter.html fungere.. den tror den ligger i test mappen.. wtf.! Det er leeeenge siden sist jeg brukte Template via Dreamweaver, men er dette en svakhet som er kjent eller? Mener jeg husker før i tiden hvordam man løser det... noen av dere som veit? Bring it on..!! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Når du publiserer disse html-filene vil alle ligge i samme mappe, og da vil linkene fungere (Og hvis ikke er det bare å endre kildekoden) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå